خبرگزاری کار ایران

ارضی: رای بایناما فقط به باشگاه ابلاغ شده بود/ تجدیدنظر خواهی به دلیل عدم ابلاغ ممکن نبود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۰۷۰۹

وکیل باشگاه گل‌گهر سیرجان مراحل رفع موانع بازگشت مهاجم گابنی به لیگ برتر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، مهاجم گابنی گل‌گهر سیرجان  در آذر ماه 25 آدر ماه سال 1400 محروم شد و حکم استیناف او در 12 بهمن ماه صادر شد. فصل گذشته یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال ایران با کسر هفت امتیاز از گل‌گهر به دلیل استفاده از اریک بایناما ثبت شد.

این مهاجم گابنی در این مدت به استقلال تاجیکستان پیوست و حتی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت تا دیگر به عنوان بازیکن غیر مجاز محسوب نشود؛ اما صحبت‌های قلعه‌نویی نشانگر عدم اجازه بایناما برای بازی در فصل بیست و دوم لیگ برتر بود. در نهایت با حکم استیناف مجوز  بازی این بازیکن صادر شد و مقابل سپاهان هم به میدان رفت.

در همین رابطه ناصر ارضی وکیل باشگاه گل‌گهر سیرجان با ایلنا، به گفت‌وگو پرداخت:

*بایناما سال گذشته محروم بود و به تیم استقلال تاجیکستان رفت. چرا در بازگشت دوباره اجازه بازی نداشت؟

مطابق بند ۴ و ۵ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال مصوب ۹۷ ، " آراء و تصمیمات بلافاصله بعد از ابلاغ ، اجرا می‌شوند " و " کلیه احکام محرومیت باید بلافاصله و در اولین مسابقه بعدی از همان سری رقابت‌ها که تخلف در آن واقع شده است اجرا شوند. "  بر این اساس آقای اریک بابو بایناما بوکوم بازیکن باشگاه گل گهر سیرجان از تاریخ صدور رای کمیته محترم انضباطی ( ۱۴۰۰/۰۹/۲۵) با محرومیت از حضور در مسابقات مواجه شده و امکان حضور در مسابقات برای ایشان فراهم نشد.

*اما در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت؟

 ایشان با حضور در لیگ قهرمانان آسیا و بازی مقابل الریان قطر در تاریخ ۱۴۰۱/۰۱/۱۹ شرایط حضور در لیگ ایران را مطابق دستور العمل جذب بازیکنان خارجی بدست آوردند . کمیته محترم انضباطی با ملحوظ نظر قرار دادن بند ۱۲ ماده ۱۱۲ مقررات انضباطی که اشعار می‌دارد:  " چنانچه بازیکن، واجد شرایط برای شرکت در یک مسابقه باشد این مسابقه جزء محرومیت وی محاسبه می‌شود."  با توجه به اینکه محرومیت بازیکن را از زمان رفع موانع برای حضور در لیگ ایران قابل اجرا دانستند و نه از زمان صدور رای محرومیت، در فصل جدید نیز اجازه حضور بازیکن را به واسطه محرومیت صادر نکردند.

*از چه زمانی برای حل مشکل به شما اطلاع رسانی شد و از چه بندی برای ایفای حق گل گهر استفاده کرد؟ 

 از آنجا که به ملاک بند ۴ ماده ۱۰۱ مقررات انضباطی " آراء صادره باید بصورت مکتوب ، مستدل و کامل به اصحاب پرونده ابلاغ شود " و طرفین پرونده حق دارند از رأی تجدید نظر خواهی نمایند . از این جهت با توجه به اینکه آقای اریک بایناما یکی از طرفین پرونده شکایت حاضر بود الزاما باید یک نسخه از رأی صادره به ایشان ابلاغ می‌گردید و فرصت دفاع و تجدید نظر خواهی برای ایشان در نظر گرفته می‌شد.  رأی صادره صرفا به باشگاه گل‌گهر سیرجان به عنوان شخصیت حقوقی ابلاغ گردید و دفاعیات باشگاه در حوزه احراز عدم مسئولیت شخصیت حقوقی واقع گردید و  امکان تجدید نظر خواهی بازیکن از رأی صادره  به دلیل عدم ابلاغ فراهم نگردید.

*بنابراین بازیکن درخواست اعتراض نداشت؟

بازیکن پس از جلوگیری از حضور وی در لیگ ایران در فصل جدید، به استناد بند ۴ ماده ۱۰۱  خواستار ابلاغ یک نسخه از رأی گردید و  متعاقبا با توجه به اطلاق ماده ۱۰۲ مقررات مذکور  اعتراض خود را به رأی صادره  تسلیم کمیته محترم بدوی نمود . با ارسال پرونده به کمیته استیناف و بررسی مجدد موضوع ، کمیته محترم با وارد ندانستن اعتراض ایشان رأی بدوی را عینا تایید نموده و مستندا به ماده ۱۰۷ مقررات انضباطی که این اختیار را به رکن صادر کننده رأی می‌دهد تا در صورت فراهم بودن شرایط تمام یا قسمتی از مجازات صادره را تعلیق نماید . با تقلیل محرومیت ایشان به ۴ جلسه و تعلیق ۲ جلسه‌ای محرومیت به مدت ۲ سال ، مبادرت به صدور رأی قطعی نمودند

با توجه به اتمام  محرومیت دو هفته‌ای ایشان از حضور در مسابقات لیگ برتر مقابل تراکتور و مس رفسنجان، با اعمال محرومیت تعلیقی ، مشارالیه شرایط حضور در لیگ ایران از هفته سوم را بدست آورده و امکان بازی برای وی فراهم گردیده است .

برای دو هفته‌ای که حق گل گهر بود و این بازیکن استفاده نشد چه راه جبران قانونی وجود دارد؟

با توجه به محرومیت ابلاغی، ایشان حق حضور در مسابقات  تا اتخاذ تصمیم نهایی را نداشتند  و از این حیث باشگاه امکان استفاده از وی را نداشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز