خبرگزاری کار ایران

سلام سردار به بوندسلیگا؛ آغاز عصر آزمون

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۰۷۷

مهاجم ایرانی لورکوزن با درخشش در دیدار روز گذشته این تیم به نوعی روزهای خوبش را در فوتبال آلمان شروع کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، از دهه‌های قبل خصوصاً از موج انتقال بازیکنان فوتبال ایران به اروپا بعد از جام جهانی 1998، بوندس‌لیگای آلمان به عنوان یک مقصد مورد علاقه برای فوتبالیست‌های ایرانی شناخته می‌شد و نفرات زیادی از تیم‌های مختلف داخلی راهی این کشور می‌شدند برخی در سالیان متوالی آنجا مشغول به بازی بودند.

از دایی، عزیزی، باقری، مهدوی‌کیا، کریمی و هاشمیان به عنوان چهره‌های شاخص ایرانی شاغل در بوندسلیگا گرفته تا نفراتی مثل یزدانی، پاشازاده، موسوی، دین محمدی، خطیبی، نویدکیا، حاج صفی، دژاگه و...  که چند سالی در تیم‌های آلمانی بازی کردند.

حضور ایرانی‌ها در فوتبال آلمان البته از خیلی قبل‌تر شروع شد و پیش از نفراتی که نام برده شد افرادی مثل عادلخانی، علیدوستی، جدیکار و مرحوم رضا احدی هم به بوندسلیگا رفته بودند و به نوعی آغازگر ماجراجویی ایرانی‌ها در فوتبال این کشور بودند.

با این حال چند سالی بود که دیگر شاهد حضور بازیکنان ایرانی در لیگ آلمان نبودیم و ستارگان فوتبال ما ترجیح می‌دادند سایر لیگ‌های اروپایی را به عنوان مقصد انتخاب کنند یا از سوی مقابل تیم‌های بوندسلیگا اقبال کمتری به نفرات فوتبال ما داشتند تا اینکه ابتدای این فصل سردار آزمون بعد از مدت‌ها حرف و حدیث در مورد مقصدش پس از خروج از فوتبال روسیه و زنیت، در نهایت تصمیم گرفت میان پیشنهاداتش به لورکوزن پاسخ مثبت دهد و به لیگ فوتبال این کشور برود.

شروع آزمون در لورکوزن مطابق انتظار نبود و مدتی طول کشید تا او پایش به گلزنی برای این تیم باز شود ولی روز گذشته آزمون با درخشش خود به نوعی دورانش در بوندسلیگا را شروع کرد.

مدت زمانی که سردار آزمون برای گلزنی در بوندس‌لیگا نیاز داشت، 145 دقیقه بود. مهاجم ایرانی که در زمستان پر سر و صدای گذشته از زنیت راهی آلمان و لورکوزن شد و قرار بود ماشین گلزنی‌ا‌ش را از روسیه به آلمان ببرد ولی برخی مصدومیت‌ها و سرماخوردگی مانع از این امر شده بود تا اینکه او بالاخره روز گذشته درخشش خود را در بوندسلیگا رسما استارت زد.

لورکوزن که با اندیشه جبران شکست هفته قبل برابر لایپزیش پی به زمین مسابقه گذاشته بود، به مصاف میزبان قعرنشین خود تیم گروتر فورث رفته است. شاگردان استفان لایتل با گل جترو ویلمس شوک زودهنگامی را به لورکوزن وارد کردند اما تیم جراردو سیونه خیلی زود واکنش نشان داد و توسط پاتریک شیک به گل تساوی دست یافت.

سلام سردار به بوندسلیگا؛ آغاز عصر آزمون

در حالی‌که بازی در میانه میدان آرام دنبال می‌شد، یک ارسال از زمین خودی برای مهاجمان لورکوزن بی نتیجه بود و به نیک فیرخیور مدافع هلندی گروتر فورث رسید. سردار آزمون که در تعقیب این مدافع بود، فیرخیور را وادار کرد که با یک پاس رو به عقب آندره‌اس لینده سنگربان تیمش را صاحب توپ کند.

اما سماجت و پیگیری آزمون باعث شد تا او روی پای گلر میزبان آمده و لینده را مجبور به یک اشتباه بزرگ کند. اشتباهی که منجر به این شد که آزمون با فرصت طلبی خاص خودش بتواند به گل برسد و اولین گلزنی خود در بوندسلیگا را رسماً جشن بگیرد و تیمش را هم پیش بیاندازد.

سلام سردار به بوندسلیگا؛ آغاز عصر آزمون

حالا از این به بعد فوتبال آلمان و تیم‌های بوندسلیگایی هم حساب دیگری روی سردار ایرانی باز می‌کنند و باید دید دوران حضور آزمون در فوتبال این کشور هم مثل زمان حضورش در روسیه باشکوه و با آمار و ارقام خوب خواهد بود یا نه.

حجم ویدیو: ۲.۶۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۸ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز