خبرگزاری کار ایران

مدیریت عطایی در تیم ملی عالی بود

ظریف: ملی‌پوشان والیبال فراتر از انتظار بودند/ اسماعیل‌نژاد می‌تواند در لیگ‌های بزرگ دنیا بازی کند/ باید به استعدادیابی بیشتر توجه کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۵۸۶

پیشکسوت والیبال ایران گفت: امین اسماعیل‌نژاد هم خیلی فراتر از سطح انتظار ظاهر شد و در سطح جهان بازی او دیده شد، او می‌تواند در لیگ‌های بزرگ دنیا بازی کند. فقط تنها مشکل او خدمت سربازی است.

فرهاد ظریف در گفتگو با ایلنا، پیرامون آخرین شرایط تیم ملی والیبال در لیگ والیبال ملت‌ها 2022 و تقابل پایانی مقابل لهستان اظهار داشت: لهستان واقعاً تیم قدرتمند و باتجربه‌ای در والیبال دنیاست و انتظار نداشتم چنین بازی خوبی از بازیکنان ملی‌پوش مشاهده کنم. لهستانی‌ها لیگ خوبی دارند، تیم‌های آنها به لحاظ زیرساخت قابل مقایسته با تیم‌های کشور ما نیستند. در کشور ما پیکان،‌ سایپا و شهداب دارای سالن اختصاصی هستند. با این حال اما انصافاً ملی‌پوشان بازی خوبی ارائه دادند و فراتر از سطح انتظار ظاهر شدند. آنها با تمام توانشان در زمین مسابقه حاضر شدند. 

او افزود: به هر حال تیم ما جوان و در حال تجربه اندوزی بود. طبیعی بود که در ست پنجم لهستانی‌ها از تجاربشان بهره بگیرند. واقعاً بازی خوبی مقابل این تیم ارائه دادیم و کارشناسان و مردم از تیم راضی هستند. خیلی‌ها بعد از شکست مقابل لهستان از تیم ملی حمایت کردند چون متوجه زحمات آنها هستند. 

پیشکسوت والیبال ایران با ارزیابی عملکرد عطایی گفت: بخش اعظمی از بازیکنان تیم ملی شاگرد او بوده‌اند و در رده جوانان زیر نظر او کار کرده‌اند. از نظر مدیریت تیم سرمربی تیم ملی عالی عمل کرد. نباید فراموش کرد که علی اصغر مجرد، جواد کریمی، میثم صالحی و رضا عابدینی با مصدومیت روبرو بودند. حضور آنها می‌توانست به تیم کمک بیشتری کند. 

او با اشاره به اینکه عطایی اعلام کرد برای مسابقات جهانی تغییراتی در تیم ملی خواهیم داشت، تصریح کرد: بله طبیعی است. احتمالاً چند بازیکن مصدوم به تیم ملی بازخواهند گشت و مجرد، کریمی و صالحی احتمالاً در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند. حالا دیگر تجربه تیم هم بالاتر رفته و امیدوارم در مسابقات بعدی بهتر هم ظاهر شوند. 

ظریف در پاسخ به این سوال که چه بازیکنانی شانس لژیونر شدن دارند، عنوان کرد: به هر حال وقتی تیم شما جوان است و در بالاترین سطح والیبال جهان به میدان می‌رود، قطعاً مورد توجه باشگاه‌های بزرگ دنیا قرار می‌گیرند. در کنار میلاد عبادی‌پور که از گذشته لژیونر بوده است، فکر کنم امین اسماعیل‌نژاد هم خیلی فراتر از سطح انتظار ظاهر شد و در سطح جهان بازی او دیده شد، او می‌تواند در لیگ‌های بزرگ دنیا بازی کند. فقط تنها مشکل او خدمت سربازی است، این مسئله هم توسط فدراسیون در حال پیگیری است باید ببینیم به کجا می‌رسد. البته بقیه بازیکنان هم شانس دریافت پیشنهاد خارجی دارند، اما تفاوت آن سطح لیگ‌ها است. هر چند حالا با توجه به شرایط اقتصادی بازیکنی که خارج از کشور بازی کند حتی اگر 30 هزار یا 50 هزار دلار کمترین میزان عرف دریافتی را داشته باشد باز به نسبت ایران پول خوبی دریافت کرده است.

او در پاسخ به اینکه چه اقداماتی می‌تواند فاصله والیبال ایران و لهستان(یا دیگر تیم‌های بزرگ دنیا) را کاهش دهد، اظهار داشت: فکر می‌کنم از نظر لیگ فرصت پیشرفت بیشتری نداریم. اما از نظر سطح پایه می‌توانیم بیشتر کار کنیم. هر چند آقای وکیلی در تیم ملی نوجوانان زحمت می‌کشند و شهرهای مختلف را برای کشف استعدادها سفر کردند. اما ما می‌توانیم با تزریق نسل طلایی والیبال به هیات های استانی تحت عنوان استعدادیاب، کار را بهتر پیش ببریم و در واقع تعداد استعدادهای جوان را افزایش بدهیم.

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به اینکه چرا از نسل قبلی والیبال در عرصه مربیگری و استعدادیابی خیلی بهره گرفته نمی‌شود، عنوان کرد: نمی‌دانم چرا به نسل ما کمتر اجازه ورود به عرصه داده می‌شود. برای مثال شهرام محمودی که واقعاً می‌تواند تاثیرگذار باشد. حداقل درباره خودم مطمئنم پیشنهادی نبوده است.  ما در تیم ملی کشور سال‌ها کسب تجربه کرده‌ایم و می‌توانیم آن را به والیبالیست‌های جوان ارائه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز