خبرگزاری کار ایران

سلیمانی: سمیعی دنبال ایجاد بدعت در فوتبال ایران است/ چرا بعد از افشای تبانی بعضی بازیکنان پیشنهاد شنود مطرح نشد؟!/ سرخابی‌ها داوران را تحت فشار و در مسیر اشتباه قرار می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۶۲۶۴

کارشناس داوری فوتبال ایران با آسیب شناسی اشتباه داوری در خصوص سرخابی‌ها و زیر سوال بردن منطق معاون حقوقی باشگاه استقلال، معتقد است در صورت انجام تبانی نقش بازیکنان پررنگ‌تر است چرا پیشنهاد شنود آنها مطرح نمی‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صحبت‌های فرشید سمیعی درباره شنود داوران بعد از بازی استقلال و فولاد در هفته هشتم لیگ برتر، با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد. به گفته خداداد افشاریان، داوران با ارسال نامه‌ای نسبت به این صحبت‌ها موضع گرفتند. 

در همین رابطه حیدر سلیمانی کارشناس داوری فوتبال ایران اظهار داشت: وقتی به دلایل محکم و متقنی در این باره نرسیدیم و تنها بر اساس ذهنیات آقای سمیعی این صحبت‌ها مطرح شد. اگر در ایتالیا چنین اتفاقی افتاد یکسری شواهد و مواردی موجود بود. به نظرم این صحبت‌های سمیعی تشویش اذعان عمومی است و باید کمیته داوران و فدراسیون فوتبال علیه وی در کمیته اخلاق شکایت مطرح کنند. این بدعت جدیدی است که آقای سمیعی قصد دارند به فوتبال وارد کنند. 

وی افزود: البته معتقدم اشتباهات بسیار زیادی توسط داوران انجام می‌شود که تحت استرس مسابقه، نبود تکنولوژی(خط دروازه و VAR) و... این اشتباهات صورت می‌گیرد. اما اینکه به خاطر اشتباه داور بخواهیم تلفن خانواده آنها را شنود کنیم، کار صحیحی نیست. چرا؟ چون که وقتی تبانی لیگ برتر، اول و دوم مشخص شد و  نقش  پررنگ بعض بازیکنان در آن مشخص شد، چرا آن زمان صحبت از شنود خطوط بازیکنان و خانواده‌هایشان نبود. اما بعد اشتباه داوران این صحبت‌ها مطرح شد؟ 

کارشناس داوری فوتبال کشور درباره اینکه آیا شنود مکالمات کلیه داوران و خانواده‌هایشان انجام شدنی است، تصریح کرد: داوران ما توسط ارکان قضایی فوتبال نظیر کمیته اخلاق تحت رصد هستند. اگر شائبه‌ای در خصوص داوری ایجاد شود آنها در صورت لزوم می‌توانند پرونده خاص را به طریقی که لازم می‌دانند، پیگیری کنند. اما اینکه بدون داشتن مدرکی روشن توسط فردی خارج از ارکان قضایی چنین صحبتی مطرح شود، منطقی نیست.

وی افزود: تمام داوران ما وقتی برای قضاوت بازی 2 تیم استقلال و پرسپولیس انتخاب می‌شوند، به جهت پشتوانه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و سیایی این تیم‌ها معمولا دچار اشتباه می‌شوند. چرا که داوران از ناحیه سرخابی‌ها با تکیه به مواردی که گفتم، تحت فشار شدیدی قرار دارند که مبادا فلان اتفاق بیفتد. این مبادادها خیلی زیاد است و باعث عدم تمرکز داوران می‌شود.

کارشناس داوری ایران درباره نظارت بازی ذوب‌آهن و استقلال توسط خداداد افشاریان رییس کمیته داوران اظهار داشت: این کار، درست نیست. خداداد افشاریان یا هر فرد دیگری که رییس کمیته داوران است نباید در بازی خاص به عنوان ناظر باشد چرا که شائبه برانگیز است. نباید افشاریان اینطور پرطمطراق به عنوان ناظر بازی اعلام کند که ناظر فلان بازی هستم. درست است حواشی داوری وجود دارد اما چرا مثلا ناظر بازی ذوب‌آهن و نفت نبود تا به حواشی و مسائل آن نظارت داشته باشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز