خبرگزاری کار ایران

از آلوز و لئو تا زلاتان؛

مکسول: مسی رکورد دنی آلوز را خواهد شکست

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۹۶۳

در مصاحبه ای اختصاصی با GOAL، مکسول در مورد حرفه ای قابل توجه صحبت می کند که باعث شد او در کنار چندین فوق ستاره 37 عنوان قهرمانی کسب کند.

به گزارش ایلنا، وقتی هواداران به پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال فکر می کنند، نام های معمولی به ذهن متبادر می شود: دنی آلوز، لیونل مسی و آندرس اینیستا. با این حال، مکسول اغلب نادیده گرفته می شود.

این بازیکن برزیلی در دوران بازی خود یک مدافع چپ چند استعدادی بود، اما عادت خوبی هم داشت که در زمان مناسب در مکان مناسب قرار بگیرد، همانطور که در اینتر، بارسلونا و پاری سن ژرمن بازی کرد.

در مجموع، او 37 جام را در طول یک دوران پر زرق و برق به دست آورد و او را به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ تبدیل کرد - تا اینکه البته عنوان او توسط هم تیمی سابقش در بلوگرانا و برزیل، دنی آلوز از دست رفت.

البته، هم اینیستا و هم مسی متعاقباً با جام های خود با مکسول به تساوی رسیدند و سپس مسی با جام قهرمانی در کوپاآمریکا به عدد 38 رسید تا همبازی سابقش را کنار بزند.

با توجه به پیوستن این مهاجم به پاری سن ژرمن، که در حال حاضر برای قهرمانی لیگ فرانسه تلاش می کند، مکسول اکنون معتقد است که مسی 34 ساله احتمالاً حتی بیشتر از آلوز 38 ساله جام خواهد داشت.

مکسول به GOAL می گوید: "او شانس شکستن رکورد را دارد. او با بازی در PSG تیم بزرگی در اطراف خود دارد و امکان کسب جام های بیشتر را دارد. حتی در حال حاضر، با حضور دنی در بارسلونا، مسی زمان بیشتری در دوران حرفه ای خود دارد."

مکسول، که اکنون رئیس توسعه فوتبال یوفا است، همچنین توضیح داد که از زمانی که آلوز جای او را در کتاب رکوردها گرفت، اصلا ناراحت نشد. او فاش می کند: "من در PSG [به عنوان مدیر ورزشی] کار می کردم که دنی این کار را انجام داد. ما همدیگر را در آغوش گرفتیم و او گفت "متاسفم". بنابراین، من واقعا خوشحال شدم که او این کار را کرد."

فروتنی مکسول به توضیح اینکه چرا او به عنوان یک هم تیمی عالی در نظر گرفته می شد کمک می کند، زلاتان ابراهیموویچ یک بار او را به عنوان "خرس عروسکی" و "بهترین مرد جهان" توصیف کند.

این تعارفات شیرین ممکن است تعجب آور باشد، زیرا مهاجم سوئدی بیشتر به ستایش خود مشهور است، البته اغلب با زبانی که محکم در گونه نگه داشته شده است.

با این حال، ابراهیموویچ خود را برای همیشه مدیون مکسول می‌داند که زمانی که او در آژاکس شروع به کار کرده بود به او جایی برای خواب داد. او با خنده می‌گوید: «او حتی امروز هم درباره این وضعیت با من صحبت نمی‌کند. او اشاره کرد که مدتی بدون پول بوده و نیاز به حمایت دارد. خانه من آنجا بود اما من فقط یک اتاق داشتم، بنابراین او مجبور شد روی زمین بماند. اما زلاتان فردی بسیار متواضع بود و اهمیتی نمی‌داد. ما جوان بودیم، فقط 18 یا 19 سال داشتیم و در آمستردام کاملاً تنها بودیم. او از سوئد آمد، من از برزیل. من انگلیسی‌ام را با او و از طریق او یاد گرفتم، آنقدر که دخترم می‌گوید من دقیقاً مثل دایی زلاتان صحبت می‌کنم!

این خاطرات مکسول را امروز به خنده می اندازد اما او همچنین از آن‌ها در نقش جدید خود در یوفا استفاده می‌کند تا به بازیکنان یادآوری کند که زندگی یک فوتبال مشتاق فاصله زیادی از زرق و برقی که با یک سوپراستار جهانی به وجود می‌آید، دارد. او می گوید: `من از پنج یا شش سالگی در دنیای فوتبال بودم. من در برزیل دوران ناامنی و در ابتدا در هلند زندگی کردم. همه بازیکنان در نهایت حرفه های درخشانی ندارند. این یک دوره نامشخص است. همه رویا، انگیزه و جاه طلبی دارند، اما هنوز هیچ تضمینی برای موفقیت شما وجود ندارد. فکر می کنم این مسئولیت بزرگی برای من و یوفا است که به بازیکنان نشان دهیم باید آموزش ببینند و خود را به روش های مختلف برای آینده آماده کنند."

البته مکسول خوش شانس بود که به اوج رسید و بسیاری از بهترین لحظات خود را در کنار دوست خوبش ابراهیموویچ به اشتراک گذاشت. در واقع، این زوج در چهار باشگاه مختلف، از جمله پاری سن ژرمن، که در راه تبدیل شدن به یکی از بزرگترین باشگاه‌های جهان به آن‌ها کمک کردند، با هم بازی کردند.

با توجه به تعداد عناوینی که در نهایت به دست آورد، او می توانست به راحتی از فوتبال دور شود و به سهم خود راضی باشد. با این حال، مکسول می‌گوید که احساس می‌کرد مجبور است چیزی را به بازی‌ای که با او خیلی خوب رفتار می‌کرد، بازگرداند. او استدلال می‌کند: "فکر نمی‌کنم دیگر تنها به‌عنوان یک «بازیکن سابق» بازنشسته شوم، زندگی پس از فوتبال وجود دارد. مثل من، بازیکنان نخبه سابق می توانند تدریس اجرایی یوفا برای بازیکنان بین المللی (UEFA MIP) انجام دهند. این ورزش چشمان من را به فوتبال باز کرد که دید 360 درجه ای از صنعت ارائه می دهد. ما برای دختران و پسران کار می کنیم و ارزش های یوفا را در زمینه فراگیری ترویج می کنیم. ما روی توسعه نخبگان جوانان، فوتبال پایه و لیگ جوانان یوفا، که اکنون معتبرترین مسابقات جوانان است، کار می کنیم. ما شاهد حضور 800 بازیکن در لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس بوده ایم. میسون مونت و آندریاس کریستنسن در چلسی موفق شده اند هم لیگ جوانان و هم لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند. منیر الحدیدی قهرمان کاپ جوانان و لیگ اروپا شده است. ما تمام مسابقات یوفا را تجزیه و تحلیل می کنیم تا از روندهای فوتبال مطلع شویم و بتوانیم برنامه های خود را با پیشرفت بازی تطبیق دهیم."

بنابراین، برای مکسول، آخرین جام او برایش مهم نیست. مهم نیست که چند بازیکن در نهایت از او پیشی می گیرند. او می افزاید: "من واقعاً به این چیزها اهمیت نمی دهم. من گذشته ام را داشتم و زندگی خوبی در فوتبال داشتم. بازیکنان را می شناختم و این روابط عالی را با هم تیمی هایم داشتم و اتفاقی که در زمین افتاد یک نعمت بود. من مردی نیستم که به نظر شناخته شده یا مشهور باشم. نسل جدید اکنون می تواند مشهور شود."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز