خبرگزاری کار ایران

بررسی یک سوال: آیا ماجدی مقصر ناکامی تیم امید است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۴۶۹

بررسی یک مصاحبه از سرپرست فعلی فدراسیون فوتبال ایران نشان می‌دهد او از مخالفان حضور مهدی مهدوی کیا روی نیمکت تیم امید است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم امید ایران در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا با دو تساوی مقابل ازبکستان و قطر و شکست برابر ترکمنستان تنها با کسب دو امتیاز در رده سوم ایستاد و از صعود به دور بعدی بازماند.

شاگردان مهدی مهدوی کیا در این تورنمنت دور از انتظار عمل کردند و اگرچه استفاده از بازیکنان زیر 21 سال یکی از دلایل اصلی ناکامی نامبرده شده اما انتقادات زیادی از مهدی مهدوی کیا و عملکرد فنی او به عنوان سرمربی مطرح شده است.

گلایه‌های زیادی نسبت به میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی ریاست فدراسیون فوتبال ایران برای انتخاب مهدوی کیا به عنوان سرمربی تیم امید مطرح شده اما بررسی یک مصاحبه در سال گذشته نشان می‌دهد که اگر تصمیم اعضای هیات رئیسه نبود، او اجازه فعالیت به مهدوی کیا در تیم امید نمی‌داد.

در تاریخ بیست و دوم تیرماه سال گذشته که ماجدی در زمان ریاست شهاب الدین عزیزی خادم به عنوان رئیس کمیته جوانان فعالیت می‌کرد، او اعلام کرده بود اگر قرار به حضور مهدوی کیا در تیم امید باشد از سمت خود کناره گیری می‌کند.

رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که سایت فدراسیون فوتبال ابتدا خبر سرمربیگری مهدوی کیا را منتشر کرد و در ادامه این خبر دستخوش تغییرات شد، اما رئیس فدراسیون مدعی شده که مهدوی کیا قرار است در تمامی رده‌ها کنار تیم ملی باشد و آیا خود وی به عنوان رئیس کمیته جوانان از این موضوع با خبر است یا خیر گفت: با بنده چنین صحبتی نشده و حقیقتا من هم این موضوع را از طریق رسانه‌ها متوجه شدم. همکاران رسانه‌ای تماس‌ها متعددی از روز گذشته با من پیرامون این اظهار نظر عزیزی خادم گرفتند، اما همان طور که می‌دانید کمیته جوانان یک وظیفه ذاتی دارد که تیم‌های پایه را هماهنگی کند. من هم به عنوان مسئول کمیته با قدرت و به کارم ادامه می‌دهم مگر آنکه عزیزی خادم تصمیم داشته باشد از فرد دیگری به جای من استفاده کند.

ماجدی تأکید کرد: واقعیت این است که دو حاکم در یک اقلیم نمی‌توانند کار کنند که در آن صورت آش یا شور می‌شود یا بی‌نمک. اگر آقای عزیزی خادم، علاقمند است که کار را به مهدی مهدوی‌کیا بسپارد، طبیعتا سند کمیته جوانان به اسم من نخورده و این کمیته ارث پدری من هم نیست. در آن صورت من کلید این کمیته را در اختیار روسا قرار می‌دهم و به عنوان عضو هیأت رئیسه تمام تلاش خود را انجام می‌دهم که به فوتبال این مملکت خدمت کنم. اختلاف نظری وجود ندارد، در صحبت‌هایی که در نشست‌های مختلف داشتیم تمامی اختیارات در حوزه تیم‌های پایه در اختیار کمیته جوانان است و ما مسأله پشت پرده‌ای نداریم. اگر تمایلی وجود دارد می‌توانند کار را در اختیار دیگران قرار دهند وگرنه که ما با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم.

بررسی اظهارات ماجدی نشان می‌دهد او از ابتدا یکی از مخالفان حضور مهدوی کیا روی نیمکت تیم امید بوده اما در زمان حضورش به عنوان سرپرست فدراسیون نتوانسته تصمیمات جدیدی درمورد مسائل فنی تیم امید داشته باشد و در نهایت برخلاف عقاید او قرارداد مهدوی کیا تمدید شده است.

عدم برگزاری اردوهای مناسب و دیدارهای تدارکاتی برای محک بازیکنان تیم امید یکی از دلایل ناکامی در مسابقات قهرمانی ازبکستان بود که برای تورنمنت‌های پیش رو قبل از صعود به المپیک پاریس باید برطرف شود و تنها این اقدام در صورت همکاری تمامی اعضای فدراسیون با تیم امید میسر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز