خبرگزاری کار ایران

نبرد جذاب ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رفاقت فعلاً تعطیل

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۷۶۰

دو مهاجم ایرانی و ملی پوش امشب در اتفاقی جالب توجه به مصاف هم می‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در حال برگزاری است و امشب هم شاهد رقابت‌های جذابی در این سطح هستیم که بدون شک جذاب‌ترین آنها برای فوتبالدوستان ایرانی مصاف پورتو با بایر لورکوزن است که تقابل دو مهاجم ملی پوش آن را برای ما حساس کرده است. مهدی طارمی که چند فصلی است در پورتو توپ می‌زند و تبدیل به ستاره این تیم شده و سردار آزمونی که چند وقتی است وارد اتمسفر فوتبال آلمان شده و در بایر لوکوزن مشغول اثبات خودش است. به این بهانه به بررسی شرایط  دو تیم و دو بازیکن در آستانه تقابل حساس امشب پرداختیم:

 

آزمون آماده نبرد امشب

نبرد جذاب ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رفاقت فعلاً تعطیل

لیست بازیکنان بایرلورکوزن برای دیدار با پورتو اعلام شد و سردار آزمون به همراه تیم فوتبال بایرلورکوزن سه شنبه ۱۲‌ مهرماه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در پورتو پرتغال به جنگ مهدی طارمی می‌رود.

در همین رابطه باشگاه لورکوزن لیست بازیکنانش برای سفر امروز به پورتو را منتشر کرد. سر‌مربی تیم بایر‌لورکوزن نام سردار آزمون مهاجم خوش استیل تیم ملی کشورمان را در لیست این بازی حساس قرار داده است.

با توجه به کسب نتایج ضعیف بایر‌لورکوزن در این فصل «سیوان»‌، سرمربی این تیم در ورزشگاه پورتو از روی نیمکت لغزان تیم خود را رهبری خواهد کرد.

بنابراین دیدار لورکوزن با پورتو از این جهت برای سرمربیاین تیم حساس است که در صورت باخت تیمش در بازی فردا احتمال حذف و برکناری‌اش از تیم دور از انتظار نیست.

بعضی از روزنامه‌های آلمانی «توخل»‌، سرمربی چلسی را به عنوان گزینه اصلی جانشین سیوان روی نیمکت بایرلورکوزن سخن به میان آورده‌اند.

 

وحشت مدافع لورکوزن از طارمی

نبرد جذاب ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رفاقت فعلاً تعطیل

ادموند تپسوبا، مدافع بایرلورکوزن با تمجید از مهدی طارمی گفت: این بازی برای ما مرگ و زندگی است و می‌دانیم پورتو برای این مسابقه از تمام توانش استفاده می‌کند. طارمی بازیکنی است که دفاع بایرلورکوزن باید به آن توجه کند و او اگر دو موقعیت گلزنی به دست بیاورد، هر دو را تبدیل به گل می‌کند.

پورتو و وضعیت وخیم در جدول

پورتو در سوی دیگر میدان در دو بازی ابتدایی خودش مقابل کلوب بروژ و اتلتیکو تن به دو شکست داده و در قعر جدول گروه B قرار دارد و بازی امشب برایش حکم مرگ و زندگی دارد و هر نتیجه ای جز پیروزی می‌تواند به نزدیک شدن این تیم به حذف زودهنگام از مسابقات بیانجامد. با توجه به امتیاز میزبانی پورتو در این بازی به نظر می‌رسد این تیم همه کار برای کسب سه امتیاز داشته باشد.

 

وضعیت دو بازیکن

پورتو با مهدی طارمی در خط حمله دیدار بایر لورکوزن می رود که سردار آزمون را در اختیار دارد ولی ممکن است آزمون مانند دیدارهای قبل از ابتدا در بازی نباشد. لورکوزن بعد از باخت ۴ بر صفر برابر بایرن مونیخ در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و جیوانی سیوانه سرمربی این تیم روی لبه تیغ قرار دارد و ممکن است بعد از باخت در این دیدار برکنار شود. طارمی نیز که بازی قبلی تیمش را از دست داد می تواند با گلزنی در این دیدار شمار گل‌های خود را در لیگ قهرمانان افزایش دهد.

 

طارمی - آزمون؛ فعلا رفاقت تعطیل

نبرد جذاب ایرانی در لیگ قهرمانان؛ رفاقت فعلاً تعطیل

طارمی و آزمون زوج طلایی خط حمله تیم ملی ایران هستند که از این دو به عنوان بهترین زوج تهاجمی تاریخ فوتبال ایران هم یاد می‌شود. اگرچه این تعبیر کمی اغراق آمیز است ولی از این جهت که دو مهاجم آماده در سطح فوتبال اروپا همزمان در تیم‌مان داریم اتفاقی است که پیش از این شاهدش نبودیم. 

این دو آمادگی و هماهنگی بالایی در مقاطع مختلف در ترکیب تیم ملی از خود نشان دادند و این همکاری بارها به کار تیم ملی و باز شدن گره بازی‌ها ختم شده است. البته در مقاطعی اینطور به نظر می‌رسید اختلافاتی میان این دو نفر وجود دارد. جایی که طارمی با اسکوچیچ به مشکل خورد و از تیم کنار گذاشته شد و آزمون برخلاف خیلی از بازیکنان از وی حمایت نکرد و این اواخر هم که صحبت از دو دستگی در رختکن تیم ملی می‌شد اینطور عنوان شده بود که آزمون در دسته حامیان اسکوچیچ است و این را علناً هم عنوان کرد ولی طارمی موافق برکناری وی و بازگشت کی‌روش است.

در دیدار اخیر تیم ملی هم در اردوی اتریش هنگام تعویض اینطور به نظر می‌رسید که رابطه خوبی میان این دو نفر نیست ولی هر دو آن را تکذیب کردند و عوامل تیم ملی هم با قاطعیت از رابطه صمیمی این دو صحبت کردند.

به هر جهت هر چقدر هم این دو رابطه صمیمانه‌ای داشته باشند در این نسل رقیب یکدیگر برای عنوان بهترین مهاجم فوتبال ایران شناخته شدن هستند و البته امشب در قالب ترکیب دو تیم در یکی از بزرگترین تورنمنت های فوتبال دنیا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و حداقل می‌توان گفت امشب برای 90 دقیقه رفاقت میان این دو بازیکن تعطیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز