خبرگزاری کار ایران

آشنایی با تغییرات و قوانین جدید لیگ برتر فوتبال انگلیس

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۱۰۵

پیش از شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر انگلیس برخی قوانین تغییر کرده و چهره‌های جدید هم مسابقات را قضاوت خواهند کرد.

به گزارش ایلنا، قبل از فصل 2022/23 که از 5 آگوست شروع می‌شود، در اینجا چیزهایی وجود دارد که برای اولین بار خواهید دید.

 سیستم چند توپی

 از سال 2022/23 بیش از یک توپ مسابقه در مسابقات لیگ برتر با سیستم "مولتی بال" وجود خواهد داشت.

طبق قانون L.33 کتاب راهنمای لیگ برتر، «در تمام مسابقات لیگ، باشگاه‌های شرکت‌کننده باید از سیستم توپ‌های جایگزین، مطابق با قانون 2.3 قوانین بازی و هر گونه راهنمایی صادر شده توسط لیگ در ارتباط با PGMOL استفاده کنند."

قوانین بازی IFAB موارد زیر را بیان می کند:

 "قانون 2.3: توپ

 توپ های اضافی که شرایط قانون 2 را برآورده می‌کنند ممکن است در اطراف زمین بازی قرار داده شوند و استفاده از آن‌ها تحت کنترل داور است.

از این فصل در مجموع برای هر مسابقه 10 توپ مسابقه وجود خواهد داشت.

 - یک توپ در حال بازی

 - یک توپ کنار داور چهارم

 - هشت توپ در اطراف زمین توزیع شده است.

این هشت توپ هر کدام روی یک مخروط در کنار دستیار توپ قرار می‌گیرند که دو توپ در پشت هر دروازه و دو توپ در امتداد هر خط کنار زمین قرار می‌گیرند.

هنگامی که توپ از بازی خارج می‌شود، دستیار توپ باید یک توپ را به سمت بازیکن پرتاب کند و ابتدا از برقراری تماس چشمی با بازیکن مربوطه اطمینان حاصل کند. داور سیستم چند توپ را مدیریت می‌کند و در صورت لزوم می‌تواند آن را غیرفعال کند.

پنج تعویض

اولین مورد از مجموعه لیگ برتر در مورد چیزهای جدید این فصل بر افزایش تعداد بازیکنان تعویضی در بازی متمرکز است. تعداد تعویض‌های مجاز در یک مسابقه از شروع این رقابت‌‌ها افزایش می‌یابد.

تیم‌های فصل گذشته فقط تا سه تغییر می‌توانستند انجام دهند، اما پس از توافق در جلسه تابستان امسال، باشگاه‌ها توافق کردند که این سهمیه به پنج افزایش یابد. فرصت‌های تعویض در سه نوبت در طول یک مسابقه، با یک فرصت اضافی در نیمه وقت مجاز خواهد بود. در مجموع 9 بازیکن تعویضی را می‌توان در برگه تیم نام برد که نسبت به فصل گذشته 7 بازیکن افزایش یافته است.

 توپ نایک

نایک طرحی دارد که اولین توپ مسابقه را پس از 30 فصل طراحی جشن می‌گیرد.

با فصل جدید، یک توپ جدید می‌آید و بازیکنان لیگ برتر از 5 آگوست از توپ جدید نایک فلایت استفاده خواهند کرد. توپ نایک فلایت برای سال 2022/23 راه اندازی شده است و از اولین فصل مسابقات 30 سال پیش الهام گرفته شده است. این توپ با همان رنگ ها و بلوک های گرافیکی جسورانه به عنوان اولین توپ لیگ برتر استفاده شده در سال 1992 ارائه می شود.

توپ از همان فناوری دو فصل گذشته استفاده می کند، با فناوری AerowSculpt که ثبات را بهبود می بخشد و پرواز واقعی تری را ارائه می دهد. این فصل بیست و سومین فصل نایک به عنوان تامین کننده رسمی توپ برای لیگ برتر است.

مسئولان مسابقه

 لیگ برتر چهار چهره جدید را برای شروع فصل تایید کرد. چهار مقام جدید پس از ارتقاء توسط Professional Game Match Officials Limited (PGMOL) در لیگ برتر این فصل فعالیت خواهند کرد.

 تام برامال

 این داور 32 ساله پنجمین داوری است که در دو فصل گذشته به لیگ برتر صعود کرده است.

 ناتالی آسپینال

 آسپینال به بالاترین سطح فوتبال انگلیس می رسد و تجربه گسترده ای در داخل و خارج از کشور از جمله در جام جهانی زنان دارد.

 نیک گرین هاگ

گرین هاگ بیش از 300 مسابقه لیگ دسته اول را به عنوان کمک داور از زمان پیوستن به این لیست در سال 2008/09 انجام داده است.

 استیو مردیت

 او قبل از فصل 2012/13 به لیست داوران لیگ دسته اول ملحق شد و تجربه زیادی با بیش از 250 بازی دارد.

 داوران بازنشسته

مایک دین، جاناتان ماس و مارتین اتکینسون در پایان سال 2021/22 از داوری بازنشسته شدند. دین به عنوان یک VAR اختصاصی (کمک داور ویدیویی) به لی میسون ملحق خواهد شد، در حالی که کوین فرند مدیر مقامات انتخاب گروه 2 می شود که در لیگ دسته اول کار می کند. ماس مدیر مسئولین منتخب گروه 1 شد، در حالی که اتکینسون مربی داوری این گروه خواهد بود.

تغییر قانون پنالتی

 توضیح در مورد محل قرار گرفتن پای دروازه بان در هنگام زدن ضربه پنالتی مشخص شد. موقعیت دروازه بان قبل و هنگام زدن هر ضربه پنالتی برای این فصل اصلاح شده است. قوانین بازی IFAB اکنون موارد زیر را بیان می کند:

 "قانون 14: ضربه پنالتی

زمانی که بازیکن به توپ ضربه می‌زند، دروازه بان مدافع باید حداقل بخشی از یکی از پاهای خود  خط را لمس کند، یا در راستا یا پشت خط دروازه باشد. قبلاً در لحظه ای که پنالتی یا ضربه از روی نقطه پنالتی گرفته می شد، دروازه بان باید حداقل بخشی از یک پا را روی/بالای خط دروازه نگه می‌داشت.

 در نتیجه، اگر دروازه بان یک پا در جلوی خط دروازه و یکی پشت آن داشت، این از نظر فنی تخلف محسوب می شد، حتی اگر هیچ مزیت ناعادلانه ای به دست نیامد. متن قانون 14 اصلاح شده است تا چنین موقعیتی موجب جریمه نشود.

 راهنمایی تعویق بازی

هیئت مدیره لیگ برتر دستورالعمل‌های مربوط به بازیکنان ناکافی در فصل 2022/23 را بازبینی می کند. برای این فصل، هیئت مدیره لیگ برتر دستورالعمل خود را برای به تعویق انداختن بازی‌ها در صورتی که یک باشگاه تعداد بازیکنان کافی نداشته باشد، اصلاح کرده است.

درخواست باشگاه‌ها به هیئت مدیره همچنان بر اساس حقایق آنها بررسی و مورد به مورد ارزیابی می شود. تأیید تنها در مواردی اعطا می شود که تأثیر در دسترس نبودن بازیکن بر تیم یک باشگاه واقعاً استثنایی باشد و باشگاه مربوطه تمام اقدامات منطقی را برای اجتناب از لزوم ارائه درخواست، انجام داده باشد. قبل از تصمیم گیری هیئت مدیره، جزئیات همه برنامه ها توسط کارکنان متخصص لیگ مورد بررسی قرار می گیرد.

 آفساید

فدراسیون قوانین بین المللی فوتبال (IFAB) توضیح داده است که چه چیزی به معنای «بازی عمدی» مدافعان با توپ برای آفساید است. نهاد قانونگذار فوتبال، قانون آفساید را روشن کرده است و توضیح می دهد که چه چیزی به معنای بازی کردن عمدی توپ توسط بازیکنان مدافع است. اگرچه قانون 11 (آفساید) صراحتاً تغییر نکرده است، دستورالعمل‌های جدید روشن می‌کنند که بازیکن مهاجمی که در آفساید است، به‌طور خودکار وقتی مدافعی توپ را لمس می‌کند، تبدیل به آنساید نمی‌شود، مگر اینکه یک مهار توپ باشد.

اگرچه قانون 11 صراحتاً تغییر نکرده است، دستورالعمل‌های جدید مشخص می‌کنند که بازیکن آفساید به‌طور خودکار وقتی مدافعی که توپ را لمس می‌کند، در واقع از آفساید خارج نمی‌شود.

در دستورالعمل شفاف سازی IFAB آمده است: "بازی عمدی" زمانی است که یک بازیکن کنترل توپ را با امکان پاس دادن توپ به هم تیمی، به دست آوردن مالکیت توپ یا دفع توپ در اختیار داشته باشد. اگر پاس، تلاش برای به دست آوردن مالکیت یا دفع توسط بازیکنی که توپ را کنترل می کند، نادرست یا ناموفق باشد، این واقعیت را نفی نمی‌کند که بازیکن "عمدا" توپ را بازی کرده است."

علاوه بر این، IFAB این شاخص‌ها را در مورد زمانی که یک بازیکن "عمدا" توپ را بازی می‌کند، ارائه می دهد:

 - توپ از راه دور حرکت کرده و بازیکنان دید واضحی به آن داشتند

 - توپ به سرعت حرکت نکند

 - جهت توپ دور از انتظار نباشد

 - بازیکن زمان داشت تا حرکت بدن خود را هماهنگ کند

 - بازی با توپ روی زمین راحت تر از توپ در هوا باشد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز