خبرگزاری کار ایران

نوروزی: تیم فوتبال امید برای تست کرونا به ما مراجعه نکرد /بنا داریم تماشاگران بیشتری در فضاهای ورزشی حضور داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۹۰۱

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: با پیگیری‌هایی که داشتیم حضور باشگاه‌ها در ایفمارک برای انجام آزمایش‌های پزشکی یک تصمیم داخلی است و تاکیدی از سوی فیفا نشده است.

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوروزی بعد از ثبت‌نام در انتخابات کمیته ملی المپیک برای پست نایب‌رئیسی در خصوص مسائل مختلف از جمله ایفمارک، حضور تماشاگران در ورزشگاه، بازی‌های کشورهای اسلامی و ... صحبت‌هایی را هم مطرح کرد.

وی درباره اینکه اخیرا انتقاداتی در خصوص رویه انحصاری ایفمارک مطرح شده، عنوان کرد: بعد از مصاحبه اخیری که درخصوص عملکرد ایفمارک داشتم، با متولیان این مرکز صحبت کردم. هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال مصوبه‌ای داشته تا تمامی تست‌های پیش‌فصل بازیکنان لیگ برتر،‌ لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال در ایفمارک انجام شود. با پیگیری‌هایی که داشتم این بود که این یک تصمیم داخلی بوده و تاکیدی از سوی فیفا یا مراجع بیرونی نداشته است.

رئیس فدراسیون پزشکی - ورزشی با اشاره به اینکه این تصمیم توسط سازمان لیگ گرفته شده و برخی تیم‌ها مدعی بودند ایفمارک جواب آزمایشات را نمی‌دهد، تصریح کرد: وقتی سوال کردم به من اعلام شد بعد از دو هفته جواب آزمایشات به تیم‌ها اعلام می‌شود. در واکنش به انتقاد این تیم‌ها که گفته بودند هزینه آزمایشات را از آن‌ها می‌گیرند، ایفمارک تاکید کرد که سازمان لیگ هزینه‌ها را از محل درآمدزایی و اندوخته تیم‌ها کم می‌کند و هیچ پول نقدی از تیم‌ها گرفته نمی‌شود.

وی افزود: در صحبتی که با دوستان داشتیم تاکید کردیم چه ضرورتی دارد که تیم‌ها برای انجام تست‌ها حتما باید به تهران مراجعه کنند بنابراین درخواست کردیم برای استان‌هایی که دو تا سه نماینده در لیگ‌های فوتبال دارند، ترتیبی اتخاذ شود تا تست‌ها در داخل استان‌شان انجام شود. در همین راستا مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون پزشکی-ورزشی و ایفمارک به امضا برسد تا این مجوز به هیات‌های پزشکی ما در سراسر کشور داده شود و تیم‌ها بتوانند با هماهنگی ایفمارک معاینات را در استان‌های خود انجام دهند. 

نوروزی درخصوص اعزام کاروان ایران به بازی‌های کشورهای اسلامی با موج هفتم کرونا و پروتکل‌های بهداشتی که در دستور کار قرار گرفته، گفت: همواره در مسابقات به دنبال اعزام کاروانی سالم به رقابت‌ها بوده‌ایم چه از بعد سلامت جسمی و چه از بعد آنتی‌دوپینگ. البته فرصت کمی برای انجام معاینات داشتیم و از این منظر دیر به ما اطلاع‌رسانی شد به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که از رشته‌های مهم تست دوپینگ بگیریم. گروه پزشکی ما در کاروان حضور دارد که 10 نفر هستند، گروه اول هم روز چهارشنبه به قونیه اعزام شد ضمن اینکه به همه اعضا تاکید کردیم با توجه به شیوع پیک هفتم کرونا، پروتکل‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

وی در پاسخ این سوال که آیا در جمع نفرات اعزامی به قونیه ورزشکار مصدوم یا مورد ابتلا به کرونا تاکنون وجود داشته یا خیر، خاطرنشان کرد: چند تیم بازیکن مصدوم داشتند که جایگزین کردند، در چند تیم هم موارد ابتلا به کرونا وجود داشت که آن‌ها نیز اقدام به جایگزینی بازیکن کردند البته بهتر است اسمی از تیم‌ها نبریم تا مشکلی برای نمایندگان‌مان در مسابقات ایجاد نشود. بازیکنانی که تست کرونایشان مثبت شده اگر جایگزین نشوند، صبر می‌کنند و با تست منفی راهی مسابقات می‌شوند.

رئیس فدراسیون پزشکی در واکنش به انصراف تیم فوتبال امید از حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی و اینکه گفته می‌شود دلیل این انصراف مثبت شدن تست کرونا تعداد زیادی از بازیکنان این تیم بوده، گفت: این تیم اصلا برای انجام تست کرونا به ما مراجعه نکرد.

نوروزی در واکنش به صدور مجوز حضور 30 درصدی تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی و این که آیا با شیوع موج هفتم این آمار کاهش پیدا نخواهد کرد، گفت: خیر. درحال حاضر تصمیم بر آن است که دیگر مانعی برای ورزش کشور وجود نداشته باشد تا چرخ ورزش فعال باشد. باید به سمت رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی برویم و مسیری را برویم که منتج به تعطیلی اماکن ورزشی نشود. حضور 30درصدی تماشاگران، مصوبه ستاد ملی مبارزه کروناست و تصمیم داریم بعد از فروکش کردن پیک هفتم، مکاتبه کنیم تا تعداد بیشتری از تماشاگران بتوانند در فضاهای ورزشی حضور پیدا کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز