خبرگزاری کار ایران

چرا سایپنتو بازیکن خلاق جذب نمی‌کند؟

سیستم استقلال در لیگ بیست و دوم مشخص شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۰۳۴

استقلال تهران زیر نظر ریکاردو ساپینتو با سیستم آشنایی در فصل جدید بازی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تهران همراه با فرهاد مجیدی و سیستم ۲-۵-۳ فصل گذشته بدون شکست لیگ را به پایان رساند و جام قهرمانی را بالای سر برد.

خداحافظی ناگهانی این سرمربی و انتخاب ریکاردو ساپینتو به عنوان جانشین او برای طرفداران باورنکردنی بود. جدایی مجیدی موجب می‌شد تا سبک و سیستمی که هواداران به آن عادت داشتند، ناخواسته دستخوش تغییر شود.

آنچه ساپینتو در تمرینات تهران و اردوی تدارکاتی پرفشار ترکیه نشان داده است، برای استقلالی‌ها ناآشنا نیست. این سرمربی با مطالعه کامل از فلسفه فوتبالی آبی‌ها و آنچه به عنوان دانش فنی همراه خود دارد تصمیم گرفته تا از سیستم ۳-۴-۳ استفاده کند.

استقلال در اولین دیدار تدارکاتی با سیستم چهار دفاعه بازی کرد که در آن صالح حردانی، روزبه چشمی، رافائل سیلوا و ابوالفضل جلالی حضور داشتند. در دیدار مقابل کاراگومروک او در خط دفاعی از چشمی، سیلوا و جلالی استفاده کرد.

سیستم استقلال در لیگ بیست و دوم مشخص شد

در هر دو ترکیب مورد استفاده قرار گرفته از سوی این سرمربی خط میانی با چهار بازیکن روانه میدان شده است. زبیر نیک نفس،‌ مهدی مهدی پور و جعفر سلمانی سه بازیکن ثابت در خط میانی بوده‌اند. در سیستم ۳-۴-۳ حردانی در سمت راست و در سیستم ۲-۴-۴ کوین یامگا خط میانی را تکمیل کرده‌اند.

در خط حمله هم سجاد شهباززاده و پیمان بابایی دو مهاجم مورد علاقه ساپینتو بوده‌اند که با سیستم سه مهاجمه کوین یامگا هم در کنار آن‌ها به میدان رفته است. سرمربی از تمامی بازیکنان تیمش به صورت متناوب در ترکیب بهره گرفته است و تلاش داشته تا همه بازیکنان را به صورت کامل محک بزند اما در ترکیه مشخص شده سیستم مورد علاقه او برای هواداران استقلال غریبه نیست.

در واقع نگرش ساپینتو موجب شده است با در اختیار داشتن بازیکنانی که در سیستم‌های او مورد نیاز هستند، به بازیکنان جذب شده در خط میانی بسنده کند و نیاز مبرمی برای خرید هافبک نداشته باشد. استقلال برای خط میانی رضا میرزایی، امید حامدی فر و حسین زواره‌ای را جذب کرده است و سرمربی از بازیکنان موجودی روی نیمکت هم رضایت دارد هرچند احتمال خرید بازیکن خارجی در خط میانی همچنان موجود است. 

فصل پیش فرهاد مجیدی هم در چند دیدار از سیستم ۳-۴-۳ استفاده کرده بود و با وجود حفظ شاکله اصلی تیم قهرمان آن‌ها برای هماهنگی کامل برنامه‌های سرمربی جدید فرصت چندان زیادی نیاز نداشته‌اند و بعید به نظر می‌رسد که از ابتدای فصل ناهماهنگی به این دلیل در مدعی عنوان قهرمانی مشاهده شود.

سیستم استقلال در لیگ بیست و دوم مشخص شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز