خبرگزاری کار ایران

وقتی همه مدعیان کنار رفتند؛

با عجیب ترین نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۷۸۱

ترکیب تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی جام حذفی برخلاف پیش بینی‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شب گذشته آخرین دیدار از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی هم برگزار شد و با شکست استقلال مقابل نساجی در ضربات پنالتی و حذف این تیم در این مرحله از مسابقات، ترکیب 4 تیم راه یافته به دور نیمه نهایی مشخص شد و این چینش 4 نفره که قرار است دو فینالیست از دل آن بیرون بیاید برخلاف انتظارات معمول و پیش بینی فوتبالدوستان است و ترکیب غافلگیر کننده‌ای محسوب می‌شود.

نساجی مازندران و آلومینیوم اراک از لیگ برتر، مس کرمان از لیگ یک و خلیج فارس ماهشهر از لیگ دو تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی هستند و باید برای رسیدن به فینال با یکدیگر روبرو شوند. این اتفاق در پی حذف یک به یک تیم‌های مدعی و اسم و رسم دار و پرستاره لیگ برتری رخ داده که اتفاق نادری در فوتبال ایران محسوب می‌شود و در خاطر فوتبالدوستان نمونه مشابه آن که حتی یکی از مدعیان اسم و رسم دار در نیمه نهایی حاضر نباشند وجود ندارد. به همین بهانه به بررسی شرایطی که تا اینجا چنین اتفاقی را رقم زده می‌پردازیم:

 

حذف سه تیم لیگ برتری در گام نخست

سه تیم لیگ برتری در همان ابتدای راه از قطار جام حذفی پیاده شدند. 16 تیم لیگ برتری که از مرحله یک شانزدهم نهایی به مسابقات جام حذفی اضافه شدند طی قرعه کشی به مصاف حریفان رفته و در این میان هوادار با شکست مقابل همین خلیج فارس که پدیده این دوره از رقابت هاست و تراکتور که مغلوب مس کرمان شد و البته فجرسپاسی که در همان ابتدای راه با حریف لیگ برتری یعنی آلومینیوم برخورد کرده بود کنار رفتند. نکته جالب اینجاست که هر سه تیمی که تیم‌های لیگ برتری را حذف کردند در حال حاضر در جمع 4 تیم پایانی نیمه نهایی قرار دارند.

 

فولاد، سپاهان و گل گهر هم کنار رفتند

در مرحله بعدی رقابت‌ها بازهم شاهد شگفتی بودیم و سپاهان، گل گهر سیرجان و فولاد خوزستان که مدافع عنوان قهرمانی مسابقات بود کنار رفتند.

گل گهر مقابل نساجی در مرحله یک هشتم نهایی تن به شکست داد و فولاد در ضربات پنالتی قافیه را به مس کرمان واگذار کرد و سپاهان مدعی و پرستاره هم مقابل آلومینیوم تن به شکست داد.

علاوه بر این سه تیم مدعی، صنعت نفت مقابل خیبر تن به شکست داد، پیکان مغلوب استقلال شد، نفت مسجد سلیمان دومین قربانی لیگ برتری خلیج فارس بود و شهر خودرو مغلوب مس رفسنجان شد. پرسپولیس هم سه بر صفر ذوب آهن را شکست داد تا 5 تیم لیگ برتری دیگر هم کنار بروند تا 11 لیگ برتری به یک چهارم نرسند و فقط 5 تیم باقی بمانند. استقلال، پرسپولیس، نساجی، آلومینیوم و مس رفسنجان

 

شگفتی در یک چهارم نهایی با حذف سرخابی ها

حذف رقبای گردن کلفتی مثل فولاد و سپاهان این تصور را ایجاد کرده بود تا استقلال و پرسپولیس بدون رقیب جدی مسیر راحتی به سمت فینال و قهرمانی داشته باشند و حتی صحبت از برگزاری دربی پایتخت در مرحله فینال جام حذفی مطرح بود. اتفاقی که با توجه به چینش مسابقات و قرعه کشی شرایطش فراهم بود ولی کسی فکرش را نمی‌کرد هر دو تیم حتی رنگ نیمه نهایی را هم نبینند.

استقلال مغلوب نساجی شد و پرسپولیس هم نتیجه را به آلومینیوم واگذار کرد و در سوی دیگر مس رفسنجان هم مقابل خلیج فارس در ضربات پنالتی مغلوب شد تا این تیم لیگ دویی با حذف سه حریف لیگ برتری یکی از چهار تیم نهایی مسابقات باشد.

تقابل لیگ یکی ها میان خیبر و مس کرمان هم با صعود کرمانی‌ها همراه بود تا چینش نیمه نهایی یک تیم لیگ یکی، یک تیم لیگ دویی و دو تیم از نیمه دوم جدول لیگ برتر برای رسیدن به فینال به مصاف هم بروند. حالا در نیمه نهایی شاهد تقابل نساجی با مس کرمان و آلومینیوم با خلیج فارس هستیم.

 

قهرمان جدید جام حذفی

چینش غیر منتظره 4 تیم صعود کرده به نیمه نهایی جام حذفی این فصل یک قهرمان جدید هم به این رقابت‌ها معرفی خواهد کرد. هیچکدام از این 4 تیم تا کنون سابقه قهرمانی و حتی صعود به فینال جام حذفی را هم ندارند و هرکدام جام را بالای سر ببرند یک قهرمان جدید به این مسابقات معرفی خواهد شد که در نوع خودش اتفاق جالبی است.

 

سهمیه عجیب ایران در لیگ قهرمانان؟

طبق عرف و قوانین هر ساله، قهرمان جام حذفی فوتبال ایران یکی از دو سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان آسیا را کسب خواهد کرد و این اتفاق برای هرکدام از 4 تیمی که شانس قهرمانی دارند، اتفاقی عجیب و غیر معمول محسوب می‌شود. دو تیمی که در نیمه دوم جدول لیگ برتر قرار دارند در کنار یک لیگ یکی و یک لیگ دویی برای قهرمانی و به دنبال آن کسب سهمیه آسیایی تلاش خواهند کرد.

البته سرنوشت لیگ قهرمانان آسیای بعدی کمی متفاوت از هرسال است و با توجه به اینکه تقویم AFC برای فصل پیش رو تغییراتی دارد و مسابقات دیرتر برگزار می‌شوند، چندی پیش صحبت از بدون سهمیه بودن فصل جاری در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شد و اگرچه این موضوع به طور رسمی هنوز ابلاغ نشده باید دید تکلیفش چه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز