خبرگزاری کار ایران

ارمغانی: پرتاب پنالتی مشکل اصلی تیم ملی بسکتبال بود/ نسل طلایی ما رو به انقراض است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۷۰۳

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در خصوص ناکامی ملی‌پوشان در مسابقات بسکتبال کاپ آسیا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش ایلنا‌، سعید ارمغانی در نشست خبری امروز خود اظهار داشت: آماده سازی تیم ملی در مقایسه با باشگاه سخت تر است و به خاطر وقت کم نمی توانیم تکنیک های فردی بازیکنان را بهتر کنیم و از لحاظ فیزیکی به شرایط خوبی برسانیم.  در اروپا نیز ارتقای فیزیکی در همان 10 ماه حضور در باشگاه صورت می‌گیرد. وظیفه ما این است که شرایط فیزیکی که بازیکنان دارند تحلیل نرود.

وی ادامه داد: فکر می کنم با این وجود از وقتی که داشتیم حداکثر استفاده را کردیم و تا حدی به نتیجه رسیدیم   موفق شدیم. وقتی به تیم ملی آمدم صحبتم این بود که بسکتبال ایران در سطح بالایی در دهه اخیر بوده اما نسل طلایی ما رو به انقراض است  کم کم باید نسل جدید را وارد کنیم. باید این قدم را برداریم و در دورا اول هم موفق شدیم دو سه بازیکن جوان را اضافه کنیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با اعلام اینکه سه فاکتور را در بدو ورود می خواستم درست کنم گفت: اولی تشکیل یک تیم خوب و منسجم بود. شنیده می شد که همبستگی در بین بازیکنان کم رنگ‌تر شده بود و من با حدادی، یخچالی ارسلان و جمشیدی صحبت کردم تا در یک مسیر باشیم. همه تلاش خود را کردند و من هیچ نکته بدی را نمی توانم بگویم و از جان مایه گذاشتند. مورد دوم توپ های از دست رفته بود که از سالیان قبل مشکل ساز بوده است. تیم ملی دز سال ۲۰۱۹ در هر بازی ۱۶.۲۰ درصد توپ از دست رفته داشته و در المپیک ۱۹.۷۰ درصد بودده است که خوب نبود. در ۴ بازی اول پنجره انتخابی ۱۴.۲۴ درصد توپ از دست رفته داشتین و زنانی که من مسؤلیت گرفتم به ۱۰ کاهش پیدا کرد و در کاپ آسیا به ۱۳ رسید.

وی عنوان کرد: مسئله بعدی که تاکید زیاد من بود و مشکل اصلی ما است، پرتاب پنالتی بود. ۶۹ درصد جام جهانی المپیک ۶۳ درصد. در ۴ بازی اول پنجره ها ۶۱.۸ درصد بوده و در دو بازی آخر پنجره ۵۶.۵ بوده است. اما در کاپ آسیا ۷۵ درصد گل شده است. کم پیش آمده که به این درصد برسیم. در بازی با زاپن ۹۰ درصد پرتاب پنالتی موفق داشتیم که شاید بی سابقه بوده است.

ارمغانی افزود: ارسلان کاظمی در لیگ ۴۲.۱۴ پرتاب داشته و در کاپ آسیا ۶۶ درصد بوده است. وقتی وارد اردو شد با او کار کردیم و این بازیکن هم خیلی جدی بود و نتیجه هم گرفت. اینها آمار و ارقام بود که ثبت شد.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز