خبرگزاری کار ایران

رنگرز: 14 قهرمان را در مازندران جذب کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۰۶۱

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت: در مازندران 14 قهرمان ملی را جذب کردیم اما از لحاظ اداری معاذیر و مشکلات جدی برای به کارگیری این طیف وسیع از قهرمانان مدال‌آور را داریم.

به گزارش ایلنا، حسن رنگرز درحاشیه مراسم تجلیل از المپیکی‌های ناشنوا، اظهار داشت: امروز اتفاق مبارک و قشنگی رقم خورد که در عملکرد کمیته ملی المپیک نقش بر بست. در سنوات گذشته فدراسیون ناشنوایان، عضو مجمع کمیته ملی المپیک نبود اما امروز این اتفاق محقق شد. آیین تجلیل از قهرمانان مدال آور رقابت های المپیک ناشنوایان برای اولین بار توسط کمیته رقم می‌خورد که این هم اتفاق خوبی است. قهرمانان بزرگی با محدودیت‌های اجتماعی در یک مسیر بسیار سخت، نشان‌های قشنگی کسب کردند. 

وی افزود: از طریق صفحه LED سالن همایش کیفیت و کمیت تیم‌های حاضر در المپیک ناشنوایان را دیدم و کسب رتبه سومی در این رقابت‌ها، اتفاق بزرگی است. اگر زیرساخت، اعتبارات و ظرفیت‌های کشورهایی که در جایگاه نهایی رقابت‌ها زیر نام مقدس کشورمان قرار گرفتند ببینید، متوجه می‌شوید هزینه‌های شان برای کسب افتخار با ما قابل مقایسه نیست. از صالحی امیری برای برگزاری آیین تکریم و تجلیل صمیمانه تقدیر می‌کنم. برخی از قهرمانان مازندرانی هم جزو نفراتی هستند که در لیست تجلیل شوندگان قرار گرفتند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران عنوان کرد: به تیشه‌گران، ریاست فدراسیون ناشنوایان هم تبریک و خدا قوت می‌گویم. در این روزها با هزینه های زیادی که برای برگزاری اردوها و هزینه‌های ارزی که برای اعزام تیم‌ها صورت می‌گیرد، عزیزان ما در فدراسیون‌های ورزشی کاری بسیار بزرگ را برای تدارکات تیم‌های اعزامی و در نهایت کسب نشان رقم می‌زنند. امیدوارم آیین‌هایی از این دست را باز هم شاهد باشیم.

رنگرز درباره وضعیت استخدامی این قهرمانان ناشنوا، پاسخ داد: آیین نامه جذب قهرمانان ملی نوشته شده و یک قانون است. در مازندران 14 قهرمان ملی را جذب کردیم اما از لحاظ اداری معاذیر و مشکلات جدی برای به کارگیری این طیف وسیع از قهرمانان مدال‌آور را داریم. پست‌های بلاتصدی حداقلی است و ما در ورزش مازندران پست بلاتصدی نداریم. 

وی عنوان کرد: باید انطباقی بین مدرک تحصیلی و پست این عزیزان تعریف شود. برای برون رفت از وضعیت موجود از مجموعه دستگاه‌های متولی خواهش می‌کنم سایر دستگاه‌ها منجمله آموزش و پرورش یا دستگاه‌های دیگر مثل بانک‌ها، بیمه‌ها طبق قانون قهرمانان ملی را به کار بگیرند. قبل از دوران کرونا ورزشکاران مازندرانی 360 مدال در مسابقات رسمی و بین‌المللی کسب کردند. یعنی به ازای هر روز یک مدال. سال گذشته 250 نشان از رقابت‌های رسمی کسب شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران عنوان کرد: در کشور هم این کیفیت وجود دارد و به کارگیری این حجم از قهرمانان ملی بدون بهره‌مندی از ظرفیت‌های بین بخشی و کمک دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون می‌شوند، کار بسیار سختی است. ما این مشکل را در استان داریم که امکان جذب برخی از قهرمانان پرافتخار پارالمپیکی وجود ندارد. منتظر هستیم آیین نامه ای که مراحل پایانی اصلاحش را در دولت پشت سر می‌گذارد، مصوب شود تا امکان به کارگیری قهرمانان پارالمپیکی هم وجود داشته باشد. این عزیزان هم با توجه به محدودیت‌های اجتماعی به شدت نیازمند این حمایت از باب تعیین معیشت خود هستند.

رنگرز درمورد اینکه آیا می‌تواند به هواداران نساجی قول بدهد سال آینده این تیم در ورزشگاه وطنی میزبان بازی‌های خود باشد، گفت: برای اولین بار در ورزش مازندران یکی از تیم‌های ریشه دار و پرافتخار ما توانست قهرمان جام حذفی شود و افتخار بزرگی را رقم بزند. عزم و اراده مجموعه استان تامین، ایجاد، بهسازی و استانداردسازی زیرساخت موجود یعنی استادیوم شهید وطنی است. در این مسیر حضور ریاست محترم جمهور، رئیسی را داشتیم. قول مساعد و تایید او برای تکمیل ورزشگاه ظرف مدتی چهار ماهه را داشتیم. بعد از آن هم سجادی، وزیر ورزش و جوانان و حسینی‌پور، استاندار مازندران به صورت هفتگی مجموعه عملیات را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: کار در سه شیفت در حال انجام است و عملیات تکمیل استادیوم در جبهه‌های مختلف در حال پیگیری است. برنامه داریم تا انتهای هفته فرآیند کاشت چمن را شروع کنیم. اولویت ما و انتظار مسئولان از مجموعه ورزش این است که بتوانیم در میانه مرداد که شروع فصل جدید لیگ برتر است، باشگاه نساجی بتواند در استادیوم خانگی‌اش بازی‌هایش را انجام بدهد.

رنگرز در خصوص برگزار نشدن جشن باشگاه نساجی که سازمان لیگ با آن مخالفت کرد، گفت: چون در فرآیند بهسازی و بازسازی استادیوم وطنی بودیم، به فدراسیون فوتبال استادیوم شهدای ساری را معرفی کردیم. ایرادات 10گانه‌ای به اداره ورزش و جوانان اعلام شد. متعاقب آن با فوریت و در زمان کوتاه، ایرادات برطرف و تاییدیه فدراسیون فوتبال اخذ شد. بعد از دو سه بازی به تشخیص کادرفنی چون چمن استانداردهای لیگ برتری نداشت، تیم نساجی خارج از استانه بازی کند. موافقت کردیم. در این مسیر همه مجموعه اداری استان هم کمک کردند.

وی افزود: در نهایت به ما اعلام شد که دیدار نساجی و تراکتور قرار است در مازندران برگزار شود. زمان کمی داشتیم با یک حجم عملیاتی که با توجه به بودجه یک دستگاه اجرایی، امکان پذیر نبود. ضمن اینکه تمام تمرکز حوزه فنی ما روی تکمیل پروژه وطنی بود. به همین خاطر این اتفاق در آن زمان کوتاه امکان پذیر نبود. نهایتا مثل دیدارهای قبل مقرر شد نساجی بازی را در تهران و در استادیوم دستگردی برگزار کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران تصریح کرد: مسئولان نسبت به صدور مجوز برای حضور تماشاگر در بازی استقلال اقدام کردند. عجیب بود برای مجموعه استان، پیگیری های جدی هم صورت گرفت. خاطر بخش عمده‌ای از هواداران نساجی را مکدر کرد چرا مجوز رقابت بدون تماشاگر در استادیوم دستگردی که دو سه بازی در آنجا برگزار شد، صادر نشود؟ واقعا جای گله دارد. این باشگاه تنها باشگاه خصوصی به شکل واقعی است نه به شکل باشگاه‌های خصولتی، از هیچ امکان حمایتی چه در بحث واگذاری زمین چه در بحث تسهیلات برخوردار نیست. یک کار بزرگ را هم رقم زد و باید این شیرینی را بین مردم توزیع کنیم.

وی افزود: علیرغم پیگیری‌های جدی به پاسخ قطعی نرسیدیم که چرا این باشگاه بزرگ و ریشه دار شهرستانی در بهترین روزهایش در دیداری که عملا نتیجه‌اش تاثیری روی جدول نداشت چرا نباید بازی کند؟ به هرحال این استادیوم با پول دولت و مردم ساخته شده، زیرساختی است که باید در اختیار همه قرار بگیرد. تنشی هم نداشتیم. به خصوص وقتی قرار بود بدون تماشاگر باشد. این گله گذاری برای جامعه ورزشی استان محفوظ است. در عین حالی که از تمام حمایت‌های تهران و مشهد برای برگزاری بازی‌های نساجی تشکر می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز