خبرگزاری کار ایران

حواشی عجیب در روزهای سرنوشت‌ساز لیگ دو؛ پرتاب مواد محترقه توسط مدیر عامل!

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۲۶

در روزهای سرنوشت‌ساز لیگ دسته دوم، یکی از مدیران باشگاه‌ها مواد محترقه در ورزشگاه پرتاب می‌کرد تا بتواند طبق دستور انضباطی بازی را با نتیجه 3 بر صفر به پایان برساند!

به گزارش خبرنگار ورشی ایلنا، لیگ دسته دو فوتبال کشور یک هفته دیگر تا پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ پیش‌روی خود دارد و حواشی متعدد و عجیبی از سوی برخی تیم‌ها ایجاد شد.

در گروه اول مسابقات چوکای تالش و در گروه دوم شهرداری بندرعامری به‌طور مستقیم راهی لیگ آزادگان شدند و تیم‌های ون‌پارس نقش‌جهان و شهرداری بندرعباس توانستند با حضور در جایگاه دوم به پلی‌آف برسند و از بین این دو تیم تنها یک تیم مجوز صعود به لیگ دسته ‌یک را کسب خواهد کرد. 

اصولاً درهفته های منتهی به پایان لیگ حواشی زیادی پیرامون تیم‌ها شکل می‌گیرد که در فصل جاری بیشتر این حواشی به تیم نود ارومیه و یحیی بهاری بازمی‌گردد. این مدیرعامل تیم دسته دویی بعد از هر مسابقه از هفته های لیگ تیم هایی را به تبانی متهم می‌کند. وی اخیرا تیم های ون پارس اصفهان، ایمان سبز شیراز و شاهین بندرعامری را به تبانی متهم کرده است که این صحبت‌ها بیشتر شبیه جوسازی بوده‌اند چرا که بعد از عدم نتیجه گیری نود ارومیه در زمین مسابقه مدیرعامل این تیم با طرح شائبه‌های عجیب سعی در پاک کردن صورت مسئله یعنی از دست رفتن رویای صعود به لیگ آزادگان بوده است.

از سوی دیگر دیدار هفته 25 و ماقبل پایانی دسته دو فوتبال کشور که بین خلیج‌فارس ماهشهر و نود ارومیه برگزار می‌شد به دلیل حواشی اواخر بازی و ضرب‌وشتم داور مسابقه به‌خاطر اعلام پنالتی مشکوک به‌سود نود نیمه‌تمام ماند‌!

این درحالی است که از حواشی عجیب‌وغریب که به هفته‌های گذشته برمی‌گردد بازی برگشت بین تیم‌های شهیدقندی یزد و نود ارومیه است. دیداری که به میزبانی شهیدقندی در یزد باید برگزار می‌شد اما به‌خاطر مهیا نبودن امنیت و شرایط مسابقه لغو شد.

البته طبق ادعای مسئولان تیم یزدی گفته می‌شد مدیرعامل تیم نود ارومیه با انداختن مواد محترقه سعی بر این داشته تا همه‌چیز را غیرعادی جلوه دهد، شرایطی که باعث شد ابتدا کمیته‌انضباطی فریب خورده و بازی را ۳ بر صفر به‌سود نود ارومیه اعلام کند.

اما بعد از آن با اعتراض تیم شهیدقندی و ارجاع گزارش آن مسابقه به کمیته‌استیناف، رای کمیته‌انضباطی برگشت و بازی در زمین بی‌طرف تکرار شد‌. دیداری که با تساوی بدون‌گل به پایان رسید اما باز هم حواشی ناخوشایندی در آن دیدار اتفاق افتاد که منجر به درگیری تیم‌ها با یکدیگر و حتی با نیروی‌انتظامی باشد. نتیجه آن حواشی زشت نیز محرومیت چهار تن از بازیکنان نود و مدیرعامل آن تیم بود.

سیدمحمود انصاری سرپرست تیم فوتبال شهیدقندی یزد در خصوص مسابقات لیگ دسته‌دوم گفت: «از زمانی که خلیج‌فارس ماهشهر در مقابل ما به تساوی رسید در شرایط سخت‌تری برای حضور در پلی‌آف قرار گرفت و از کورس قهرمانی پایین آمد، نود ارومیه به‌همراه ون‌پارس نقش‌جهان شانس بیشتری برای حضور در رتبه دوم داشتند. اتفاقاتی که در بازی بین ما و نود ارومیه پیش آمد و حضور نیافتن نیروی انتظامی که باعث شد بازی تکرار شود باعث شد ما نیز از بالای جدول فاصله بگیریم. حواشی در هفته‌های پایانی لیگ همیشه وجود دارد، بازیکنان به فکر سلامتی خود هستند تا مصدوم نشوند و مربیان نیز به فکر فصل آینده و حضور بهتر در مسابقات هستند. »

وی با اشاره به مشکلاتی که با تیم نود ارومیه در ارومیه داشته‌اند افزود: «با اکثر سرپرست‌های تیم‌های حاضر در گروه دوم لیگ دسته دوم صحبت می‌کردیم و تمامی‌شان قریب به اتفاق از به مشکل خوردن تیمشان در ارومیه می‌گفتند. حواشی بسیار عجیب و معتددی توسط آقای بهاری و لیدرهای نود در ارومیه ایجاد می‌شد و ناظران نیز آن اتفاقات را به‌طور کامل به سازمان‌لیگ گزارش نمی‌دادند و یا اینکه شدید فدراسیون هوایشان را داشته است‌.»

سرپرست تیم فوتبال شهیدقندی یزد ادامه داد: «۸۰درصد تیم‌هایی که در ارومیه با تیم نود بازی کرده‌اند دچار مشکلات و حواشی زیادی شدند، نود ارومیه در زمین مسابقه به دنبال امتیاز نمی‌گردد بلکه به‌دنبال آن هستند تا با دامن‌زدن به حواشی و اتفاقات بیرون زمین به امتیاز برسند. حتی امتیازاتی را نیز همینگونه و بیرون از زمین به‌دست آورده است. فدراسیون باید با چنین تیم‌هایی محکم‌تر برخورد کند. »

انصاری با ارائه توضیحاتی در رابطه با دیدار لغوشده شهیدقندی و نود ارومیه و تکرار آن در زمین بی‌طرف اظهار کرد: «با اینکه نیروی‌انتظامی در زمین حضور نداشت اما طبق آیین‌نامه سازمان‌لیگ باید عوامل بازی به‌مدت دو نیم‌ساعت صبر می‌کردند، نیروی انتظامی در زمان مقرر طبق آیین‌نانه سازمان‌لیگ در زمین حضور پیدا کرد اما با وجود برقرار بودن امنیت بازی تیم نود ارومیه و مدیرعاملشان حاضر به انجام بازی نشد و حتی ناظر بازی این نکته را در گزارش خود ضمیمه نکرد و آن بازی در نهایت تکرار شد در حالی که باید کمیته‌انضباطی و کمیته استیناف امتیاز کامل را به تیم ما می‌دادند.»

وی درخصوص سطح لیگ دسته‌دوم و اتفاقات عجیبش خاطرنشان کرد: «به حدی شرایط عجیب سپری می‌شود که مدیرعامل یک باشگاه مواد محترقه در ورزشگاه می‌انداخت، اعضای تیم شهیدقندی ساده هستند اما باید مانند رفتارهای غیراخلاقی رقیبان تمامی اقدامات عجیب مدیرعامل نود ارومیه ضبط و پخش می‌شد تا همگان آن رفتارها را ببینند.»

سرپرست تیم فوتبال شهیدقندی افزود: «در بازی تیم‌مان با نود ارومیه در ورزشگاه انقلاب کرج، مدیرعامل نود به‌همراه چند نفر از اعضای کادر فنی‌شان با نیروی‌انتظامی درگیر شدند و باعث شد نیروی‌انتظامی چهار نفر از آنان را بازداشت کند. اگر در رابطه با مدیرعامل باشگاه نود ارومیه با مسئولین هر کدام از تیم‌های حاضر در گروه ما صحبت کنید با من هم‌نظر خواهند بود. »

انصاری در پایان گفت: «امیدوارم فدراسیون فوتبال سخت‌تر و جدی‌تر به لیگ‌ها و تیم‌های حاضر در آن لیگ ورود و با آنان برخورد کند و امیدوا امثال یحیی بهاری از صحنه فوتبال حذف شوند.»

آنچه که طبق گفته‌های انصاری سرپرست تیم فوتبال شهیدقندی یزد مسلم است رفتارهای ناسالم و غیرفوتبالی برخی تیم‌ها و عواملشان است که باعث می‌شود سطح حرفه‌ای لیگ‌ها خصوصا لیگ دسته‌دوم تحت‌تاثیر منفی خود قرار بگیرد.

باید دید در ادامه واکنش سازمان‌لیگ، فدراسیون فوتبال و کمیته‌انضباطی در قبال تهمت‌ها، شائبه‌ها و رفتارهای عجولانه و بدون مدرک برخی از تیم‌ها نسبت به سایر رقیبانشان چه خواهد بود.

با وجود همه حواشی به وجود آمده، جلسه هماهنگی و قرعه کشی پلی آف لیگ دسته دوم در روز اول تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز