خبرگزاری کار ایران

اتفاقی تلخ برای ورزش اصفهان؛

باشگاه ذوب آهن در آستانه فروپاشی و انحلال

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۶۷۹

شرکت سهامی ذوب آهن تصمیم دارد به جز رشته فوتبال بزرگسالان در مابقی عرصه‌های ورزشی دست از تیمداری بکشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شهر اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای اصلی ایران و سومین شهر پرجمعیت ایران بعد از تهران و مشهد به دلیل خواستگاه اجتماعی خود همواره توجه زیادی به ورزش داشته و در رشته‌های مختلف با کشف و پرورش استعدادهای بومی متعدد توانسته افتخارات بزرگی کسب کرده و چهره‌های مطرحی تحویل تیم‌های ملی در رشته های مختلف دهد و این مسئولیت عمدتاً بر دوش دو باشگاه ورزشی بزرگ این شهر یعنی سپاهان و ذوب آهن بوده است.

ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های ورزشی کشور در حالی که در چند دهه اخیر همواره مشغول گسترش فعالیت های ورزشی خود در رشته‌های مختلف در حوزه آقایان و بانوان بوده و این مسیر به مرور در حال پیشرفت و توسعه بوده است ولی حالا اخبار ناخوشایندی از اصفهان به گوش می‌رسد که ظاهراً به سمت نابودی تیم‌های پر فروغ این باشگاه قدیمی و پرافتخار حرکت می‌کند.

ظاهراً طبق شنیده‌ها  شرکت سهامی ذوب آهن،  قصد کاهش سرمایه‌گذاری خود در عرصه ورزش را دارد و از همین رو به دنبال انحلال اکثرا تیم‌های ورزشی خود در عرصه‌های مختلف است و انحلال چند تیم ورزشی در دست انجام است  و مابقی رشته‌ها هم چیز زیادی به پایان عمرشان نمانده است. ظاهراً برنامه شرکت ذوب آهن این است که به جز تیم فوتبال بزرگسالان و تیم های پایه خود که در لیگ برتر واستان مشغول فعالیت است دیگر در هیچ رشته‌ای فعالیت نداشته باشد و این به معنی پایان کار تیم‌های خوب ذوب آهن در رشته‌های مختلف به جز فوتبال بزرگسالان است.

باشگاه ذوب آهن در آستانه فروپاشی و انحلال

شاید تصمیمات  ذوب آهن اصفهان از منظر مشکلات اقتصادی و مبالغ قراردادهای فعلی  تا حدودی قابل درک باشد اما از منظر مسئولیت های اجتماعی ، شرایط بازیکنان بومی بعد از انحلال و کاهش سهم حضور باشگاهی حرفه ای با قدمت بیش از ۵۳ سال در ورزش ملی کشور قابل درک نیست و بهتراست این مشکلات با جذب اسپانسر و حامی ورزشی حل گردد و نه با انحلال تیم هایی که شاید خرید امتیاز آنها برای حضور دوباره در لیگ های کشور در سالهای آینده هزینه گزاف ترس داشته باشد 

یکی از تیم‌هایی که روزهای پایانی خودش را سپری می‌کند تیم فوتبال بانوان ذوب آهن است که از تیم‌های خوب لیگ برتر محسوب می‌شود و چند بازیکن تیم ملی از جمله زهره کودایی و الهام فرهمند در آن حضور دارند و انحلال این تیم ضربه بزرگی به فوتبال بانوان خواهد زد که تازه در حال جان گرفتن است و در سال‌های اخیر پیشرفت محسوسی داشته است.

تیم بسکتبال ذوب آهن که از قدرت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران است و فصل گذشته هم تا فینال مسابقات پیش رفت و به عنوان نایب قهرمانی دست یافت از دیگر تیم‌های بزرگ ورزش ایران است که شرکت سهامی ذوب آهن قصد انحلال آن را دارد.

هندبال آقایان و بانوان ، بانوان و در آینده نزدیک دوو میدانی و وزنه برداری هم رشته‌هایی هستند که مراحل انحلال آنها از سوی ذوب آهن در حال پیگیری و انجام است.

به برخی از افتخارات و زیرساخت‌های باشگاه ذوب آهن که در آستانه انحلال هستند می‌پردازیم:

* تیم والیبال نشسته ذوب آهن از تیم های خوب دیگر این باشگاه است که در 7 سال گذشته در بین سه تیم بالای جدول بوده و عمدتاً به نایب قهرمانی و رتبه سومی رسیده است.

* تیم بسکتبال ذوب آهن 8 قهرمانی، 4 نایب قهرمانی و 2 مقام سومی در سال‌های اخیر داشته و با بیش از 50 سال سابقه یک نایب قهرمانی و سه مقام سومی در مسابقات غرب آسیا در کارنامه دارد.

باشگاه ذوب آهن در آستانه فروپاشی و انحلال

* تیم والیبال نشسته ذوب آهن با 40 سال قدمت تا کنون سه بار قهرمانی در مسابقات جهانی را تجربه کرده است.

* تیم دو و میدانی ذوب آهن با قدمتی 50 ساله 7 قهرمانی و 11 نایب قهرمانی در مسابقات کشوری تا کنون در کارنامه خود داشته است و در دهه هفتاد هم در مسابقات بین المللی هندوستان عنوان نخست را کسب کرده است.

این تنها بخشی از افتخارات باشگاه ذوب آهن در عرصه‌های مختلف ورزشی است که رو به نابودی می‌رود. باشگاه ذوب آهن با بیش از 300 هزار متر مربع زیرساخت ورزشی و اداری بزرگترین باشگاه ورزشی کشور محسوب می‌شود.

اگر شرکت سهامی ذوب آهن بخواهد رشته های ورزشی خودش را منحل کند و به بهانه صرفه جویی در هزینه‌ها تنها به تیم فوتبال بزرگسالان اکتفا کند دیری نمی‌پاید که این تیم هم به مرور از سطح اول فوتبال کنار می‌رود و فاصله‌ای تا انحلال و نابودی کامل یکی از ارزشمندترین برندهای ورزش کشور نخواهیم داشت.

مشخص نیست این تصمیم بر اساس کدام بررسی کارشناسی صورت گرفته که در حال اجرا است و اینکه جایگاه جوانان اصفهان و علاقه مندان به رشته‌های ورزشی در این شهر چیست که بستری مناسب برای فعالیت خودشان را از دست خواهند داد.

باشگاه ذوب آهن در آستانه فروپاشی و انحلال

تا این لحظه تعداد زیادی از پیشکسوتان ورزش ذوب آهن اعتراض خود را به گوش مسئولان شرکت سهامی ذوب آهن رسانده و اگر این ماجرا ادامه پیدا کند شکوه خود را علنی خواهند کرد و حتی قرار است کار به وزارت صمت هم کشیده شود تا مانع فروپاشی یک باشگاه بزرگ و قدیمی ورزش ایران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز