خبرگزاری کار ایران

محاکمه 8 پزشک و پرستار به اتهام قتل مارادونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۱۲۹

دادگاه بررسی دلایل فوت دیگو مارادونا برگزار و 8 نفر در آن محاکمه شدند.

به گزارش ایلنا، بر اساس حکمی که روز چهارشنبه پس از تحقیقات در مورد مرگ مارادونا در نوامبر 2020 به دلیل ایست قلبی منتشر شد، هشت نفر که از او مراقبت می‌کردند در دادگاه‌های آرژانتین به دلیل قتل محاکمه خواهند شد.

در سند 236 صفحه‌ای که رویترز مشاهده کرد، قاضی مسئول پرونده «رفتارهای - عمد یا از روی غفلت - هر یک از متهمان را که منجر به تحقق نتیجه زیان‌بار و کمک به آن شده است، زیر سؤال برد.»

در این حکم آمده است که هشت نفر از جمله پزشکان، پرستاران و یک روانشناس که در زمان مرگ مارادونا از او مراقبت می کردند، متهم به "قتل ساده" هستند، اتهامی جدی که به معنای قتل عمد است.

هیئت پزشکی منصوب برای بررسی مرگ مارادونا در سال 2021 به این نتیجه رسید که تیم پزشکی این ستاره سابق فوتبال "به شیوه ای نامناسب، ناقص و بی پروا" عمل کرده است.

ماریو بودری، وکیل یکی از پسران مارادونا، به رویترز گفت که برنده جام جهانی تا زمان مرگ "در وضعیت درماندگی" قرار داشت. مارادونا در 25 نوامبر 2020 در سن 60 سالگی درگذشت.

دادستان‌های آرژانتین بلافاصله پس از مرگ مارادونا در خانه ای در نزدیکی بوئنوس آیرس تحقیقاتی را آغاز کردند، از جمله دستور بازرسی از اموال پزشک شخصی او و بازجویی از سایرین که در مراقبت از او نقش داشتند.

متهمانی که در این حکم نام برده شده‌اند، جراح مغز و اعصاب و پزشک شخصی مارادونا، لئوپولدو لوکه، روانپزشک آگوستینا کوساچوف، روانشناس کارلوس دیاز، پرستاران گیزلا مادرید و ریکاردو آلمیرون، رئیس آن‌ها ماریانو پرونی و پزشکان پدرو دی اسپانیا و نانسی فورلینی هستند.

متهمان مسئولیت مرگ مارادونا را رد کرده‌اند. قاضی گفت که وکلای برخی از آن‌ها خواستار رد پرونده شده اند. وادیم میشانچوک، وکیل کوساچوف، گفت که آن‌ها به این تصمیم اعتراض خواهند کرد و افزود که حوزه مراقبت روانپزشک هیچ ارتباطی با علت مرگ مارادونا ندارد.

طبق قانون جزایی این کشور، جرم «قتل ساده» در آرژانتین معمولاً منجر به مجازات 8 تا 25 سال زندان می‌شود. هنوز تاریخ مشخصی برای دادگاه بعدی مشخص نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز