خبرگزاری کار ایران

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۴۸۷

اولین دیدار مهدی تاج با رسانه‌ها با حواشی مختلفی فارغ از جریان خبری مرسوم روبرو بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهدی تاج در روز 17 شهریور 1401 در سالن آمفی تئاتر مرکز ملی فوتبال اولین نشست خبری خود را در حضور رسانه‌ها تشکیل داد که فارغ از روند خبری مرسوم چندین نکته در این نشست به چشم آمد: 

یک) اولین مسئله‌ای حین ورود به مرکز ملی فوتبال نمایانگر شد. درب خودرویی این مرکز برای ورود راحت‌تر باز  بود. در زمان ریاست میرشاد ماجدی و حین نشست معاونین فرهنگی باشگاه‌ها این درب بسته بود.

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

دوم) استقبال پر تعداد رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب بود حتی 2 رسانه خارجی(عرب زبان) هم در این میان دیده می‌شدند. بعضی از رسانه‌ها با 3 خبرنگار در این نشست حاضر بودند. هر چند نام خبرنگاران رسانه‌ها و شماره تماس آنها قبل از ورود به نشست نوشته می‌شد. تعداد عکاسان حاضر در مراسم هم کمک نبود  و صدای فلش دوربین آنها اذیت کننده بود.

سوم) نشست خبری دو ساعت و نیم به طول کشید. در بخشی از این نشست مهدی تاج متکلم وحده بود و در بخش دوم وی پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. اکثریت خبرنگاران حاضر در سالن خواهان پرسش از رییس فدراسیون فوتبال بودند. مهدی تاج هم اعلام کرد حتی به سوالات انتقادی و چالشی پاسخ خواهد داد؛ اما وقتی تعداد سوالات خیلی بالا رفت او با کنایه به مجری برنامه اعلام کرد:«جلوی درب سالن بررسی کنید کسی جا نمانده باشد!»

چهارم) با اینکه سوالات در زمینه‌های مختلفی مطرح شد اما اکثریت پرسش‌ها در خصوص کارلوس کی روش سرمربی جدید تیم ملی فوتبال و نحوه همکاری با او بود. هر چند بیشتر دغدغه تاج صرف پرونده باز قضایی و مخالفت‌های بعضی نمایندگان منتقد مجلس و 2 برنامه تلویزیونی بود. در این باره اعلام کرد: «در سقاخانه امام حسین مشروب بریزید پاک نمی شود. باز کردن پرونده باز قضایی جرم محسوب می‌شود.»

پنجم) بخشی از خبرنگاران که صدای سخنگویان مراسم را جهت پوشش خبری ارسال می کردند با دستانی رو به هوا در گوشه سمت راست سالن آمفی تئاتر سوژه عکاس‌ها و لبخندهای حاضرین بودند.

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

ششم) چالشی‌ترین سوال مرتبط با سلامتی و وضعیت بیماری قلبی مهدی تاج بود که حتی خود خبرنگار از روی استرس دچار لکنت کلام شد. رییس فدراسیون فوتبال سعی کرد با خونسردی و کامل به این پرسش پاسخ بدهد. اما در نهایت به خبرنگار مربوطه که خبرگزاری او مربوط به یکی از بخش‌های دولتی ورزش کشور بود، اعلام کرد: «وزیر شما هم از وضعیت و سابقه بیماری من خبر داشت.»

هفتم) خبرنگار عرب زبان که برای شبکه قطری کار می کرد در خصوص فواید برگزاری جام جهانی در آسیا صحبت کرد تا از آب گل آلود دغدغه‌ها و نگرانی‌های رییس فدراسیون فوتبال و ورزشی نویسان ایرانی، ماهی  هم به مدیران قطری برسد! هر چند مهدی تاج در پایان تمجیدهایش از فواید برگزاری جام جهانی در قطر  اعلام کرد: «قطر یادش نرفته که در زمان آن محدودیت‌ها و تحریم‌های اقتصادی، ایران چقدر به این کشور کمک کرد.»

هشتم) رییس فدراسیون فوتبال فوتبال، حال فوتبال بانوان ایران را بیمار قلمداد کرد و وعده داد در این بخش نفرات جدید تزریق شود. با این اوصاف شهره موسوی نوعی نایب رییس فوتبال بانوان ایران به ته خط نزدیک‌تر شد. او به دلیل مطالبات مالی در بازداشت به سر می‌برد.

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

نهم) استفاده از کنایه معروف. یکی از مهمترین لحظاتی که دوربین‌ها درباره مهدی تاج در گذشته ثبت کردند کنایه معروف او درباره سیخ و میخ است. این بار  وی درباره اینکه اینکه نمی‌داند و نمی‌تواند عملکرد کارلوس کی‌روش را در جام جهانی 2022 قطر پیش بینی کند با لبخند دوباره ضرب المثل معروفش را عنوان کرد: «گِردِش کنی میخ میشه، پهنش کنی سیخ میشه.»

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

دهم) به نظر می‌رسد استفاده از VAR و  ورود بانوان به بقیه ورزشگاه‌های ایران(غیر از آزادی) فعلا زمانبر باشد.

یازدهم) چهره خونسرد مهدی تاج بعد از اشاره به نامه اتفاقات و حواشی پیرامون مشهد تغییر حالت داد. به ویژه وقتی که آن را خطرناک برای فوتبال ایران قلمداد کرد.

دوازدهم) مهدی تاج بعد از نشست خبری به سرعت راهی زمین چمن مرکز ملی فوتبال شد و علیرضا فغانی را برای جلسه دعوت کرد. خیلی مراقب بود که طولانی شدن جلسه و انتظار فغانی، موجب ناراحتی این داور بین‌المللی فوتبال ایران نشود.

سیزدهم) مهدی تاج حین نشست خبری خود اعلام کرد که کی‌روش درباره ورود به زمین چمن مرکز ملی فوتبال با کفش چرم حساسیت خاصی داشت که به نوعی کنایه به میرشاد ماجدی سرپرست سابق فدراسیون فوتبال و عزیزی خادم قلمداد می‌شد. یکی از اعضای رسانه که این صحبتش در خاطرش باقی مانده بود در حاشیه دیدار فغانی و تاج در زمین چمن، این موضوع را به صورت کنایه وار خطاب به تاج تکرار کرد: «نمی‌ترسید آقای کی‌روش ناراحت شود؟» رییس فدراسیون فوتبال که نشان داده در اینطور موارد خیلی سریع پاسخ می‌دهد، بلافاصله اعلام کرد: «من که وارد زمین چمن نشدم در حاشیه آن به دنبال آقای فغانی بودم.»

چهاردهم) اگر چه رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد در دوران ریاست به همه خبرنگاران(منتقد و موافق) پاسخ خواهد داد و دیگر جای دلگیری نیست. اما خطاب به یکی از برنامه‌های تلویزیونی منتقد و دست رد به دعوت این برنامه، اظهار داشت: «اجازه بدهید صحبت شما را تکذیب نکنم!»

پانزدهم) مهدی تاج تقریبا به تک تک سوالات خبرنگاران پاسخ داد، اما در خصوص انتخاب مدیر روابط عمومی فدراسیون پاسخی ارائه نکرد.

شانزدهم) مجری این برنامه امیر فرشاد تفکری رییس هیات فوتبال یزد بود که پیش از این با ویدیویی درباره کچلی زمین چمن یزد بابت حضور بانوان شناخته می‌شد. او در برنامه‌های پیشین هم نشان داده علاقه زیادی به اجرای مراسمات فدراسیون فوتبال دارد.

از توصیف میخ و سیخ برای کی‌روش تا منطقه ممنوعه مرکز ملی فوتبال

هفدهم) سالن آمفی تئاتر فدراسیون فوتبال دچار مشکل صوتی بود و جوابگوی سالن نبود. حتی گاهی اوقات پرسش‌ها خبرنگاران به طور واضح شنیده نمی‌شد. در همین رابطه مجری برنامه آرزو کرد این مشکل در دوران ریاست مهدی تاج حل شود!

هجدهم) در بیشتر طول دو ساعت و نیم نشست خبری همواره یکی از دستان مهدی تاج زیر میز قرار داشت، بعد مشخص شد که با یکی از دستانش مشغول استفاده از تسبیح زدن است!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز