خبرگزاری کار ایران

ظریف: عطایی یکی از بهترین گزینه‌های ایرانی هدایت تیم ملی است/ جوانگرایی به سبک ولاسکو مناسب والیبال است/ عبادی با اوج خودش فاصله دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۴۴۱

پیشکسوت والیبال ایران گفت: تاریخ تیم ملی در گذشته نشان داده چه نوع جوانگرایی به ما کمک می کند. برای مثال ولاسکو با اینکه نسل تیم ملی را تغییر داد اما با برنامه و سرعت مشخص این کار را پیش برد. او کم کم در کنار بازیکنان با تجربه، جوانترها را به کار گرفت و نتیجه‌اش هم مثبت بود.

فرهاد ظریف در گفتگو با ایلنا، در خصوص قطع صحبت‌هایش حین برنامه زنده تلویزیونی اظهار داشت: زمان بازی ایران و بلغارستان صدا و سیما لطف داشتند تماس گرفتند و از من در رابطه با کارشناسی بازی نظر خواستند. اما فکر کنم بعضی عوامل آن برنامه به دلایل شخصی تمایل نداشتند صحبتهای من ادامه پیدا کند. به همین دلیل بعد از یک دقیقه گفتند اینترنت قطع شده در حالی که من در کشوری که حضور دارم  فیلم را آنلاین تماشا می‌کنم و همان لحظه تمام صحبت های مجری و عوامل آن برنامه را می‌شنیدم. برای عوامل یک برنامه تلویزیونی ملی خوب نیست که به جای نشان دادن تصویر واقعی از عملکرد تیم ملی والیبال، بدون هیچ تلاشی بگویند اینترنت مهمان قطع شده است! از این بابت از عوامل آن برنامه ناراحتم. در هر حال تمام صحبت‌هایم به دلیل رشد تیم ملی والیبال و سربلندی کشورمان است. 

وی با ارزیابی عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ ملت ها 2022 عنوان کرد: از تیم ملی دفاع می کنم. بسیاری از بازیکنان جوان هستند و تجربه لیگ ملت‌ها را ندارند. تیم مقابل بلغارستان بد بازی نکرد اما بی تجربگی تیم مشهود بود. مثلا تیم ما در شهر صوفیه بلغارستان مهمان این تیم است و 23 بر 21 از میزبانش جلو بود اما در نهایت 25 بر 23 باخت. منتهی در این میان یک مسئله را نباید فراموش کرد که بی تجربگی دلیلی نیست که بعضی بازیکنان کم انگیزه در میدان حاضر باشند. یک وقت شما شکست می‌خورید؛ اما بازی خوبی را به نمایش می گذارید. ما در ابتدای دوره ولاسکو در تیم ملی شاید شکست های زیادی تجربه کردیم اما تیم ملی با کیفیت بازی کرد و مردم از ما عملکرد تیم راضی بودند.

پیشکسوت والیبال ایران گفت: نباید فراموش کرد بعضی از بازیکنان مهم عطایی مانند علی اصغر مجرد، جواد کریمی، میثم صالحی و رضا عابدینی با مصدومیت روبرو هستند. غیبت این بازیکنان که کلیدی به هر حال روی عملکرد تیم ملی تاثیرگذار است و به نوعی دست عطایی را بسته است. با این وجود 2 یا 3 بازیکن در حد تیم ملی ظاهر نشدند و به نظرم می توانستیم از بازیکنان دیگری در تیم ملی بهره بگیریم. آمار و ارقام بازیها این موارد را ثابت می کند.

ظریف با اشاره به نقاط قوت سرمربی تیم ملی والیبال گفت: عطایی یکی از بهترین گزینه‌های ممکن داخلی برای هدایت تیم ملی والیبال است. مدیریت او در والیبال زبانزد است و بسیاری از بازیکنان فعلی قبلاً شاگرد او بوده اند. بازیکنان ملی پوش کاملا مطیع سرمربی هستند. ضمن اینکه اطلاعات، آشنایی با زبان انگلیس و علم روز والیبال، کلاس هایی که شرکت کرده است، اینها نقاط قوت سرمربی تیم ملی است. با این حال معتقدم  در بحث جوانگرایی می‌توانستیم کمی متفاوت باشیم. تاریخ تیم ملی در گذشته نشان داده چه نوع جوانگرایی به ما کمک می کند. برای مثال ولاسکو با اینکه نسل تیم ملی را تغییر داد اما با برنامه و سرعت مشخص این کار را پیش برد. ابتدا فرهاد قائمی را به ترکیب خودش اضافه کرد. در ادامه امیر غفور به تیم ملی دعوت شد و کم کم در کنار بازیکنان با تجربه بازیکنان جوان را در جام ملت ها به کار گرفت و نتیجه‌اش هم مثبت بود. بحث من عزت تیم ملی والیبال در سطح جهانی است.

وی پیرامون عملکرد میلاد عبادی عنوان کرد: او یکی از بازیکنان با تجربه تیم ملی است و این روزها می دانم فشار زیادی را متحمل می شود. قبلاً هم شاگرد آقای عطایی بوده و این خوب است که بین سرمربی و کاپیتان تیم این ارتباط خوب وجود دارد. منتهی از نظر بدنی با آن میلادی که ما می شناسیم کمی فاصله دارد. امیدوارم در بازی‌های بعد بالاترین کیفیت او را شاهد باشیم.

ظریف در خصوص اینکه چرا مربیان خارجی بعد از ولاسکو دوران خوبی را در تیم ملی والیبال سپری نکردند، تصریح کرد: بعد از ولاسکو مربیان خارجی زیادی را به ایران آوردیم اما چه اتفاقی برای والیبال کشور افتاد؟ آلکنو حتی پست اکثر بازیکنان را نمی شناخت. او 2 یا 3 ماه قبل مسابقات المیپیک به ایران آمده بود و با این وضعیت انتظاری نمی رفت که بتوانیم موفق باشیم. ولاسکو صفر تا صد مدیریت تیم را در اختیار داشت و اجازه ورود افراد دیگر را به این حوزه نمی داد. 

پیشکسوت والیبال کشور با ارزیابی لیبروهای تیم ملی در لیگ ملت ها اظهار داشت: محمدرضا حضرت‌پور، محمدرضا مؤذن جز بازیکنان خوب ما هستند اما لیبرو به تنهایی نمی تواند کاری را در زمین والیبال پیش ببرد. وقتی بازیکنان کناری آنها نتوانند بازی خوبی ارائه کنند خواسته یا ناخواسته روی کیفیت بازی لیبروها هم تاثیر منفی می گذارد. در بازی با بلغارستان هم شاهد جابه جایی لیبروها بودیم که این روی روند تیم تاثیر می گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز