خبرگزاری کار ایران

اعلام نتیجه بررسی صلاحیت ها تا پایان تیر ماه؛ هنوز هیچ نامزدی رد صلاحیت نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۷۳۷

برخلاف اخبار منتشر شده هیچ نامزدی حد فاصل ثبت نام و بررسی از سوی کمیته بدوی انتخابات رد صلاحیت نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، روز گذشته با پایان یافتن مهلت ثبت نام برای نامزدی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، 6 نامزد ثبت نام کردند و این نفرات در صورت تایید صلاحیت روز هشتم شهریور ماه در مجمع انتخاباتی حاضر شده و یکی از آنها که بیشترین رای را به خود اختصاص می‌دهد ریاست فدراسیون فوتبال را طی 4 سال آینده عهده دار خواهد بود.

این نفرات مهدی تاج، محمد آخوندی، امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی، عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی هستند.

ساعاتی بعد از اتمام فرصت قانونی ثبت نام و بسته شدن فهرست نامزدها اخباری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر رد صلاحیت امیررضا واعظ آشتیانی، محمد آخوندی و علیرضا اسدی به دلیل نقص مدارک و عنوان شد که رقابت با خروج این نفرات از این پس بین تاج، ماجدی و عزیز محمدی خواهد بود.

پیگیری‌های انجام شده از سوی خبرنگار ایلنا و با بررسی فرایند ثبت نام و تایید صلاحیت نامزدها بر اساس آیین نامه انتخابات فوتبال ایران نشان می‌دهد چنین خبری به هیچ وجه صحت ندارد.

مدارک لازم برای ثبت نام و تایید صلاحیت کاندیداهای ریاست فدراسیون فوتبال دو بخش هستند که بخشی از آنها از جمله امضای تایید 5 عضو مجمع عمومی فدراسیون فوتبال پیش نیاز ثبت نام در انتخابات هستند و در صورت نبود آن فرایند ثبت نام آنها در فدراسیون فوتبال انجام نخواهد شد بنابراین وقتی ثبت نام نامزدی انجام شده یعنی آن مدارک را موقع ثبت نام تحویل داده است.

بخش دوم مدارک از جمله بررسی و تایید سوابق مدیریتی لازم برای نامزدی باید از سوی کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال انجام شود که این اتفاق هنوز رخ نداده است.

طبق نقشه راهی که در مسیر برگزاری انتخابات ترسیم شده است، مدارک نامزدها تا سه روز بعد از پایان فرصت ثبت نام از سوی دبیرخانه فدراسیون و دبیرکل فدراسیون فوتبال تحویل کمیته بدوی خواهد شد و این کمیته هم نهایتاً تا یک هفته فرصت دارد نتایج آن را اعلام کند و هنوز این مدارک به دست کمیته بدوی نرسیده است.

بدین ترتیب هیچ بررسی، رد یا تایید صلاحیتی در حد فاصل ثبت نام و رسیدن پرونده نامزدها به دست کمیته بدوی انجام نخواهد شد و اخبار منتشر شده صرفاً گمانه زنی رسانه‌ای است.

طبق این نقشه راهی که از سوی فدراسیون هم اعلام شده است، با احتساب سه روز فرصت دبیرخانه برای تحویل مدارک به کمیته بدوی و 7 روز فرصت بعد از آن برای اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها، تا پایان تیر ماه این موضوع از سوی فدراسیون فوتبال رسماً اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز