خبرگزاری کار ایران

فینال زودرس لیگ یک؛ جدال حساس مس و ملوان به سمت صعود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۸۲۵

حساس ترین دیدار فصل لیگ دسته اول امروز میان دو مدعی اصلی قهرمانی و صعود به لیگ برتر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، با نزدیک شدن به هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال کشور حساسیت بازی‌ها به اوج خودش رسیده و جنگ برای رسیدن به لیگ برتر و صعود به سطح اول فوتبال ایران به مراحل نهایی خودش نزدیک می‌شود و حاصل یک فصل تلاش بازیکنان تیم‌ها در همین هفته‌ها مشخص خواهد شد.

با وجود اینکه هنوز 9 هفته تا پایان فصل جاری مسابقات باقی مانده ولی کم کم تکلیف تیم‌های بالا نشین در حال روشن شدن است و رقابت هرچه جلوتر می‌رود تنگ تر و میان تعداد تیم‌های کمتری دنبال می‌شود.

در همین راستا امروز آخرین دیدار هفته بیست و ششم رقابت‌ها میان دو تیم ملوان و مس کرمان برگزار خواهد شد و دو تیم بالای جدول در کورس قهرمانی فینالی زودهنگام برابر هم برگزار خواهند کرد و نتیجه این بازی تاثیر بسزایی در سرنوشت دو تیم و تکلیف قهرمانی و صعود خواهد داشت. به بررسی وضعیت دو تیم می‌پردازیم:

 

وضعیت ملوان

فینال زودرس لیگ یک؛ جدال حساس مس و ملوان به سمت صعود

ملوان این روزها به دور از حواشی و جنجال‌های مرسوم در صدر جدول یکه تازی می‌کند و در اوج آمادگی است. شاگردان مازیار زارع در 5 دیدار هفته گذشته 4 پیروزی و یک تساوی داشتند و 13 امتیاز از 15 امتیاز ممکن را کسب کرده تا نشان دهند حسابی روزهای خوبشان را سپری می‌کنند و حالا در حساس ترین بازی فصل قصد دارند با کسب برتری در آستانه صعود قرار بگیرند. ملوان از تیم های محبوب و ریشه دار فوتبال ایران است که چند فصلی است از لیگ برتر دور افتاده و صعود دوباره این تیم اتفاق جذابی خواهد بود.

 

وضعیت مس

فینال زودرس لیگ یک؛ جدال حساس مس و ملوان به سمت صعود

مس کرمان هم از تیم های خوب حال حاضر لیگ یک است و اختلاف 5 امتیازی با تیم سوم نشان می‌دهد شاگردان فرزاد حسین خانی عزمشان برای صعود و لیگ برتری شدن جزم کرده‌اند. مس که به تازگی به نیمه نهایی جام حذفی هم صعود کرده بود چند بازیکن خودش را مقابل نساجی استراحت داد و کادرفنی اعلام کردند تمرکز و اولویتشان صعود به لیگ برتر است نه جام حذفی و برای همین آماده دیدار امروز مقابل ملوان هستند تا با پیروزی شرایط به مراتب بهتری در ادامه فصل پیدا کنند.

مسی ها در 4 بازی اخیر 2 پیروزی و 2 تساوی در لیگ یک داشتند و 4 امتیازی که در این هفته ها از دست دادند باعث شد ملوان از آنها در صدر فاصله بگیرد و حالا فرصت جبران فراهم است.

 

اوضاع جدول

فینال زودرس لیگ یک؛ جدال حساس مس و ملوان به سمت صعود

دیدار دو تیم بالا نشین جدول دیرتر از سایر تیم‌ها برگزار می‌شود و آخرین بازی هفته بیست و ششم است. ملوان با 56 امتیاز از 25 بازی در صدر است و مس کرمان 5 امتیاز کمتر از حریف خود دارد و فاصله این دو تیم با نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌شان یعنی آرمان گهر 46 امتیازی در رتبه سوم، به ترتیب 10 و 5 امتیاز است که امروز قطعاً این فاصله تغییر خواهد کرد.

اگر ملوان موفق شود مس را در این بازی 6 امتیازی شکست دهد 59 امتیازی شده و اختلاف 13 امتیازی در فاصله 8 هفته به پایان بازی ها با جایگاه سوم ایجاد خواهد کرد و فاصله‌اش با مس کرمان رده دومی هم به 8 امتیاز می‌رسد و این یعنی یک پرش سه گام به سمت قهرمانی و صعود و اگرچه هنوز روی کاغذ چیزی قطعی نشده ولی دیگر بعید است اتفاقات به شکلی رقم بخورد که ملوان را فصل بعد در لیگ برتر نبینیم.

از سوی دیگر برتری مس کرمان مقابل ملوان هم به نوعی دیگر جذابیت لیگ یک را در 8 هفته پایانی مضاعف خواهد کرد. مس با این پیروزی 54 امتیازی شده و به فاصله 2 امتیازی ملوان می‌رسد و از آن پس می‌تواند منتظر یک لغزش کوچک از انزلی چی‌ها در هفته‌های پایانی باشد تا جایش را در صدر جدول گرفته و قهرمانی را در پایان بالای سر ببرد.

تساوی هم رقابت را در همین سطح یک هفته جلوتر می‌برد و یک امتیاز فاصله بیشتر با آرمان گهر رده سومی برای هر دو تیم ایجاد می‌کند.

 

دیدار رفت

فینال زودرس لیگ یک؛ جدال حساس مس و ملوان به سمت صعود

ملوان و مس در بازی رفت که در انزلی به مصاف هم رفتند و به تساوی یک - یک رضایت دادند و یکی از 8 تساوی این تیم در آن بازی رقم خورد. هر دو گل بازی زودهنگام به ثمر رسید. مهرداد آوخ در دقیقه 13 مس را پیش انداخت و حمید کاظمی در دقیقه 24 کار را به تساوی کشاند و نتیجه تا پایان به همان شکل باقی ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز