خبرگزاری کار ایران

واعظی: پرسپولیس سنگ می‌خورد و تماشاگرانش را محروم می‌کنند/ عوامل بیرونی از دلایل اصلی قهرمانی استقلال بود/ با ادامه این روند، پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی فصل بعد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۷۲

گلر پرسپولیس در مورد وضعیت این تیم در لیگ برتر صحبت کرد.

مهدی واعظی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص شرایط فصلی که به پایان رسید و عدم قهرمانی پرسپولیس بعد از 5 سال اظهار داشت: من در مجموع به پرسپولیس در فصلی که گذشت نمره قبولی می‌دهم. تیم عملکرد خوبی داشت ولی به قدری که برای قهرمانی کافی باشد خوب نبود. این تیم در بازی‌های حساسی امتیازات مهمی از دست داد که اگر آن امتیازات را که از تیمی مثل پرسپولیس انتظار می‌رفت کسب کند، به دست آورده بود الان در جایگاه قهرمانی ایستاده بود. به نظرم عملکرد پرسپولیس خوب بود ولی در حد قهرمانی نبود.

وی در مورد اینکه پرسپولیس 63 امتیازی است و قهرمان نشدن تیمی با این امتیاز عجیب است، گفت: ببینید این رکوردها و آمار و ارقام را باید با توجه به شرایط لیگ در نظر بگیرید و نمی‌شود یک فرمول کلی برای همه لیگ ها نوشت و اینکه می‌گویند میانگین دو امتیاز از هر بازی برای قهرمانی کافی است را قبول ندارم، کما اینکه پرسپولیس 3 امتیاز هم بیشتر گرفت و قهرمان نشد و از سویی در لیگ های قبلی قهرمان 56-57 امتیازی هم فکر می‌کنم داشتیم. این به سطح لیگ و فاصله سطح تیم ها و مواردی از این دست بر می‌گردد و مشخص بود قهرمان لیگ امسال حداقل به 65 امتیاز نیاز دارد.

پیشکسوت پرسپولیس در ادامه با اشاره به قهرمانی استقلال عنوان کرد: من قصد توجیه و بهانه ندارم ولی در مورد لیگ امسال در کنار اشتباهاتی که پرسپولیس داشت و به آن اشاره کردم شما نگاه کنید عوامل بیرونی تا چه اندازه تاثیرگذار بود. یک نمونه بارز آن همان 2 امتیازی است که استقلال در بازی با گل گهر گرفت و این رای با هیچ منطقی سازگار نبود و از طرف دیگر اشتباهات دیگری هم به سود استقلال و به زیان پرسپولیس رخ داد که بارز ترین آن همان دربی بود که باعث شد برد با مساوی عوض شود. شما همان 2 امتیاز بازی با گل گهر و 2 امتیاز پرسپولیس در دربی که یک امتیاز هم از استقلال بابت آن بازی کم می‌شود را در نظر بگیرید پرسپولیس قهرمان است و حالا به سایر موارد اشاره نمی‌کنم.

واعظی در مورد حکم اخیر کمیته انضباطی برای بازی با تراکتور گفت: این حکم واقعاً شاهکار بود و وقتی آن را شنیدم فکر می‌کردم شوخی است. جالب است که تازه جوری جلوه داده می‌شود که انگار لطفی به پرسپولیس شده است. شما به من یک دلیل منطقی برای محرومیت تماشاگران پرسپولیس بگو تا بپذیرم این حکم درست است. چطور می‌شود پرسپولیس هم سنگ بخورد و هم محروم شود. مگر هوادار پرسپولیس در ورزشگاه بود و اصلاً قصوری در این ماجرا داشت؟ قبلاً هم چنین اتفاقی برای بازی با سپاهان افتاده بود و پرسپولیس را با وجود اینکه قصوری نداشت از تماشاگر و میزبانی محروم کردند. این رفتار کمیته انضباطی به نوعی گرا دادن به تیم‌هاست که اگر می‌خواهید پرسپولیس محروم شود به این تیم سنگ پرتاب کنید. خب وقتی تماشاگر پرسپولیس محروم می‌شود سودش را کدام تیم‌ می‌برد؟ این را هم درنظر بگیرید بخش عمده ای از قدرت پرسپولیس از تماشاگرانش است.

وی در مورد فصل جدید و شروع مقتدرانه پرسپولیس با دو خرید مطرح و صاحب نام، عنوان کرد: به نظرم دو خرید خوب آنهم در خط دروازه و خط دفاعی که مشکل اصلی پرسپولیس در فصل قبل بود از نان شب واجب‌تر بود و همین دو خرید نیمی از مشکلات تیم را برای فصل بعد برطرف خواهد کرد. شما در نظر بگیرید که علیرضا بیرانوند گلر شماره یک تیم ملی است و جذب او چه تاثیر مهمی می‌تواند در ترکیب پرسپولیس داشته باشد. این یک قدم رو به جلوی خوب بود و با ادامه این روند و نهایی شدن جذب نفرات دیگری که نامشان مطرح شده است تیم خوبی برای فصل بعدی بسته خواهد شد.

پیشکسوت پرسپولیس در مورد جدایی سرمربی استقلال و اینکه عدم ثبات روی نیمکت این تیم به سود پرسپولیس خواهد بود، گفت: پرسپولیس فصل گذشته مشکلات زیادی داشت و بازیکنان مهمی از دست داد و جابجایی های مدیریتی داشت و به این تیم ضربه زد و استقلال هم فکر می‌کنم بیشتر از کادرفنی، مدیریت خوب آقای آجورلو راه این تیم را برای قهرمانی هموار کرد ولی امسال پرسپولیس با ادامه این روند می‌تواند گزینه اصلی قهرمانی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز