خبرگزاری کار ایران

سلحشوری: در پومسه دیگر رقیب ضعیف نداریم/ در مورد پاداش‌ها رییس جمهور تصمیم می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۶۴۱

نایب قهرمان تکواندو جهان و آسیا گفت: به ما پاداشی پرداخت نمی‌شود. آخر سال یا یکسال دیگر بعد از مدال، آیا روسای جمهور از ما تقدیر می‌کنند یا خیر؟ وگرنه قبل از آن نمی‌دانیم پاداشی پرداخت می‌شود یا خیر.

مرجان سلحشوری در گفتگو با ایلنا، در خصوص مسابقات پومسه تکواندو قهرمانی آسیا، اظهار داشت: سطح مسابقات خیلی بالا بود و دیگر نمی توان گفت کشوری از نظر سطح ورزشی ضعیف است. رقبای آسیایی کمی قوی‌تر هستند و چه حریفان جهانی. کلاً در مسابقات رقیب سطح پایین خیلی کم است. شاید یک یا دو کشور. حتی کشورهایی مثل ژاپن که در گذشته کمی ضعیف‌تر بودند، در این مسابقات دیدیم که چقدر پیشرفت داشتند.

وی افزود: چون مسابقات پومسه از اولین مرحله به صورت تک حذفی برگزار می شود، کار خیلی سخت می‌شود. هر مرحله مانند فینال است. اینکه حتی ما در بخش تیمی از اول به صورت تک حذفی بازی کردیم. در واقع مسابقات تیمی به این شکل است که ابتدا یک دور همه تیم‌ها به صورت گروهی حذفی بازی می‌کنند. هشتم تیم مرحله بعد که مشخص شدند نفرات اول تا هشتم با هم بازی می‌کنند. به این صورت که اول با هشتم، دوم با هفتم، سوم با ششم و چهارم و پنجم هم با یکدیگر بازی می‌کنند. البته اینطور حق تیمی ضایع نمی‌شود و عدالت رعایت می شود. اما اگر از مرحله اول حذفی باشد دو تیم قوی ممکن است بر حسب شانس قرعه‌شان به یکدیگر بخورد و مجبورند با هم بازی کنند و یک تیم حذف شود. به این خاطر این موضوع مسابقات‌مان خیلی سخت بود.

دارنده نقره پومسه آسیا گفت: انتظار کسب مدال؟ خیلی به مدال فکر نمی‌کنم اما تلاش می کنم فقط طلا بگیرم و برای این موضوع تلاش کنم. اما در روز مسابقه خیلی خودم را درگیر این موضوع نمی‌کنم و فقط به ارائه یک اجرای خوب فکر می‌کنم. این صحبتی است که مربی ما هم به آن تاکید می‌کند. استاد اسدپور همیشه می‌گوید که اگر یک اجرای خوب داشته باشید، قطعاً مدال خوبی هم می‌گیرید. خیلی طلا و نقره برایم فرقی ندارد. به نظرم نقره هم همان طلا حساب می‌شود. به نظرم دو نفر برتر مسابقات با فاصله کمی از هم رده‌بندی می‌شوند و خیلی از این جهت فرقی ندارند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مسیر بازگشت به ایران با مشکل روبرو شدند، عنوان کرد: در مسیر برگشت به ایران خسته یا اذیت نشدیم. در واقع ما در دو گروه متفاوت به ایران بازگشتیم. گروه اول ترانزیت داشت منتهی گروه ما تقریبا توقفی در فرودگاه نداشتیم.

سلحشوری در مورد اعتراض فدراسیون تکواندو ایران به کمیته برگزاری مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا تصریح کرد:  ترجیح می دهم صحبتی نکنم به هر حال اعتراض فدراسیون بوده است و  آنها بهتر به این سوال می‌توانند پاسخ بدهند. 

وی درباره اینکه آیا بعد از مسابقات قهرمانی جهان و آسیا پاداشی دریافت کرده است، تصریح کرد: به ما پاداشی پرداخت نمی‌شود. آخر سال یا یکسال دیگر بعد از مدال، آیا روسای جمهور از ما تقدیر می‌کنند یا خیر؟ وگرنه قبل از آن نمی‌دانیم پاداشی پرداخت می‌شود یا خیر؟

تکواندوکار کشورمان پیرامون تاثیر برگزاری زمانی مسابقات جهانی و آسیایی در بازه زمانی کوتاه، گفت: ما کمی خسته شده بودیم. چون من دو اردو(جهانی و آسیایی) را پشت سر هم رفتم، کمی خسته شدم. بعد از دو سال کرونا عادت کردیم کمی بیشتر کنار خانواده‌هایمان باشیم و از این بابت شاید کمی اذیت شدم. اما یکسری فشارها باعث می شود از لحاظ روحی کمی اذیت شود. حالا نه اینکه بگویم مشکلی داشتیم. نه اینکه فکر کنید که هر روز یک ورزشکار برنامه زندگی‌اش در اردو مشابه هم است. مثلا تمرینات اردوهای آسیایی هر روز متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز