خبرگزاری کار ایران

آغاز دادگاه کلاهبرداران سری آ: مدیران 12 باشگاه محروم و جریمه می‌شوند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۱۳۹

محاکمه پرونده کلاهبرداری با عایدی سرمایه در سری آ فوتبال ایتالیا آغاز شده است و سران 12 باشگاه با جرایم و محرومیت های سنگینی مواجه می شوند.

به گزارش ایلنا، فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی تاتنهام، به عنوان بخشی از محاکمه کلاهبرداری با عایدی سرمایه، با احتمال 16 ماه محرومیت از فوتبال مواجه است.

محاکمه در مورد هزینه های نقل و انتقالات و سودهای سرمایه در فوتبال ایتالیا صبح روز سه شنبه با یازده باشگاه از جمله یوونتوس و ناپولی تحت بررسی آغاز شد.

این باشگاه‌ها متهم به افزایش مصنوعی هزینه‌های نقل و انتقالات برای مبادلات بازیکنان بودند، بنابراین به نظر می‌رسید که دارایی‌های ارزشمندتر را جابه‌جا می‌کنند و حساب‌ها را متعادل می‌کنند.

فابیو پاراتیچی، مدیر ورزشی تاتنهام، در ارتباط با محاکمه کلاهبرداری از سرمایه فوتبال ایتالیا که یازده تیم در سراسر کشور درگیر آن هستند، با احتمال 16 ماه محرومیت مواجه است.

باشگاه هایی از جمله یوونتوس متهم به افزایش مصنوعی هزینه نقل و انتقالات خود شده اند. پاراتیچی یکی از تعدادی از مدیران سابق و حال حاضر یوونتوس است که با مجازات احتمالی روبرو است.

طبق گزارش روزنامه گاتتا دلو اسپورت، دادستان‌های فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) خواهان «حذف صلاحیت های سنگین» برای مدیران یوونتوس، از جمله صدور 800,000 یورو (667,000 پوند) جریمه برای باشگاه هستند.

در این بیانیه آمده است که پاراتیچی 32 قرارداد با ارزش پولی متورم امضا کرده و دادستان ها از او درخواست 16 ماه و 10 روز تعلیق فعالیت کرده اند.

آنها همچنین خواستار یک سال تعلیق برای آندره آ آنیلی، نایب رئیس باشگاع، پاول ندود و مدیرعامل مائوریتزیو آریوابنه، هشت ماه محرومیت و 6 ماه 20 روز برای مدیر ورزشی باشگاه یعنی فدریکو کروبینی هستند.

آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس ممکن است به یک سال محرومیت از فوتبال محکوم شود. آئورلیو دی لورنتیس، رئیس باشگاه ناپولی نیز با محرومیت احتمالی از فوتبال مواجه است.

دادستان ها همچنین درخواست محرومیت 11 ماهه برای آئورلیو دی لورنتیس، رئیس ناپولی و جریمه 329,000 یورویی (274,000 پوند) برای این باشگاه کرده اند.

سامپدوریا، جنوا و امپولی دیگر تیم های سری آ درگیر در این محاکمه هستند. در حالی که پارما، پیزا، پرو ورچلی، پسکارا، کیه‌وو و نوارا نیز درگیر هستند.

به طور گسترده گزارش شده که تیم های سری آ با حداکثر جریمه روبرو خواهند شد. گزارش هایی وجود دارد مبنی بر اینکه پارما و پیزا در سری B ممکن است با کسر امتیاز مواجه شوند، اما آنها فقط با جریمه نقدی روبرو هستند. اگرچه کیه‌وو و نوارا در تابستان گذشته ورشکست شده بودند و دیگر وجود ندارند.

باشگاه های سری آ از جمله یوونتوس و ناپولی در صورت مجرم شناخته شدن ممکن است، جریمه شوند. به گفته دفتر دادستانی فدراسیون فوتبال ایتالیا، همانطور که توسط کالچو فینازا گزارش کرده، معاملات یوونتوس مورد بررسی شامل فروش 90.5 میلیون یورویی برای 80.8 میلیون سود سرمایه ثبت شده در صورت های مالی بوده است.

اگرچه این اتهام از سود سرمایه «واقعی» 28.2 میلیونی صحبت می‌کند و بنابراین سود سرمایه 60.3 میلیونی ساختگی تلقی می‌شود. محاکمه در روزهای پنجشنبه و جمعه با احکامی که انتظار می رود ادامه یابد.

قبلاً توسط اسپورت میل گزارش شده بود که تاتنهام به اتهامات کلاهبرداری با یوونتوس درگیر شده است و پلیس ایتالیا در حال بررسی تاریخچه نقل و انتقالات کریستیان رومرو در تابستان و نقش پاراتیچی، مدیر ورزشی سابق باشگاه یوونتوس است.

به گفته اسپورت میل در ماه نوامبر گفته شد که قرارداد 47 میلیون پوندی مدافع آرژانتینی در ماه آگوست - همان روزی که او یوونتوس را تنها با 13.5 میلیون پوند به مقصد آتالانتا ترک کرد - یکی از 42 نقل و انتقالاتی بود که توسط پلیس در میان ادعای حسابداری نادرست مورد بررسی قرار گرفته است.

دفاتر یوونتوس توسط پلیس در ماه نوامبر مورد بررسی قرار گرفت و قراردادهای بازیکنان، فاکتورها و صورت‌های مالی به عنوان شواهدی در نظر گرفته شد. در پی ادعاهایی مبنی بر اینکه یوونتوس ارزش نقل و انتقالات را بین سال‌های 2019 تا 2021 به اشتباه ثبت کرده است تا آنها را قادر به رعایت مقررات بازی جوانمردانه مالی نکند، این بررسی صورت گرفته بود.

پاراتیچی مستقیماً در قراردادی که رومرو را به تاتنهام آورد، مشارکت داشت و ارتباط نزدیک با بازیکنی را که دو سال و نیم پیش از جنوا برای یوونتوس به خدمت گرفت، ادامه داد. این بازیکن 23 ساله طی دو سال حضور در این باشگاه هرگز برای یوونتوس بازی نکرد، اما ارزش های نقل و انتقالات او توجه پلیس ایتالیا را به خود جلب کرد.

انتقال کریستین رومرو توسط تاتنهام از جمله نقل و انتقالاتی بود که توسط مقامات بررسی شد. یوونتوس در جولای 2019 مبلغ 22 میلیون پوند برای رومرو به جنوا پرداخت کرد، اما بلافاصله او را به صورت قرضی برای این فصل بازگرداند. او فصل را در آتالانتا گذراند که مبلغ 3.4 میلیون پوند به صورت قرضی ارزش این انتقال بود.

در یک روز عجیب در آگوست گذشته، آتالانتا تایید کرد که رومرو را برای 13.5 میلیون پوند به صورت دائمی به خدمت گرفته اند، قبل از اینکه او را به صورت قرضی به تاتنهام بفرستند، تاتنهام نیز گزینه خرید او را با 47 میلیون پوند تضمین کرد. مبالغ مربوط به این موضوع باعث شد که آتالانتا در یک فصل 33.5 میلیون پوند سود کند!

از دیگر معاملات یوونتوس می توان به فروش 27.4 میلیون پوندی منچسترسیتی و ژائو کانسلو در دو سال پیش در انتقالی که باعث شد دانیلو به صورت جزئی تغییر مسیر بدهد، اشاره کرد. قرارداد دیگری در تابستان 2020 بین باشگاه ها انجام شد که باعث شد پابلو مورنو راهی اتحاد شود و فلیکس کوریرا در مسیری دیگر حرکت کند. هیچ پیشنهادی مبنی بر تخلف منچسترسیتی یا تاتنهام وجود ندارد.

در همان پنجره نقل و انتقالات، قرارداد دیگری مبادله شد که میرالم پیانیچ، هافبک بوسنیایی به بارسلونا پیوست و آرتور ملو، هافبک برزیلی به یوونتوس رفت.

برخی از معاملات یوونتوس که مورد بررسی قرار گرفته است به شرح زیر است:

2018-19

دائودا پیترز - سمپدوریا به یوونتوس با 3.3 میلیون پوند

امیل آئودرو - یوونتوس به سمپدوریا با 16.6 میلیون پوند

2019-20

ژائو کانسلو - یوونتوس به منچسترسیتی 27.4 میلیون پوند به اضافه دانیلو

پابلو مورنو – یوونتوس به منچسترسیتی به اضافه فلیکس کوریرا

آرتور ملو – بارسلونا به یوونتوس 60 میلیون پوند به علاوه 8 میلیون پوند پاداش با میرالم پیانیچ

الخاندرو مارکز - بارسلونا به یوونتوس با 6.8 میلیون پوند

ماتئوس پریرا - یوونتوس به بارسلونا 6.6 میلیون پوند

2020-21

مارلی آکه - مارسی به یوونتوس 6.6 میلیون پوند

فرانکو تونگیا - یوونتوس به مارسی 6.6 میلیون پوند

نیکولو روولا - جنوا به یوونتوس برای 15 میلیون پوند به علاوه 16.6 میلیون پوند پاداش مربوط به عملکرد

مانولو پورتانووا - یوونتوس به جنوا برای 8.3 میلیون پوند به علاوه 4.1 میلیون پوند پاداش مربوط به عملکرد

الیا پترلی - یوونتوس به جنوا برای 6.6 میلیون پوند به علاوه 4.4 میلیون پوند پاداش مربوط به عملکرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز