خبرگزاری کار ایران

عواقب جدایی از رئال مادرید: رونالدوی طلسم شده خوشحال نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۹۵۲۵

این بازیکن پرتغالی پس از جدایی از رئال مادرید شاهد افت حرفه ای خود بوده است.

به گزارش ایلنا، کریستیانو رونالدو در دوران حرفه‌ای خود با مشکل بی سابقه‌ای مواجه است. پس از خروج او از رئال مادرید در سال 2018، باشگاهی که او بهترین گلزن تاریخ آن است، دیگر در سراسر جهان به عنوان یکی از بهترین بازیکنان جهان شناخته نمی شود.

در طول اقامت او در یوونتوس در طول این سه سال لحظات عذاب‌آوری داشت و تیم نیز کمی ناراضی بود زیرا آن‌ها بازگشتی به 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده با او را مشاهده نمی‌کردند.

این باشگاه حتی قبل از آمدن رونالدو، پس از از دست دادن "اسکودتو" برای اولین بار پس از 9 قهرمانی متوالی، شروع به از دست دادن عنوان‌های قهرمانی تقریباً خودکار کرد.

 او دیگر آن گلزن معروف نیست

در اولین سال حضورش در این تیم در سال 2018، ستاره پرتغالی موفق شد 21 گل در سری آ به ثمر برساند که او را به عنوان چهارمین گلزن برتر قهرمانی معرفی کرد.

عدد بدی نیست، اما نه به اندازه شماره ای که پیش از انتقال به سری آ در رئال مادرید ثبت کرده بود، جایی که در 27 بازی 26 گل به ثمر رساند.

در طول سال دوم خود، او با 31 گل بیشترین گل خود را به ثمر رساند اما پس از اینکه چیرو ایموبیله سال فوق العاده ای را پشت سر گذاشت و با ثبت 36 گل، عنوان برترین گلزن لیگ را به ثمر رساند، رونالدو باز هم آقای گل نشد.

 در سومین و در نهایت آخرین سال حضورش در یوونتوس، او 29 گل به ثمر رساند و توانست این جایزه انفرادی را از آن خود کند اما این تیم فقط توانست جام حذفی را به دست بیاورد.

رونالدو در ایتالیا مورد انتقاد شدید قرار گرفت

بازیکنان سابق، روزنامه نگاران و چهره‌های تلویزیونی مدام علیه ستاره پرتغالی اظهارنظر می‌کردند و از این صحبت می‌کردند که چگونه تیم به جای پیشرفت با حضور او، به نظر می‌رسد در یک فرود مارپیچی قرار گرفته است.

برخی از آنها حتی رهبری او را در تیم زیر سوال بردند و او را متهم کردند که نگران برند و شرکت های خود است تا اینکه بهترین منافع تیم را در ذهن داشته باشد.

این داستان در منچستریونایتد تکرار می‌شود

کریستیانو رونالدو سپس یوونتوس ایتالیا را به مقصد منچستریونایتد ترک کرد، تیمی که او را به ستاره شدن رساند و توانست اولین توپ طلای خود را آنجا به دست آورد.

در اولین سال بازگشتش به این تیم، او تنها 24 گل به ثمر رساند، از جمله تمام مسابقاتی که در آنها بازی کرد، که به مراتب کمترین میزان گلزنی او از سال 2006 است، زمانی که او برای منچستریونایتد بازی می کرد.

او بار دیگر مورد انتقاد رسانه‌ها و بازیکنان سابق قرار گرفت، به‌ویژه پس از اینکه تیم نتوانست به جایگاهی برای لیگ قهرمانان اروپا امسال برسد و برای رقابت در لیگ اروپا سقوط کرد.

 او پس از جدایی اش از رئال مادرید چند سال سخت را پشت سر گذاشت و در تابستان امسال می خواهد منچستریونایتد را ترک کند تا بتواند برای لیگ قهرمانان اروپا رقابت کند.

با وجود اینکه چند هفته ای است که این خبر منتشر شده است، به نظر می رسد چلسی، رئال مادرید، بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن پیشنهادات ارائه شده به آن‌ها برای جذب رونالدو را رد کرده اند.

چرا بایرن رونالدو را نخواست؟

کریستیانو رونالدو می توانست در بایرن مونیخ بازی کند اما در نهایت این کار را نکرد. هر بار که تیمی می خواهد کریستیانو رونالدو را به خدمت بگیرد یا کوچکترین علاقه ای نشان دهد، همان الگوها و مسائل پیش می آید. ما در مورد یکی از دو بازیکن برتر 20 سال اخیر صحبت می کنیم، آمار او گویای خود است اما همچنین، رونالدو تمایل دارد به محض ورود کل تیم را در انحصار خود درآورد.

او مانند نیروی طبیعت است که تیم هایی را که آن فرهنگ را ندارند، مجبور به انجامش می کند.  اگر این اواخر دهه 2000 یا کل دهه 2010 بود، مطمئناً اوضاع فرق می کرد اما باز هم رئال مادرید در این مدت اجازه نمی داد رونالدو برود. بایرن مونیخ اخیراً به عنوان مقصد احتمالی رونالدو مطرح شده است، اما الیور کان، مدیر این باشگاه سرانجام به طور علنی درباره تصمیم آن‌ها صحبت کرد.

بایرن واقعاً به رونالدو علاقه داشت. آنچه زمانی فقط شایعات بود سرانجام توسط خود اولیور کان تایید شد که بایرن اوایل تابستان تلاش کرد کریستیانو رونالدو را به خدمت بگیرد. با این حال، تصمیم نهایی آن‌ها با دقت بسیار مورد بررسی قرار گرفت زیرا باید بسیاری از جنبه‌های ورود احتمالی او را در نظر می‌گرفتند.

همانطور که هر بار اتفاق می افتد، خرید رونالدو به معنای دست کشیدن از چند سنت ممکن است که یک باشگاه داشته باشد. برای بایرن، حفظ این سنت‌ها یکی از دلایل متعددی است که آن‌ها در طول تاریخ خود بسیار مرتبط و موفق باقی مانده اند. خرید رونالدو به این معنی بود که آن‌ها به طور کامل به این سنت‌ها احترام نمی‌گذارند و به سادگی نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

الیور کان توضیح داد که رهبری تیم در واقع برای بحث در مورد قرارداد احتمالی کریستیانو گرد هم آمدند و همه آن‌ها بر روی یک حکم نهایی توافق کردند. این همان چیزی است که کان در مورد احتمال جذب ستاره پرتغالی از منچستریونایتد در کیکر تکرار کرد: «ما در تیم در مورد کریستیانو رونالدو صحبت کردیم من او را یکی از بهترین فوتبالیست های تاریخ می دانم. سپس به این نتیجه رسیدیم که با وجود قدردانی از کریستیانو، او در شرایط فعلی در فلسفه ما نمی‌گنجد.  مثل یک طرفدار واقعی بایرن مونیخ صحبت می کنم. رونالدو بازیکن فوق‌العاده‌ای است اما فلسفه بایرن مونیخ با هر چیزی که این بازیکن در طول دوران حرفه‌ای خود به نمایش گذاشته است، بسیار متفاوت است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز