خبرگزاری کار ایران

افشاریان: برای قرارداد VAR منتظر تایید وزارت ورزش هستیم/آموزش داوران 6 ماه طول می‌کشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۴۳

رئیس کمیته داوران توضیحاتی را در خصوص ورود سیستم کمک داور ویدئویی به کشورمان ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان در مورد برگزاری کلاس دانش افزایی پیش فصل داوران اظهار داشت: کلاس با کیفیتی بود تا بتوانیم داوران را با روحیه مضاعف و اعتماد به نفس بالا راهی مسابقات کنیم و عدالت را رعایت کنند. هدفمان این است که قضاوت ها در لیگ برتر و لیگ یک شایسته باشد.مدرس اسپانیایی هم تعریف کرد. به خودم می بالم. حق داوران واقعا بیشتر از این است. همه باید کمک کنند تا داوران با آرامش عازم مسابقات شوند و در کنار بقیه از بازی لذت ببرند.

رئیس کمیته داوران در مورد عدم حضور داوران ایرانی در مسابقات بین المللی به خاطر آشنا نبودن به سیستم کمک داور ویدئویی، گفت: تمام دنیا با VAR جلو می روند. پروسه VAR سخت و طاقت فرسا است. درهرصورت کارهایش را انجام دادیم و ان شاالله به زودی قراردادش را ببندیم. در مرحله بعد داوران را هم برای لیگ هم برای مسابقات خارج از کشور، آموزش می دهیم تا با فراغ بال به مسابقات اعزام شوند. واقعا حلقه گمشده ما VAR است. ان شاالله جشن VAR هم می گیریم.

افشاریان در مورد اینکه ماجدی اعلام کرده بود VAR تا نیم فصل دوم می آید اما او حرف دیگری زد، اظهار داشت: بین حرف من و ماجدی تعارضی وجود ندارد. می دانیم رو به جلو حرکت می کنیم. ماجدی هم گفت بی شک به نیم فصل اول نمی رسیم. من هم می گویم قرارداد VAR  بسته شود و بعد به داوران آموزش بدهیم. در مورد شرکت مربوطه منتظر تایید نهایی وزارت ورزش و دوستان هستیم. آموزش داوران 6 ماه طول می کشد و عملا شاید به لیگ امسال نرسد.

وی در مورد اینکه اگر داوران در تست پیش فصل نمره لازم را نگیرند نمی توانند در لیگ برتر قضاوت کنند، گفت: شک نکنید. مهمترین خصیصه هر داور تست آمادگی جسمانی او است. تست استانداردی است. نه سخت می گیریم و نه آسان برگزار می کنیم. هرکسی پاس نکرد ان شاالله در آزمون های بعدی در خدمتش خواهیم گرفت. برای لیگ برتر بیشتر از 85 داور را در نظر نخواهم گرفت.

رئیس کمیته داوران در مورد اینکه آیا تست دوپینگ از داوران گرفته می شود، عنوان کرد: روز خوبی داشته باشد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز