خبرگزاری کار ایران

طارمی - اسپورتینگ؛ موعد انتقام فرا رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۰۲۱

مهاجم ایرانی پورتو امشب انگیزه‌های شخصی زیادی دارد تا توانایی‌هایش را به رخ اسپورتینگی ها بکشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پورتو پرتغال امشب و از ساعت ۲۳:۴۵ به وقت ایران در مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال در دیداری حساس به مصاف اسپورتینگ لیسبون خواهد رفت و بازی برگشت این مرحله را برابر حریف قدرتمند خود برگزار خواهد کرد تا در پایان فینالیست این مسابقات مشخص شود.

پورتو و اسپورتینگ دو رقیب و دو قدرت برتر فوتبال پرتغال هستند که رقابت دیرینه‌ای دارند و دیدارهایشان همیشه حساسیت خاصی دارد و برای هواداران دو تیم هم پیروزی در این دیدار همیشه اهمیت زیادی دارد. 

با این وجود در فصل جاری پورتو به مراتب موفق‌تر از اسپورتینگ عمل کرده و در لیگ پرتغال با فاصله ۹ امتیازی در صدر جدول آنهم در شرایطی که ۴ هفته به پایان لیگ این کشور باقی مانده تقریباً قهرمانی خودش را قطعی کرده است و حالا امشب قصد دارد با حذف کردن اسپورتینگ از جام حذفی این تیم را در یک تورنمنت دیگر هم ناکام بگذارد. 

از سوی دیگر اسپورتینگی‌ها هم قصد ندارند پس از واگذاری لیگ، با کنار رفتن از جام حذفی و فرستادن رقیب سنتی به فینال شاهد یک فصل ناکام برای خود و دبل قهرمانی پورتو باشند و همه توان خود را در بازی امشب برای فینالیست شدن به کار می‌گیرند. 

بازی رفت دو تیم با برتری دو بر یک پورتو بن پایان رسید و حالا شانس این تیم برای حفظ نتیجه برتری بیشتر است و اسپورتینگی‌ها کار سختی برای بازگشت نتیجه دارند. 

 

مورد خاص مهدی طارمی

این بازی با تمام ویژگی‌هایی که در مورد حساسیت و اهمیتش برای دو تیم و هوادارانش عنوان شد، برای یک نفر اهمیت مضاعفی هم دارد و او کسی نیست جز مهدی طارمی که قطعاً علاوه بر انگیزه کمک به تیمش، با انگیزه‌های شخصی هم پا به این مسابقه می‌گذارد. 

طارمی که این روزها در اوج آمادگی است، امسال ستاره اصلی پورتو در مسیر قهرمانی لیگ و صعود به جام حذفی تا اینجای کار بوده و امشب هم امید اول گلزنی تیمش محسوب می‌شود. 

با این وجود توهین هفته گذشته رسانه اسپورتینگ به طارمی باعث شده او بخواهد امشب بیش از همیشه توانایی‌های خودش را به رخ رقیب بکشد.

سایت باشگاه اسپورتینگ لیسبون با اشاره به پنالتی‌هایی که طارمی در بازی‌های مختلف برای پورتو می‌گیرد با عباراتی همچون «پورتو از طارمی به عنوان بهترین هنرمند استقبال کرد»، «یک مار افسونگر واقعی» و «یک ایرانی که همیشه آماده رفتن و اجرای ترفند‌های سیرک است» به او توهین کرد.

این توهین اگرچه با حمایت قاطع هواداران پورتو همراه بود ولی باعث شد انگیزه مهدی طارمی بیشتر هم شود و او در دیدار هفته گذشته تیمش مقابل پورتیموننزه عملکرد درخشانی داشت و با زدن سه گل و دادن یک پاس گل، نقش اول پیروزی ۷ گله تیمش را ایفا کرد. 

طارمی در آن بازی پس از گلزنی به سمت دوربین ها می‌رفت و با گرفتن انگشت اشاره مقابل بینی علامت سکوت را نشان می‌داد و واضح بود مخاطبش اسپورتینگی ها هستند‌.

حالا طارمی امشب برار خود آن تیمی قرار می‌گیرد که هفته پیش با درخشش خود آنها را به سکوت دعوت کرده بود و قطعاً امشب با انگیزه ترین بازیکن زمین برای درخشش و تاثیر گذاری در بازی است و باید دید چقدر در هدف خود موفق خواهد بود. 

از دو گل پورتو در بازی رفت یک گل را طارمی به اسپورتینگ زده که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید و زمینه ساز برتری تیمش در بازی رفت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز