خبرگزاری کار ایران

سیدی: دروازه‌بان ملی‌پوش نباید به گذشته خود اکتفا کند/ درصد چربی بیرانوند پایین است/ در تیم ملی رقابت دروازه‌بان‌ها زیاد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۷۸۱

مربی پیشین دروازبان‌های پرسپولیس معتقد است درصد پایین چربی بیرانوند، می‌تواند احتمال مصدومیت او را افزایش بدهد و نباید به گذشته خودش در تیم ملی اکتفا کند.

محسن سیدی در گفتگو با ایلنا، پیرامون عملکرد علیرضا بیرانوند در تیم ملی فوتبال ایران  و تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: با شرایط فعلی، بیرانوند رقبای خیلی سرسختی دارد. نسبت به گذشته شرایط ویژه است. البته بیرانوند در پرسپولیس عملکرد خوبی داشته، تیم صدرنشین و 4 مرتبه موفق به کلین شیت شده است. 

وی افزود: اما در تیم ملی شرایط متفاوت است. او رقبای خوب و آماده‌ای مثل پیام نیازمند، امیر عابدزاده و سیدحسین حسینی دارد. حسینی در آخرین دیدار مقابل سنگال سیوهای خیلی خوبی داشت و نشانگر تمرکز بالای وی است. 

مربی دروازه‌بان‌های پیشین پرسپولیس گفت: البته بیرانوند رزومه خاص خودش را دارد. او سابقه حضور در جام جهانی و جام ملت‌ها را دارد. همچنین به دلیل پنالتی که از رونالدو در جام جهانی گرفت طبیعتاً نفر اول تیم ملی در درون دروازه محسوب می‌شود. اما اگر صرفاً به شرایط گذشته خود اکتفا کند، این امکان وجود دارد که جایگاه خود را از دست بدهد. 

سیدی در پاسخ به این سوال که آیا مصدومیت بیرانوند از ناحیه کمر در زمان تیم ملی هم وجود داشته، تصریح کرد: بدن بیرانوند به گونه‌ای است که درصد چربی کمی دارد. این موضوع حسن و عیب خودش را دارد. عیبش آن است که خطر آسیب دیدگی را بالا می برد. نقطه قوت این مسئله، آن است که بلافاصله بعد تمرینات آماده می‌شود و به فرم ایده‌آل می‌رسد. در گذشته وقتی با هم کار می‌کردیم به او اعلام کردم که همسترینگش لاغر شده باور نمی‌کرد. اما چند روز بعدتر آزمایشات ایفمارک همین موضوع را نشان داد و خانم هراتیان، به او اعلام کرد که شانس آورده آسیب ندیده است. به هر حال وقتی بازیکنی در این سطح مطرح می‌شود باید روی عضله و بدنشان کار کند و بازسازی و ریکاوری مناسب داشته باشند. حسم این است که از نظر قوای جسمی، یک مقدار ضعیف شده است.

وی افزود: حین بازی ایران و اروگوئه، در یکی از صحنه‌ها که حاشیه برانگیز شد  عابدزاده خیلی مسلط صحبت کرد و حواشی را کاهش داد. او فرمانده بودن را نشان داد. بیرانوند هم به عنوان بازیکن بین المللی باید به زبان تسلط پیدا کند. چرا که بازیکن باید در زمین حق خودش را بگیرد.

مربی دروازه‌بان‌های سابق پرسپولیس در پایان گفت: با توجه به اینکه مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی و آقای کارلوس کی‌روش، به کار تسلط زیادی دارند، نمی‌توان گفت چه کسی دروازه‌بان اول تیم ملی است. اما با توجه به تجربه، بیرانوند شانس بالایی دارد؛ اما نباید به گذشته خود خیلی اکتفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز