خبرگزاری کار ایران

سیدعلی: تا 2 سال دیگر می توانم به داوری ادامه بدهم/ واکنش یحیی؟ هواداران با علم روز متوجه ماجرا هستند/ با فرهاد مجیدی اختلافی ندارم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۸۰۸

داور فوتبال کشور گفت: در هر صورت هواداران فوتبال، رفتارهای فوتبال را رصد می‌کنند و اطلاعاتشان به روز است. در قضیه دربی و بحث گل‌محمدی، هم لطف و محبت‌شان شامل من بوده است.

مهدی سیدعلی در گفتگو با ایلنا، پیرامون شائبه خداحافظی‌اش از داوری فوتبال، اظهار داشت: با توجه به قوانین جاری در فوتبال کشورمان تا 45 سالگی داوران می‌توانند قضاوت کنند. در حال حاضر من 43 ساله هستم. تصمیم دارم تا پایان 45 سال بتوانم قضاوت کنم. مضاف بر این در فیفا سن داوری برداشته شده است. در قوانین جاری در فدراسیون و فوتبال ما داوران تا 45 سالگی اجازه قضاوت دارند. 

وی افزود: من داورم بین المللی نیستم بلکه داور ملی هستم و لاجرم در بازی های داخلی قضاوت می‌کنم.

داور فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که هر وقت داور یا عضو کوبل داوری دربی بوده، بازی به تساوی کشیده شده، عنوان کرد: تنها یک مسابقه دربی را به عنوان داور وسط قضاوت کردم. آن هم دربی اخیر بود. البته شرایط مسابقه طوری بود که بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. قاعدتاً داوران خیلی تاثیرگذار در شرایط بازی نیستند و خوشبختانه به زعم کارشناسان و کمیته داوران، تصمیمات ما در بازی دربی، تاثیرگذار بر روی نتیجه نبوده است. 

سیدعلی درباره رفتار هواداران پرسپولیس در قبال وی بعد از واکنش گل‌محمدی در دربی نود و هشتم پایتخت، تصریح کرد: در هر صورت هواداران فوتبال قوانین فوتبال را رصد می‌کنند و اطلاعاتشان به روز است. مسابقات خارجی را مشاهده می‌کنند می‌توانند، تشخیص بدهند قضاوت داور در چه سطحی بوده است. خوشبختانه هواداران ما فارغ از رنگ‌ها به قوانین داوری اشراف دارند. در این زمینه هم لطف و محبت‌شان شامل من بوده است و اصل ماجرا میدان. فقط می توانم بگویم هر وقت به عنوان داور در زمین مسابقه حاضر بودم، تمام تلاشم این بوده که حق را به حقدار برسانم. 

وی درباره نظر رسانه‌ها مبنی بر اختلافش با فرهاد مجیدی اظهار داشت:  اصلاً اینطور نیست. ما هیچ زاویه‌ای با عوامل تیم‌ها، به ویژه مربیان و بازیکنان تیم‌ها ندارم. متاسفانه در فوتبال ما عوامل فنی و باشگاه‌ها را روبروی باشگاه در نظر می‌گیرند. ما(مجموعه داوران و اعضای کل تیم‌ها) در نهایت یک تیم هستیم که در کنار هم کار می‌کنیم برای اینکه مردم بتوانند از فوتبال لذت ببرند.

داور فوتبال ایران در خصوص دستمزد داوران فوتبال، عنوان کرد: سال گذشته حقوق داوران در سطح لیگ برتر افزایش حدود 400 درصدی را لمس کردند تا هفته بیستم هم پرداختی انجام شده است. اما هنوز این مبلغ در شان داوران فوتبال نیست. فکر می‌کنم هنوز به حق و حقوق خودشان نرسیده‌اند، امیدوارم ادامه برنامه‌های فدراسیون طوری پیش برود که داوران تمام ردهای سنی و حتی داوران بانوان بتوانند ارزش زحمات خودشان را دریافت کنند. به طور خاص در حوزه مسائل مالی. البته محور اصلی خواسته‌های داوران رعایت شأن و جایگاه اجتماعی آنها است و امیدواریم این طور بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز