خبرگزاری کار ایران

نهم شهریور قرعه‌کشی لیگ برتر والیبال؛ هفته نخست مهرماه آغاز رقابت تیم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۳۵۶

لیگ برتر والیبال مردان سال 1401 روز چهارشنبه نهم شهریورماه قرعه‌کشی می‌شود و این مسابقات از هفته نخست مهرماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سازمان لیگ در نظر دارد سی‌وششمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران از هفته نخست مهرماه آغاز کند.

مقررات اجرایی و فنی این رقابت‌ها به باشگاه‌ها ابلاغ شد و تمامی مسابقات بر اساس قوانین و مقررات فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) و آخرین آیین نامه برگزاری رویدادها و انضباطی فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

مسابقات ساعت 15 روزهای چهارشنبه برگزار می‌شود و تغییر تاریخ و ساعت برگزاری بازی منوط به اتفاقات پیش بینی نشده با توافق کتبی دو تیم و تأیید سازمان لیگ حداقل ۴۸ ساعت قبل از مسابقه و یک بار در طول فصل امکان پذیر خواهد بود.

جلسه هماهنگی هر مسابقه عصر روز قبل با حضور ناظرین فنی و داوری، سرپرست مسابقه، نایب رئیس هیأت میزبان، سرپرست دو تیم و نماینده حراست اداره کل ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

برنامه تمرین تیم‌ها یک روز قبل از مسابقه و با توافق تیم میهمان حد فاصل ساعت 13 تا 18 به مدت ۹۰ دقیقه است.

مسابقات در دور مقدماتی به صورت رفت و برگشت و در دوره پایانی به صورت پلی آف و دو برد از سه بازی است.

در مرحله پلی‌آف، تیم‌های اول تا هشتم برای تعیین مقام های اول تا هشتم و تیم های یازدهم تا چهاردهم برای تعیین رتبه‌های یازدهم تا چهاردهم به مصاف همدیگر خواهند رفت.

زمان آغاز فصل نقل و انتقالات از یک روز پس از پایان پایان نیم فصل اول تا یک روز قبل از شروع نیم فصل دوم است که باشگاه‌ها مجاز هستند حداکثر پنج نفر را از لیست حذف و نسبت به جایگزینی آنها اقدام کنند.

باشگاه‌ها حداکثر یک ماه قبل از شروع مسابقات باید دو سالن ورزشی مطابق با چک لیست ارسالی فدراسیون برای بازدید و تأیید ناظر سازمان لیگ معرفی کنند.

استفاده از 20 بازیکن (۱5 بازیکن بزرگسال، 2 بازیکن زیر 23 سال (امید)،2 بازیکن جوان و یک بازیکن نوجوان) از جمله مقررات فنی لیگ برتر مردان در سال 1401 است. همچنین باشگاه‌ها می‌توانند حداکثر از هفت بازیکن بزرگسال لیگ برتر و دسته یک سال قبل استفاده کنند که این موضوع شامل بازیکنان آزاد نمی‌شود.

در هر مسابقه ترکیب تیم شامل 12 بازیکن بزرگسال، یک بازیکن زیر 23 سال (امید)، یک بازیکن جوان یا نوجوان است و چنانچه تیمی بازیکن زیر 23سال ( امید) نداشته باشد می تواند از بازیکن جوان یا نوجوان استفاده کند.

کادر فنی هر تیم شامل یک مربی، دو کمک مربی، فیزیوتراپ، پزشک ( جمعاً 5 نفر) که روی نیمکت حضور یابند. مربی و کمک مربی تیم‌‌ها باید حداقل دارای کارت مربیگری سطح یک بین المللی باشند. فیزیوتراپ و پزشک نیز بایستی مورد تأیید کمیته پزشکی فدراسیون باشند.

سازمان لیگ به منظور حمایت از ترویج ورزش پاک در طول برگزاری مسابقات برای هر مسابقه که لازم باشد با هماهنگی فدراسیون پزشکی ورزشی از بازیکنان تست دوپینگ خواهد گرفت.

شرایط سنی رده‌های سنی لیگ برتر مردان سال جاری به قرار زیر است:

نوجوانان شامل متولدین 11 دیماه 1383 تا دهم دیماه 1385

جوانان شامل متولدین 11 دیماه 1381 تا دهم دیماه 1383

امید شامل متولدین 11 دیماه 1379 تا دهم دیماه 1381

بزرگسالان متولدین دهم دیماه 1379 به قبل

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز