خبرگزاری کار ایران

سقف قرارداد لیگ برتر علیه تیم‌های کم درآمد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۲۱۹

با تعیین سقف قرارداد در لیگ برتر عملاً تیم‌های ضعیف بیشتر آسیب می‌بینند چرا که تاریخ نشان داده تیم‌های متمول در کنار پرداخت نقدی از طریق حواله اجناس، تامین خانه، پرداخت مالیات ....آپشن‌های دیگر در نقل و انتقالات متوقف نمی‌مانند.

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر سازمان لیگ قصد دارد برای فصل نقل و انتقالات سقف قراردادی در نظر بگیرد. هر چند ظاهر این تصمیم درست اما تاریخ و تجربه نشان می‌دهد نه تنها کمکی به لیگ برتر نخواهد کرد، بلکه قیمت بازیکنان جوان و تازه وارد را هم بالا خواهد برد. 

این در حالی است که تیم‌های لیگ برتری کشور با مسائلی مانند عدم دریافت حق پخش و فروش لباس عملاً در آمد خاصی ندارند. بهتر نیست به جای سقف قرارداد که در عمل به قیمت پایه قرارداد توسط بازیکنان ضعیف و متوسط تبدیل می‌شو‌د روی مسائل زیرساختی فوتبال کشور فکر کنیم؟ 

در همین رابطه باشگاهی مانند صنعت  نفت آبادان تنها 10 میلیارد تومان نفت بودجه مصوب و باقی‌مانده منابع مالی آن باید از طریق درآمدزایی تامین شود. آنطور که بررسی‌ها نشان می‌دهد این تیم تاکنون با یکی از شرکت‌های بیمه برای اسپانسری قرارداد امضا کرده است. به این صورت که هواداران هر چقدر از خدمات بیمه‌ای شرکت مدنظر استفاده کنند سهمی هم به باشگاه صنعت نفت می‌رسد.

کاملاً مشخص است که در بازار گران لیگ برتر مشکل بودجه‌ای صنعت نفت آبادان (به استناد قانون ششم توسعه) حتی امکان تمدید قرارداد با بازیکنان جوان فصل گذشته را ندارد. بر همین اساس تا کنون خروج امیرحسین زواره‌ای، امید حامدی‌فر و رضا جبیره قطعی شده است. 

این در حالی است که یکی از علل اصلی خروج منصوریان از صنعت نفت مشکلات بودجه و توقعات هواداران این تیم بود. از یک طرف هوادار تمایل دارد تیمش با بهترین نتایج از زمین خارج شود، از طرف دیگر واقعیات فوتبال جایگاه صنعت نفت را تعیین می‌کند.

در این شرایط طبیعی است صنعت نفت به سراغ مربیان و بازیکنان جوان اما با انگیزه برود تا خلاء مالی خود را از این طریق جبران کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز