خبرگزاری کار ایران

رامین - روزبه، ققنوس های برخاسته از خاکستر

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۰۶۲

دو گلزن ایران در بازی با ولز بازیکنانی بودند که در مقطعی و به مرور به سمت فراموش شدن پیش می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در بازی با ولز در شرایطی که کار داشت با تساوی بدون گل به پایان می‌رسید دو گل در دقایق اضافه به ثمر برساند و با کسب یک پیروزی خوب و سه امتیاز شیرین، امیدهایش را برای ماندن در مسابقات و نگه داشتن شانس صعود زنده نگه دارد. 

گلزنان ایران دو بازیکن تدافعی و دور از دروازه یعنی روزبه چشمی و رامین رضاییان بودند. ابتدا چشمی تازه به میدان آمده در نقش تعویض طلایی کی‌روش ظهور کرد و با شوتی دقیق و مهار نشدنی دروازه ولز را باز کرد و یخ بازی را شکست و دقایقی بعد در شرایطی که حریف قرمز پوش تلاش می‌کرد جبران مافات کند، روی یک ضد حمله و با فرصت طلبی رامین رضاییان، گل دوم ایران هم به ثمر رسید و کار برای ولز تمام شد.

این برد علاوه بر اینکه مرحمی بود روی زخم عمیق بازی با انگلیس و شکست شش گله تیم ملی ایران و شانس صعود را برای ما دوباره زنده کرد، به نوعی تولد دوباره دو بازیکنی بود که چند سال سخت در فوتبال ایران را پشت سر گذاشته و از مرحله‌ای که تا یک قدمی فراموش شدن پیش رفته بودند دوباره مورد اعتماد کی‌روش واقع شده و حالا با گلزنی در جام جهانی به تاریخ فوتبال ایران پیوستند.

رامین - روزبه، ققنوس های برخاسته از خاکستر

روزبه چشمی که از بازیکنان مورد علاقه کی‌روش بود و در دوره‌های قبلی هم از سوی او دعوت می‌شد و بابتش مورد انتقاد قرار می‌گرفت، بعد از رفتن کی‌روش دیگر روی خوش در تیم ملی ندید. او از استقلال جدا شد و به حاشیه خلیج فارس کوچ کرد و آنجا هم درخشش خاصی نداشت و در بازگشت به استقلال هم حضوری یک خط در میان در ترکیب اصلی داشت و در فصل جدید هم از سوی ساپینتو در چند پست مختلف استفاده شد و به نظر نمی‌رسید حتی شانس برای حضور در فهرست 26 نفره قطر داشته باشد ولی دعوت شد، فیکس بازی کرد، مقابل انگلیس عملکرد پرانتقادی داشت و همه اینها دلیلی نشد تا سرمربی پرتغالی بیخیال او شود. در بازی با ولز در نیمه دوم به میدان فرستاده شد و به بهترین شکل ممکن جواب اعتمادی کی‌روش را داد.

رامین - روزبه، ققنوس های برخاسته از خاکستر

طرف دیگر ماجرای ما رامین رضاییان است. مدافع چپ با تجربه فوتبال ایران. او هم در لیگ قطر چند سالی سپری کرد و عملکردش به شکلی بود که رفته رفته از تیم ملی دور شد و نسل جدید و امثال صالح حردانی و صادق محرمی و بعضاً دانیال اسماعیلی فر و مهدی شیری جایش را گرفتند. اوضاع روز به روز برای رامین بدتر می‌شد. به پرسپولیس آمد تا جلوی چشم باشد و مربیان تیم ملی بهتر او را ببیند ولی اسکوچیچ صراحتاً گفت اعتقادی به سبک بازی او و وریا غفوری ندارد تا اوضاع برایش بدتر از قبل به نظر برسد. در کنار این‌ها حضور در فهرست خروجی پرسپولیس و پیوستنش به سپاهان اینطور نشان می‌داد که کارش برای حضور در جام جهانی از قبل هم سخت تر شده ولی تلاش های بی وقفه او در کنار اعتماد و اعتقاد کی‌روش فضا را دوباره در اختیارش قرار داد. جانشین صادق محرمی شد که در بازی با انگلیس خوب نبود و در طول بازی هم بارها خط دفاعی ولز را آزار داد و در دقیقه 11+90 بازی تیر خلاص را به سمت ولزی ها شلیک کرد.

بازی ایران ولز علاوه بر همه محاسنی که برای تیم ملی فوتبال ما داشت، به نوعی تولد دوباره دو بازیکن با تجربه‌ای بود که دوباره برگشتند و مثل ققنوس برخاسته از خاکستر درخشیدند و جاوادانه شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز