خبرگزاری کار ایران

تاج پادشاهی پورتو روی سر مهدی؛

وقتی طارمی یک تنه لورکوزن را کنار زد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۰۷

مهاجم ایرانی پورتو در بازی برگشت مقابل لورکوزن مثل بازی رفت شب درخشانی در لیگ قهرمانان اروپا داشت.

به گزارش ایلنا، مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو شب گذشته و در هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب تیمش مقابل لورکوزن به میدان رفت و موفق دو گل تیمش در این دیدار را به ثمر برساند و این موضوع در کنار دو پاس گلی که در بازی رفت داد نقش تعیین کننده او را در دو پیروزی تیمش در این دیدارها به اثبات رساند.

مهدی طارمی شب گذشته با 2 گل از روی نقطه پنالتی حکم حذف لورکوزن از لیگ قهرمانان اروپا را تا حدود زیادی به امضا رساند و شاگردان ژابی آلونسو در آستانه حذف قلاب دارند، مگر آنکه در 2 دیدار باقی‌مانده، معجزه ای برای سردار آزمون و هم تیمی هایش رخ دهد.

در این دیدار حساس که از زمان قرعه کشی و مشخص شدن تقابل آزمون و طارمی برای فوتبالدوستان ایرانی جذابیت بالایی داشت به دلیل مصدومیت آزمون مانند مسابقه رفت بدون حضور وی انجام شد ولی مهدی طارمی می توانست توانایی هایش را در این مسابقه به نمایش بگذارد.

وقتی طارمی یک تنه لورکوزن را کنار زد

طارمی در بازی رفت دو پاس گل به هم تیم‌هایش داد تا نقش اساسی در پیروزی مهم تیمش داشته باشد و روز گذشته هم حسابی برای پورتو خوش درخشید

شکست در بازی رفت باعث تغییرات روی نیمکت لورکوزن شد و جراردو سیوانه جایش را به ژابی آلونسو داد. پیروزی چهار بر صفر مقابل شالکه، شوک مثبتی را به لورکوزن وارد کرد و آنها امید زیادی داشتند تا با پیروزی در این مسابقه خانگی، به بازی ها برگردند اما سرنوشت، اتفاقات خوبی را برای آنها رقم نزده بود.

پورتو در همان دقیقه 6 بازی و توسط گالنو به گل نخست بازی دست یافت و 10 دقیقه بعد، لورکوزن صاحب یک ضربه پنالتی شد و می‌توانست کار را به تساوی بکشاند ولی کریم دمیربای پشت این ضربه ایستاد و در عین ناباوری این موقعیت بزرگ را از دست داد و دیوگو کاستا سنگربان جوان پورتو این پنالتی را مهار کرد. اتفاقی که در بازی رفت نیز رخ داده بود و او پنالتی پاتریک شیک را گرفت.

وقتی طارمی یک تنه لورکوزن را کنار زد

اما در نیمه دوم این مهاجم ایرانی پورتو بود که کار لورکوزن را یک‌سره کرد. با خطای امین عدلی به روی گالنو، ابتدا یک خطای چسبیده به محوطه هجده قدم اعلام شد اما پس از بازبینی صحنه توسط اتاق VAR، ایستوان کواچ، داور مسابقه اعلام کرد که خطا درون محوطه جریمه رخ داده و پورتو صاحب ضربه پنالتی شد.

مهدی طارمی که از قبل نیز با اشاره دست به داور بازی اعلام کرد خطا داخل محوطه جریمه رخ داده، پشت این توپ ایستاد و با خونسردی کامل، ضربه اش را به وسط دروازه زد و توانست اختلاف را به عدد 2 برساند. اما روند گلزنی های این بازیکن در بای‌آره‌نا تمام نشد. دقایقی بعد باز هم گالنو درون محوطه جریمه سرنگون شد و باز هم داور یک خطای پنالتی را به سود آبی و سفیدهای بندرنشین اعلام کرد.

وقتی طارمی یک تنه لورکوزن را کنار زد

 

بازیکن بوشهری که پنالتی زن اول تیمش محسوب می شود، دوباره پشت توپ قرار گرفت. او باز هم رقص پای همیشگی خود قبل از زدن ضربه نهایی را به نمایش گذاشت و با یک ضربه زمینی و دقیق به گوشه دروازه، لوکاس هرداکی که جهت توپ را نیز درست تشخیص داده بود، مغلوب کرد و موفق به دبل برابر تیم آزمون شد.

طارمی که در مسابقه رفت با 2 پاس گل عامل بزرگ پیروزی مهم پورتو برابر لورکوزن در دراگائو بود، در این مسابقه نیز با 2 ضربه مطمئن توانست پنالتی هایش را به گل تبدیل کند و تیم سرجیو کونسیسائو در آلمان با 3 گل پیش بیفتد و پیروزی آنها قطعی شود.

وقتی طارمی یک تنه لورکوزن را کنار زد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز