خبرگزاری کار ایران

توفیق: نباید روی تراشیدن موی سر بازیکنان بسکتبال تمرکز کنیم/ شکست قزاقستان حاصل اتفاق بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۱۷

کارشناس بسکتبال ایران گفت:‌ تراشیدن یا نتراشیدن موی بازیکنان خیلی حائز اهمیت نبود که تمرکزمان را روی آن قرار بدهیم. در مقطعی خاطرم هست که اعضای تیم ملی والیبال ایالات متحده هم موی سرشان را تراشیدند.

علی توفیق در گفتگو با ایلنا در خصوص شکست تیم ملی نوجوانان بسکتبال ایران مقابل نیوزلند و پایان رویای صعود به جام جهانی، اظهار داشت: مربیان خوبی در 2 مقطع برای آماده‌سازی تیم ملی نوجوانان ایران زحمت کشیدند.  متاسفانه ما در دوره‌های مختلف مقابل نیوزلند شکست خوردیم.  با توجه به سیستم آموزشی این کشور،  طبیعی است که آنها در رده پایه از ما جلوتر باشند. البته نوجوانان زحمت زیادی کشیدند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تراشیدن موی سر تمامی بازیکنان تیم نوجوانان بسکتبال ایران در این مسابقات صحیح بود، گفت: واقعیت زیاد به این موضوع توجه‌ای نمی‌کنم. اصل کار ما بسکتبال است. تراشیدن یا نتراشیدن موی بازیکنان خیلی حائز اهمیت نبود که تمرکزمان را روی آن قرار بدهیم. در مقطعی خاطرم هست که اعضای تیم ملی والیبال ایالات متحده هم موی سرشان را تراشیدند. شاید تصمیم اعضای تیم بوده، شاید به دلیل اتحاد این تصمیم گرفته شد. به هر حال خیلی نباید روی این مسئله متمرکز شویم. 

کارشناس بسکتبال ایران با ارزیابی تیم ملی بزرگسالان بسکتبال ایران، تصریح کرد: بعد از معرفی سعید ارمغانی به عنوان سرمربی، بلافاصله تمرینات تیم آغاز شد. با توجه به بضاعت و سرمایه‌ای که بسکتبال ما دارد عناصر با تجربه و جوان در لیست جدید تیم ملی برای اعزام به اردوی صربستان قرار گرفتند. با این روند به نظر می‌رسد تیم ملی بتواند شکست گذشته مقابل سوریه و قزاقستان را در پنجره مقدماتی جبران کند و از این مرحله صعود کند. شکست مقابل قزاقستان در ایران حاصل یک اتفاق بود.

توفیق در پاسخ به این سوال که تشکیل ایران نوین کمکی به بسکتبال ایران می‌کند، عنوان کرد:  در گذشته هم تحت عناوین ایران ب و امید ایران شاهد تشکیل تیمهای دیگر بسکتبال بودیم. باید ببینیم هدف فدراسیون فعلی از تشکیل این تیم چیست؟ اگر مانند گذشته صرفاً برگزاری تمرین و مسابقه است و قرار نیست تاثیر خاصی بگذارد، با این موضوع موافق نیستم. چرا که فقط به فدراسیون هزینه تحمیل می‌کند. منتهی اگر استراتژی نوینی داشته باشیم و  از این تیم به بزرگسالان بازیکن تزریق کنیم، آنوقت شرایط فرق می‌کند.

وی پیرامون گلایه حامد حدادی درباره مشکل بازی دوستانه مناسب برای تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: ما به عنوان نماینده آسیا مستقیم به المپیک صعود کردیم. ضمن اینکه در دوره قبل با وجود ادغام آسیا و اقیانوسیه ما نایب قهرمان شدیم.  به نظرم در آسیا ما قهرمان شدیم. با این شرایط تیمی هستیم که میتواند گزینه مناسبی برای بازی دوستانه با رقبای خارجی باشد. اما مسئله اعزام ممکن است هزینه هنگفتی برای تیم ملی بسکتبال داشته باشد. باید اقتصاد تیم ملی را هم در نظر بگیریم. 

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: ما باید نسبت به بازی سوریه و قزاقستان برای بازی دوستانه برنامه ریزی کنیم. در حال حاضر هم تیم قرار است به اردوی صربستان برود. هر تیمی که در کوران مسابقات باشد قطعاً از نظر روحی و فیزیکی می‌تواند برای مسابقات دوستانه آماده‌تر باشد.

توفیق درباره زاتکو ایوانوویچ دستیار اهل صربستان سرمربی تیم ملی گفت: برای انتخاب تیم ملی باید شان و منزلت مربیان ایرانی حفظ شود. چرا که تیم ملی ویترین بسکتبال کشور و محل شکوفایی ستاره‌های بسکتبال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز