خبرگزاری کار ایران

نه رونالدو یا مگوایر: منچستریونایتد تن هاگ چگونه بازی می‌کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۶۵۰

سرمربی آژاکس که تابستان امسال هدایت اولدترافورد را برعهده خواهد گرفت، به خاطر فوتبالی با پرس بالا و مبتنی بر مالکیت که برای برخی بازیکنان مناسب نیست، مشهور است.

به گزارش ایلنا، پس از تشدید روند جذب در هفته های اخیر، منچستریونایتد تصمیم گرفته است که سرمربی دائمی بعدی آنها چه کسی باشد. اریک تن هاگ، سرمربی فعلی آژاکس، پس از اینکه در مذاکرات تحت تأثیر قرار گرفت و قبل از امضای قراردادی سه ساله با شیاطین سرخ، به عنوان نامزد برجسته ظاهر شد، تابستان امسال هدایت اولدترافورد را برعهده خواهد گرفت.

پس چرا تن هاگ؟ او چه پیشنهادی می دهد؟ او چه نوع رویکرد تاکتیکی را در اولدترافورد اجرا خواهد کرد؟ و انتصاب او چه تاثیری بر اهداف نقل و انتقالات باشگاه خواهد داشت؟ تن هاگ در سال های اولیه مربیگری خود از 4-4-2 (با یک بازیکن در خط میانی) استفاده کرد و سپس به 4-3-3 تغییر یافت.

با این حال، اکنون او طرفدار 4-2-3-1 است، که بدیهی است برای تیم فعلی یونایتد آشنا خواهد بود، زیرا همان سیستمی است که اوله گونار سولسشر، سرمربی سابق و رالف رانگنیک، سرمربی موقت، با تأخیر در مورد آن تصمیم گرفته است. همچنین، درست مانند رانگنیک، تن هاگ دوست دارد که تیم‌هایش یک فوتبال پرانرژی و مبتنی بر مالکیت، با بازیکنانی که از جلو پرس می‌کنند، بازی کنند. با این حال، رانگنیک نتوانسته این سبک را در چهار ماه حضور خود در باشگاه به طور کامل پیاده کند، اما مربی آلمانی سطح آمادگی تیمش را زیر سوال می برد.

مطمئناً بازیکنان از نظر بدنی قادر به تحمل فشار بی‌رحمانه‌ای که رانگنیک برای 90 دقیقه کامل می‌خواهد، به نظر نمی‌رسند، زیرا زیر نظر سولسشر هیچ بازی مشابهی انجام نداده‌اند. بنابراین، برای چنین رویکرد فشرده ای، تن هاگ باید سطح استقامت بازیکنانش را بهبود بخشد و همچنین آنها را وادار کند که با تعهد و انگیزه بیشتری بازی کنند. با توجه به انتقاد برخی از بازیکنان از تمرینات رانگنیک و تیم مربیگری اش، گفتن این کار آسان تر از انجام خواهد بود.

اما اگر تن هاگ وارد شود، آن منتقدان جایی برای پنهان شدن نخواهند داشت. بازیکنانی که قبلاً با هلندی کار کرده اند به برنامه ریزی دقیق او برای هر جلسه تمرین اشاره کرده اند. گفته می شود که او مشتاق آنالیز ویدیویی است و اگر بازیکنی از موقعیت خارج شود، به طور ناگهانی جلسات تمرین را متوقف می کند. تن هاگ حداقل از این واقعیت دلگرم خواهد شد که رانگنیک قبلاً به هیئت مدیره اعلام کرده یونایتد باید بازیکنان بیشتری را با آمادگی جسمانی و تهاجمی لازم برای بازی در این نوع فوتبال جذب کند.

گل(GOAL) می‌داند که باشگاه در حال حاضر فهرست‌های کوتاه اهداف نقل و انتقالات را برای هر یک از پست‌های اولویت‌دار تهیه می‌کند و این اسامی سپس به سرمربی جدید ارائه می‌شود، که عامل تعیین‌کننده در جذب بازیکنان خواهد بود. همچنین اعتقاد بر این است که تن هاگ نیز می تواند اهداف خود را به هیئت مدیره ارائه دهد. بدیهی است که زمان بسیار مهم است، به همین دلیل است که باشگاه بسیار مشتاق است تا زودتر یک سرمربی جدید را به کار بگیرد تا در سریع ترین زمان ممکن شکل دادن به تیم برای فصل آینده را آغاز کند.

اما کدام یک از اعضای تیم فعلی می توانند با سبک بازی مورد علاقه تن هاگ مناسب باشند؟

فرد، برونو فرناندز، جیدون سانچو و اسکات مک تومینای بازیکنانی هستند که بیشترین فشار را دارند، بنابراین مشکلی برای تطبیق ندارند. پل پوگبا نیز در رتبه های بالایی قرار دارد، اما انتظار می رود با پایان قراردادش در تابستان امسال، این تیم را ترک کند. پرسینگ نیز بخش مهمی از بازی دونی فن دبیک است و زمانی که تن هاگ هدایت یونایتد را برعهده بگیرد، هافبک هلندی که در حال حاضر به صورت قرضی در اورتون حضور دارد، احتمالاً با آغوش باز به اولدترافورد از سوی سرمربی سابقش استقبال خواهد شد.

با این حال، اعضای قدیمی‌تر تیم احتمالاً مازاد بر الزامات تلقی می‌شوند. قرارداد خوان ماتا و ادینسون کاوانی هر دو در تابستان تمام می شود و در آستانه جدایی هستند، در حالی که نمانیا ماتیچ در 33 سالگی نیز تایید کرده که قصد دارد در پایان فصل جدا شود.

اما کریستیانو رونالدو چطور؟ او به روشی که تن هاگ نیاز دارد فشار نمی آورد اما در این فصل بهترین گلزن باشگاه در تمام رقابت ها بوده، بنابراین باید تصمیم بزرگی در مورد اینکه آیا می توان برای فوق ستاره پرکار پرتغالی در ترکیب جدید فضا ایجاد کرد یا خیر گرفته شود. همچنین لازم به یادآوری است که یک مهاجم جدید در لیست اولویت های یونایتد در تابستان امسال قرار دارد و هری کین، بازیکن تاتنهام مورد توجه ویژه قرار دارد.

سرمربی بعدی همچنین باید مارکوس راشفورد را که در این فصل به طرز وحشتناکی با مشکلات دست و پنجه نرم کرده تماس بگیرد. با این حال، تن هاگ پس از دوران سخت این مهاجم میانی در وستهام، زندگی حرفه ای سباستین هالر را احیا کرد، بنابراین شاید بتواند کاری مشابه برای راشفورد انجام دهد. البته، یکی از عناصر کلیدی موفقیت آژاکس، توانایی حرکت سریع در مراحل انتقالی است اما یونایتد در این زمینه با ترکیب خط هافبک خود با مشکل مواجه است.

در نتیجه، این باشگاه همچنین امیدوار است که یک هافبک در سطح جهانی را برای فصل 2022-23 به خدمت بگیرد و دکلان رایس از وستهم انتخاب شماره یک آنها باشد. با این حال، توافق با وستهام آسان نخواهد بود، زیرا دیوید مویس، سرمربی باشگاه اصرار دارد که برای متقاعد کردن لندنی‌ها به جدایی از با ارزش‌ترین دارایی خود، به پیشنهادی بیش از 150 میلیون پوند (200 میلیون دلار) نیاز دارد. بعید است که یونایتد چنین قیمت گزافی را برآورده کند اما اگر بخواهد دوباره با بهترین تیم‌های بازی برای کسب افتخارات بزرگ مبارزه کند، باید هافبک قدرتمندی پیدا کند که بتواند بازی را به هم پیوند دهد.

همچنین مسائلی در دفاع وجود دارد، به خصوص اینکه رویکرد تن هاگ مستلزم داشتن مدافعان کناری هجومی موثر است که می تواند برای آرون وان-بیساکا، دردسر ایجاد کند. واضح است که لوک شاو در حمله بسیار توانمندتر است اما اگر بخواهد در فصل آینده جایگاه اصلی خود را حفظ کند، فرم بازیکن انگلیسی باید به طرز چشمگیری بهبود یابد.

تن هاگ همچنین باید در مورد یک شریک ثابت برای رافائل واران، دفاع وسط انتخابی اول تصمیم بگیرد، در حالی که ویکتور لیندلوف و اریک بایی هر دو راحت تر از کاپیتان هری مگوایر، که عملکردش بارها در این فصل مورد انتقاد قرار گرفته، در انتقال توپ راحت هستند. اشتباه نکنید: زمانی که تن هاگ هدایت تیم را برعهده می گیرد، ممکن است تلفات مهمی رخ دهد، به ویژه به دلیل تمایل او به ایمان آوردن به نیروی جوانی، که کاملاً با سنت های یونایتد مطابقت دارد.

بنابراین، کدام جوانان می‌توانند سود ببرند؟ خوب، برای شروع، جیمز گارنر به صورت قرضی در ناتینگهام فارست درخشیده است و آنتونی الانگا نشان داده است که شایسته جایگاهش در تیم اصلی زیر نظر رانگنیک است. استعدادهای هیجان انگیز زیادی در تیم های زیر 23 ساله ها و تیم های جوانان وجود دارد که می توانند به خوبی با تاکتیک های تن هاگ تطابق داشته باشند، اما این واقعیت را پنهان نمی کند که یک بازسازی اساسی در تیم ضروری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز