خبرگزاری کار ایران

راستینه: پاسخ وزیر ورزش قانع کننده نبود / 55 میلیارد جداگانه برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفتیم/ تاخیر در وصول بودجه را پیگیری قضایی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۵۸۹۱

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پرداخت اعتبار 55 میلیاردی فدراسیون فوتبال طول بکشد ما در قالب ترک فعل از سازمان برنامه و بودجه، موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.

احمد راستینه در گفتگو با ایلنا، پیرامون حضور وزیر ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: سوال من از وزیر در خصوص ترک فعل وزیر ورزش و جوانان در خصوص تدوین و تصویب آیین‌نامه‌های قانون شرح وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان است که در 16 شهریور 1399 به تصویب مجلس رسید. باگذشت یک سال و نیم، متاسفانه وزارتخانه در تنظیم و تصویب آیین نامه‌ها مخصوصا در بحث صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، همچنین در بحث اصلاح ساختار وزارتخانه بر اساس قانون جدید که باید به تصویب سازمان امور استخدامی کشور برساند.

وی افزود: مخصوصاً در بحث تشکیل دبیرخانه شورای عالی ورزش  برای توسعه ورزش در سراسر کشور، حوزه تحول در بحث ورزش حرفه‌ای سوال بنده  در تاریخ 30 خرداد 1401 در کمیسیون از وزیر مطرح شد که متاسفانه بنده قانع نشدم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در خصوص اینکه آیا زمان مطرح شدن سوالات کمیسیونی در صحن مجلس عنوان کرد: ما نیازمند یک اصلاحاتی در بحث سوال وارجاع سوال از کمیسیون به صحن هستیم. متاسفانه اطاله رسیدگی به سوالات و ارجاع آنها به صحن،  به دلیل  تنوع و حجم سوالات که منطقه ای و ملی هستند کار را دشوار کرده است. معتقدم سوالات منطقه ای نیاز به طرح در سطح کمیسیون نیست. سوالات منطقه‌ای نیازمند جلسات خود نماینده با وزیر است و باید همان جا حل و فصل شود. وقت کمیسیون را صرف رسیدگی به سوالات منطقه‌ای کنیم با توجه به کمبود زمان دچار مشکل می‌شویم، آن وقت رسیدگی به سوالات ملی دچار اطاله رسیدگی می‌شود.

راستینه در خصوص پرداخت بودجه جداگانه به فدراسیون فوتبال اذعان داشت: امسال در قالب بودجه 1401، 315 میلیارد تومان به فدراسیون‎‌های مختلف در قابل اعتبارات تبصره 14   فوق العاده بر اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اعطا شد. با توجه به درپیش بودن جام جهانی 2022 قطر، فدراسیون فوتبال یکی از این فدراسیون‌ها است. 55 میلیارد فوتبال برای حمایت از فوتبال کشور در لایحه بودجه در تبصره 14 پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اهمیت زمان پرداخت بودجه 55 میلیارد تومانی به فدراسیون فوتبال جهت آماده‌سازی تیم ملی فوتبال، تصریح کرد: انتظار جدی دارم سازمان برنامه و بودجه حداکثر ظرف این هفته و هفته آینده نسبت به بازپرداخت این کار برای فدراسیون فوتبال اقدام کند تا ما نسبت به آماده سازی تیم ملی فوتبال که امید مردم عزیز ما است که در مسابقات پیش رو در جام جهانی بتواند فارغ از مسائل مالی نقش خودش را داشته باشد و آماده باشد، این اتفاق بیفتد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: ما  در کمیسیون فرهنگی از وزیر ورزش  و جوانان  این را به صورت جدی مطالبه کردیم که وصول این اعتبار پیش بینی شده را از سازمان برنامه و بودجه  پیگیری کند. مخصوصاً اعتبار فدراسیون فوتبال که ظرف این هفته و هفته آینده  وصول باید وصول شود. خیلی بد است که ما احساس کنیم در بودجه عدد قابل توجه‌ای برای تیم ملی پیش بینی شده اما به علت دیر وصول شدن، ما در آماده سازی تیم ملی دچار مشکل شویم. لذا خواسته ما از وزیر ورزش و جوانان این بود که در اسرع وقت نسبت به وصول این مطالبه اقدام کند. 

راستینه با هشدار بابت دیرکرد وصول این بودجه عنوان کرد: این موضوع را ازسازمان برنامه و بودجه به صورت جدی می خواهیم. اگر پرداخت این اعتبار طول بکشد و زمانی پرداخت شود که دیگر برای آماده سازی تیم ملی ارزشی نداشته باشد ما در قالب ترک فعل از سازمان برنامه و بودجه موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز