خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ کنفرانس اروپا: یاران جهانبش مقابل مردان آقای خاص

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۵۳۷۰

تیم‌های فاینورد و رم در مسابقه فینال لیگ کنفرانس اروپا از ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه ایر آلبانیا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، اگرچه رم در سال 1961 فاتح جام بین شهری منسوخ شده بود اما پس از باخت به لیورپول در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 1984 همچنان منتظر دریافت اولین جایزه مهم اروپایی خود است.

در حالی که هر دو رقابت‌ها از آن زمان بازسازی شده‌اند و دو سطح برتر رقابت‌های قاره‌ای را تشکیل می‌دهند - لیگ قهرمانان و لیگ اروپا - جدیدترین رقابت اضافه شده یوفا به تیم پایدار آنها، لیگ کنفرانس، کمتر از 12 ماه پیش افتتاح شد. پس از گذراندن مسیر خود در پاسگاه های اروپایی از آغاز تابستان گذشته، مسیر مسابقات در نهایت به فینال بزرگ امشب ختم می شود که در پایتخت آلبانی برگزار خواهد شد.

رم در حالی وارد تیرانا می شود که در داخل سری آ با شکوفایی به پایان رسیده است، در حالی که فصل آنها با پیروزی 3-0 در تورینو جمعه گذشته، با گلزنی تامی آبراهام و پنالتی لورنزو پلگرینی به پایان رسید و سهمیه لیگ اروپای فصل آینده را هم به دست آوردند. بدین ترتیب جالوروسی در جدول رده بندی سری آ در رتبه ششم برتر قرار گرفت؛ تنها یک امتیاز کمتر از رقیبش در پایتخت یعنی لاتزیو.

در طی روزهای اخیر، ژوزه مورینیو، تیمش را برای حضور در صحنه اروپا آماده کرده است و تا اینجای فصل، تیمش تا حد زیادی در سطح پایین تر پیشرفت کرده است. رم پس از صعود راحت تا مرحله یک شانزدهم نهایی - علیرغم شکست 6-1 به دست بودو/گلیمت - سپس در مرحله حذفی اول ویتسه را پشت سر گذاشت، قبل از اینکه دوباره با فاتحان مرحله گروهی خود در یک چهارم نهایی دیدار کند.

اگرچه آنها شکست دیگری را در بازی خارج از خانه متحمل شدند، بودو/گلیمت در نهایت در ورزشگاه المپیکو کنار گذاشته شد؛ قبل از اینکه مردان مورینیو در نیمه نهایی لسترسیتی را شکست دهند: تساوی 1-1 خارج از خانه و پیروزی 1-0 در خانه.

مانند حریفان چهارشنبه، جدیدترین جام باشگاهی اروپا اکنون تنها شانس رم برای کسب مدال در این فصل است و مورینیو انگیزه بیشتری دارد تا تیمش را به رهبری آبراهام در جلو و کاپیتان پلگرینی الهام بخش ترغیب کند تا کار خود را مقابل فاینورد به جام برساند.

این مربی کهنه کار به خاطر قهرمانی در چهار رقابت اروپایی با چهار باشگاه مختلف - اولین آن جام برندگان جام 1997، به عنوان دستیار بابی رابسون فقید در بارسلونا - و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و جام یوفا/لیگ اروپا مورد تحسین قرار گرفت. او اکنون این شانس را دارد که یک جام دیگر در مسابقات باشگاهی اروپا را به دست آورد.

یاران علیرضا جهانبخش در فاینورد پس از یک کشمکش بزرگ نیمه نهایی با مارسی، جایگاه خود را در فینال ثبت کردند و اکنون قصد دارند چهار پیروزی از همین تعداد فینال اروپایی را به پایان برسانند. پیروزی در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 1970 مقابل سلتیک و جام‌های یوفا در سال‌های 1974 و 2002، شهرت باشگاه هلندی را به عنوان نامی که در رقابت‌های قاره‌ای قابل احترام است، تثبیت کرد.

فاینورد حتی از حریف نهایی خود بسیار چشمگیرتر از مرحله گروهی - بدون شکست - عبور کرده بود و تیم‌های پارتیزان بلگراد و اسلاویا پراگ را در راه رسیدن به چهار تیم نهایی شکست دادند. بدون شکست از شروع مسابقات، باشگاه هلندی در 12 بازی خود در لیگ کنفرانس تا به امروز 28 بار به گل رسیده است. آنها همچنین به بهترین گلزن رقابت ها می بالند، سیریل دسرز تاکنون 10 گل به ثمر رسانده است که یک گل بیشتر از مرد اصلی جالوروسی یعنی آبراهام است.

فاینورد از زمانی که حضور خود در فینال را قطعی کرد، علیرغم شکست روز پایانی مقابل توئنته، در حالی که افکار آنها به طور قابل درک به جای دیگری منحرف شده بود، به مقام سوم در اردیویسه دست یافتند. این شکست باعث شد روند 11 بازی شکست ناپذیری در تمام رقابت ها متوقف شود، اما قهرمانی 15 مرتبه در لیگ هلند نیرویی است که باید تحت نظر آرنه اسلات به حساب آورد، که فلسفه آن کاملاً با عمل گرایی ناب مورینیو در تضاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز