خبرگزاری کار ایران

هت تریک، ضربه سر و آن پاننکا

چرا بنزما توپ طلای 2022 را می‌برد؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۷۳۰

ستاره رئال مادرید پیش از مراسم روز دوشنبه در پاریس، برای اولین بار این جایزه را به دست آورده است.

به گزارش ایلنا، کریم بنزما پس از سال‌ها نواختن کمانچه دوم برای کریستیانو رونالدو در خط حمله رئال مادرید، در چند وقت اخیر اسطوره بودن خود را تثبیت کرده است. در واقع، در طول یک سال گذشته، مهاجم فرانسوی یک ستاره برجسته زنده و نفس گیر بوده است.

بنزما ما را با انبوهی از لحظات با قابلیت GIF میهمان کرده، اغلب در بزرگ‌ترین صحنه، و خود را به عنوان گزینه محبوب بلامنازع برای کسب اولین توپ طلا در تاریخ قرار داده است.

تنها چند ساعت تا رسیدن او به این جایزه باقی مانده است و در اینجا چند مورد از دلایلی وجود دارد که ما تا این حد مطمئن هستیم که "شاه کریم" شایسته تاج گذاری به عنوان بهترین بازیکن جهان است...

 گل، گل و گل بیشتر!

یکی از عناصر کلیدی هر فصل برنده توپ طلا، اعداد مضحک است – و بنزما در این بخش فوق العاده است.

فصل گذشته، این بازیکن فرانسوی در 46 بازی باشگاهی 44 گل و 15 پاس گل به صراحت به ثمر رساند. این گلزنی‌ها به خوبی در طول رقابت‌ها پخش شد و به بنزما دلیل محکمی برای تبدیل شدن به بهترین مهاجم اروپا در سال 2022 داد.

 بنزما 3-1 پاری سن ژرمن

بنزما در سال‌های اخیر بارها مادرید را از زندان آزاد کرده، اما شاید بزرگ‌ترین اقدام او در برابر پاری سن ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا فصل گذشته بود.

با یک گل کمتر در بازی اول و همچنین یک گل عقب افتاده در بازی بازگشت، به نظر می‌رسید لوس بلانکوس در مرحله یک شانزدهم نهایی اروپا را ترک کند. با این حال، بنزما ایده دیگری داشت.

در حالی که کمی بیشتر از نیم ساعت از بازی باقی مانده بود، با پاس وینیسیوس جونیور ورق را برگرداند و 15 دقیقه بعد، روی پاس مودریچ بازی را به تساوی رساند.

او آنجا هم تمام نشده بود. قبل از اینکه فرصتی برای نفس گیری داشته باشیم، مارکینیوس توپی را مستقیماً در مسیر بنزما قرار داد - و فقط قرار بود در انتهای دروازه قرار بگیرد. خلاصه عملکرد یک رهبر واقعی.

 پادشاه استمفوردبریج

بنزما پس از اینکه به تنهایی رئال را به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا کشاند، حال و هوای آن را داشت که دوباره در استمفوردبریج ماجرا را تکرار کند.

طولی نکشید که آتش بازی شروع شد و مرد فرانسوی با سانتر وینیسیوس جونیور با یک ضربه سر ادوارد مندی را مبهوت کرد.

بنزما چند دقیقه بعد با سر خانه آبی‌ها را تکان داد و ضربه محکمی به پشت سر لوکا مودریچ زد و دروازه بان چلسی را بدون هیچ شانسی رها کرد.

مندی می‌توانست از هت‌تریک بنزما جلوگیری کند اما بازیکن سنگالی یک پاس را زیر پا گذاشت و ساده‌ترین موقعیت‌ را به او داد.

پیشی گرفتن از ادرسون در اتحاد

پاننکا؟ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان؟ مقابل ادرسون؟ بله، واقعا این اتفاق افتاد!

ضربه پنالتی ظالمانه بنزما مهر کاملی بر یک بازی کلاسیک لیگ قهرمانان اروپا زد و برتری منچسترسیتی را به تنها یک ضربه در بازی برگشت کاهش داد.

جسارت هم لازم بود، بنزما در فصل 2022-2021 چهار پنالتی را از دست داده بود.

ضربه روانی که این پنالتی برای بازی برگشت به سیتی وارد کرد بسیار حیاتی بود، زیرا به این معنی بود که بنزما و رئال کاملاً معتقد بودند که می‌توانند نتیجه را در برنابئو برگردانند.

مراقب باش کریستیانو!

یکی دیگر از نقاط عطف کلیدی بنزما در سال 2022، سبقت گرفتن از رائول به عنوان دومین گلزن برتر تاریخ رئال بود.

او این کار را به راحتی نیز انجام داد و رکوردشکنی را در جریان قهرمانی تیمش در سوپرجام یوفا مقابل آینتراخت فرانکفورت هم به ثبت رساند.

نفر بعدی در تیررس بنزما، کریستیانو رونالدو است. او در فصل 2022-23 تنها 126 گل عقب است، بنابراین ما کاملاً انتظار داریم که حداقل تا تابستان به این رکورد برسد!

رئال بدون او شکست خورد

اگر از قبل آشکار نبود، رکورد رئال بدون بنزما در نیمه دوم فصل 2021-22 نشان داد که این مهاجم چقدر برای تیمش مهم است.

در هشت بازی بدون این مهاجم، تیم کارلو آنچلوتی تنها سه برد را به دست آورد. آن‌ها بدون بنزما نیز نتایج بسیار بدی را دریافت کردند.

دردناک‌تر از همه شکست 4-0 در ال‌کلاسیکو از بارسلونا بود، اما سقوط از کوپا دل ری در مرحله یک چهارم نهایی برابر اتلتیک بیلبائو نیز وحشتناک بود.

 جوایز فراوان

همه چیز مربوط به نمایش‌های فردی نیست.  هر کاندیدای قوی توپ طلا باید جوایز تیمی را در طول سال تقویمی نیز در اختیار داشته باشد.

بنزما در سال 2022 چهار جام را به دست آورد: سوپرجام اروپا، لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برای مادرید و همچنین لیگ ملت‌های یوفا با فرانسه.

بنابراین، بله، او یک یا دو چیز در مورد صیقل دادن ظروف نقره می‌داند. رقبای دیگر او همگی چیزی را از دست داده‌اند...

اگرچه بنزما امسال از نظر محبوبیت مانند یک ماشین فراری است، اما اطراف او از مدعیانش برای تاج و تخت خالی نیست. خوشبختانه برای او، استدلال‌های قانع کننده‌ای علیه اکثر رقبای اصلی او وجود دارد.

ارقام کیلیان امباپه و روبرت لواندوفسکی قوی هستند، اما کمبود جام باعث تضعیف قابل توجه هر بازیکن می‌شود.

کوین دی بروین در برخی مواقع طلسم کننده بوده اما به اندازه بنزما نمایشی ارائه نکرده است. در همین حال، محمد صلاح پس از شروع برق آسا در فصل 2021-2022 سرعت خود را کاهش داد.

سادیو مانه، برنده کوپا آفریقا بزرگترین تهدید بنزما است، اما ناکامی لیورپول در بالا بردن لیگ برتر یا لیگ قهرمانان به این معنی است که حتی او مطمئنا نمی‌تواند مانع از اولین قهرمانی این کهنه کار برنده توپ طلا شود.

مسی و رونالدو؟ هرگز از آن‌ها نشنیده‌اید!

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو با استانداردهای غیرممکن خود سال‌های ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اند. مسی در نیمه دوم فصل 2021-2022 تنها 5 گل لیگ فرانسه به ثمر رساند، با خروج زودهنگام پاری سن ژرمن از لیگ قهرمانان اروپا و ناکامی در فتح جام حذفی به این معنی که هشتمین توپ طلا برای آرژانتینی امکان پذیر نیست.

رونالدو برنده پنج توپ طلا هم امیدی ندارد. او ممکن است فصل گذشته 24 بار برای منچستریونایتد گلزنی کرده باشد، اما نقش او در بدترین فصل این باشگاه در لیگ برتر مورد توجه شدید قرار گرفت.

در شرایطی که دو پیشتاز معمولی از رقابت خارج می‌شوند، پس زمینه برای بنزما فراهم می‌شود تا سرانجام به عنوان بازیکن شماره 1 روی کره زمین شناخته شود.

منبع: GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز