خبرگزاری کار ایران

کشتی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ صربستان؛

بازنده 3 کشتی حساس چه کسی بود؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۲۴۱

تیم ملی کشتی آزاد ایران در 3 مسابقه حساس خود در رقابت‌های قهرمانی جهان 2022 صربستان شکست خورد تا پیکان انتقادات کارشناس تلویزیونی به سوی کادر فنی این تیم باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی،  در روزهای اخیر مسابقات کشتی قهرمانی جهان در شهر بلگراد صربستان مشغول برگزاری است. بعد از ناکامی کشتی فرنگی در این مسابقات، نوبت به آزادکاران رسید تا روی تشک برای ایران افتخار آفرینی کنند.

شکست امیرحسین زارع در نیمه نهایی وزن 120 کیلوگرم و باخت تلخ 7 بر یک حسن یزدانی در فینال 86 کیلوگرم، بعضی تحلیل‌ها را به دنبال داشت که آیا کادرفنی تیم ملی کشتی در بازی‌های بزرگ استراتژی نامناسبی انتخاب می‌کند؟ بعضی مانند مجید خدایی پا را فراتر گذاشته این 2 شکست حساس را به پای آنالیزور تیم ملی کشتی آزاد نوشتند! 

 در این رابطه چند نکته را باید مدنظر قرار دارد:

 اول) اینکه حتی بزرگان کارشناسی کشتی مانند اکبر فیض و اکبر فلاح معتقدند زمان تحلیل تیمی بعد از پایان مسابقات است. چرا که کوچکترین نقدی ممکن است روحیه دیگر کشتی گیران باقی مانده تیم ملی را بهم بریزد. 

دوم) حالا که نقد در تلویزیون مطرح شده و در زمانه ما با پیشرفت تکنولوژی متکلم وحده بودن، جایی ندارد و صحبت کارشناس هم قابل نقد است. زارع تا ثانیه‌های پایانی مقابل طاها آکگل ترکیه‌ای از حریفاش پیش بود اما بدون توجه به دستورات کادرفنی اجرای فن کرد که برایش گران تمام شد. برای اثبات این ادعا کافی است فیلم واکنش درستکار را در ثانیه‌های بعد پایان مسابقه دوباره مشاهده کرد. اینجا آنالیزور یا سرمربی تیم چه تقصیری دارند؟! وقتی که زارع مقابل دوربین به اشتباه خود اذعان داشت و مسئولیت شکست را قبول کرد. از سوی دیگر حسن یزدانی با وجود تمام شایستگی‌ها در دیدار مقابل تیلور آمریکایی، تمرکز لازم را نداشت. شما اگر هزاران بار فیلم حریف را آنالیز کنید اما در 6 دقیقه مبارزه بدون تمرکز باشید طبیعتاً بردی حاصل نمی‌شود. فرض که آنالیز کادرفنی اشتباه بود چرا حسن یزدانی بعد از دو یا سه امتیاز فاصله، کشتی همیشگی خود را نگرفت؟! 

سوم) تیلور و تیم ملی آمریکا در غیاب روسیه در مسابقات جهانی 2022 صربستان دو فاکتور و نقطه مثبت مهم داشتند که در این رقابت‌ها خود را حسابی نشان داد. بدنسازی بسیار عالی و آمادگی روانی بسیار بالای ملی‌پوشان آمریکا که طی یک اردو، دو اردو حتی یکسال تشکیل نمی‌شود بلکه حاصل فرهنگ، تاریخ، نگاه مدیران ورزشی و... آیتم‌های زیادی در آن جای دارد. بنابراین با نگاه کارشناسی صرفاً به شب مسابقه نمی‌توان نظر انداخت.

چهارم) محمدحسین محمدیان مقابل کایل اسنایدر شکست خورد اما این کشتی‌گیر، کشتی همیشگی خود را نگرفت و با وجود دستور حمله از سوی کادرفنی در 2 دقیقه پایانی باز هم محمدیان نقشه هجومی را اجرا نکرد. 

با این اوصاف به نظر می‌رسد در کنار زحماتی که اعضای تیم ملی کشتی می‌کشند، باید روی روانشناسی و بدنسازی خیلی بالاتر از سطح خود تلاش کند. در نهایت اما جای کارشناسی دقیق بعد از پایان مسابقات و زمانی است که مسابقات به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز