خبرگزاری کار ایران

ملی‌پوش سابق قایقرانی ایران: بدنسازی علمی به روز و بسیار حرفه ایست

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۵۹

ملی‌پوش سابق قایقرانی ایران و یکی از مربیان با سابقه در دنیای بدنسازی درباره اهمیت نگاه علمی به آماده سازی ورزشکاران پیش از رقابت های حرفه ای به صحبت پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی محمدی راد ملی‌پوش سابق قایقرانی ایران و یکی از مربیان با سابقه در دنیای بدنسازی درباره اهمیت نگاه علمی به آماده سازی ورزشکاران پیش از رقابت های حرفه ای اظهار کرد: مربی بدنساز حرفه‌ای یا Strong and Conditioning  با علم به روز دنیا و دارا بودن تحصیلات دانشگاهی بهترین برنامه تمرینی مختص ورزشکار طراحی می کند. برای مثال برنامه تمرینی ورزشکاری که میخواهد برای مسابقات جهانی و المپیک آماده شود، برای یک تا دو سال سال قبل از مسابقات با علم به روز دنیا طراحی میشود، که این ورزشکار طبق این برنامه خاص به عالی ترین شرایط فیزیکی و روانی خود یا به اصطلاح به نقطه اوج خودش در زمان مسابقات، برسد.

وی تاکید کرد: اگر یک مربی حرفه ای میخواهد ورزشکاری را برای مدال طلای جهانی و المپیک آماده کند، باید تمام جوانب فیزیکی و زندگی این فرد را از قبیل کارهای وزنه و تمرینات هوازی و غیرهوازی به مناسبت رشته ورزشکار از قبیل سرعت و تغییر جهت و در کنارش تغذیه و خواب استراحت و غیره را در نظر بگیرد. به طور کلی اگر ورزشکاری میخواهد در دنیا بهترین باشد، باید تمام جوانب را در نظر بگیرد.

علی محمدی راد یادآور شد: فدراسیون ها و تیم های ورزشی ما باید به این باور برسند که بدنسازی علمی به روز و بسیار حرفه ایست و  مربی بدنسازی که می خواهد با تیم‌های حرفه‌ای و ملی کار کند باید تحصیلات دانشگاهی در زمینه ورزشی داشته باشد و دارای مدرک   NSCA  که بالاترین مدرک حرفه ای در دنیای مربیگری ای بدنسازی است، باشد تا  بتواند ورزشکار ایرانی را با علم و دانش به روز دنیا و به بهترین نحو آماده مسابقات جهانی و المپیک کند.

وی که مربی بدنسازی تیم المپیک چین هم بوده‌، تصریح کرد: نمونه بارز این دیدگاه کشور چین است که در ۱۰ سال اخیر تغییرات اساسی در سیستم های ملی انجام داده و با استفاده از مربیان درجه یک بدنسازی دنیا تیم های ملی خود را برای مسابقات آماده می کند.

این مربی بدنساز توضیح داد: تیم های ملی چین اردوهای طولانی مدت و چند ساله دارند و با به روزترین مربیان دنیا و تحصیل کرده در این زمینه کار می‌کنند. نتیجه المپیک قبلی می تواند بیانگر این مدعا باشد که چین تا روز آخر مسابقه بیشترین مدال در المپیک را به دست آورده بود که در تاریخ مدال المپیک چین بی سابقه بود.

علی محمدی راد گفت: علم ورزش و آمادگی ورزشکاران پیوسته در حال پیشرفت است. این تکامل عمدتاً مبتنی بر درک روزافزون از چگونگی سازگاری بدن با استرس‌های مختلف فیزیکی و روانی است. دانشمندان ورزشی معاصر پیوسته به بررسی اثرات فیزیولوژیکی و عملکردی مداخلات تمرینی مختلف، روش‌های ریکاوری، اقدامات متقابل تغذیه‌ای و عوامل بیومکانیکی به منظور افزایش ظرفیت عملکرد ورزشکار مدرن ادامه می‌دهند.

وی افزود: همانطور که درک ما از واکنش بدن به عوامل استرس زای مختلف افزایش یافته است، نظریه پردازان آموزشی معاصر، دانشمندان ورزشی و مربیان توانسته اند پایه ای ترین مفاهیم تمرینی را گسترش دهند.

این ملی مربی بدنسازی تیم المپیک چین عنوان کرد: محور تئوری تمرین این ایده است که می توان یک سیستم ساختاریافته تمرین ایجاد کرد که شامل فعالیت های تمرینی باشد که ویژگی های فیزیولوژیکی، روانی و عملکردی خاص ورزش ها و ورزشکاران را هدف قرار می دهد.

علی محمدی راد تاکید کرد: ورزشکاران برای رسیدن به یک هدف خاص از طریق تمرینات ساختاریافته و متمرکز آماده می شوند. توانایی یک مربی برای هدایت بهینه سازی عملکرد از طریق توسعه برنامه های آموزشی سیستماتیک حاصل می شود که از دانش به دست آمده از مجموعه گسترده ای از رشته های علمی استفاده می کند.

وی گفت: در نهایت امیدوارم هرچه سریعتر ورزش در ایران عزیزمان نیز به سمت و سوی حرفه ای شدن برود و مربیان جدید و تحصیلکرده وارد عرصه ورزش کشور شوند تا بتوانیم هرچه بهتر با دیگر ورزشکاران جهان رقابت داشته باشیم. زیرا ایران سرشار از استعدادهای ورزشی ناب است و با کمی تغییر نگرش میتوان آنها رابه بالاترین سطح ورزش حرفه ای رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز