خبرگزاری کار ایران

درهم‌کوبیدن رئال مادرید نشان داد؛

بارسلونا برگشت!

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۷۳۴

بلوگرانا در سانتیاگو برنابئو با نتیجه 4-0 پیروز شد و باید گل های بیشتری به ثمر می رساند.

به گزارش ایلنا، همه می‌توانستند تکه‌به‌تکه این اتفاق را ببینند، اما تا به حال هیچ‌کس کاملاً آن را باور نکرده بود.

ژاوی هرناندز بارسلونا را احیا کرد.  بارسا برگشته! برتری 4-0 آنها از رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با نتایج تاریخی دیگری مانند 6-2 در سال 2009 یا 5-0 در سال 2010 همراه خواهد بود، اما شاید این مسابقه بیشتر شبیه به پیروزی 2-1 بلوگرانا در پایتخت اسپانیا در سال 2004 باشد.

ژاوی در آن شب برای بارسلونا گل زد، همان تیمی که قهرمان لیگ نشد، اما به والنسیا کمک کرد تا رئال مادرید را پشت سر بگذارد و لالیگ را به دست بیاورد.  مهمتر از آن برای کاتالان ها این است که دوران جدیدی را آغاز کرده است.

بارسا پس از سال ها رنج از دست رقبای ابدی خود، آن شب را به نقطه عطفی تبدیل کرد. موفقیت بزرگی به دنبال داشت، اما حتی قبل از هجوم جام ها، هواداران متوجه شدند که چقدر عزم و اراده آنها بزرگ است.

حدود چهار هزار هوادار برای استقبال از تیم در بازگشت از مادرید به سمت فرودگاه حرکت کردند و احساس کردند که یک تغییر عمیق در راه است. این پیروزی که برای رهبران لیگ تحقیرآمیز است اما با توجه به برتری 9 امتیازی آنها نسبت به سویا در رده دوم، به احتمال زیاد به امیدهای قهرمانی آنها آسیبی نخواهد زد.

بارسلونا 5 ال کلاسیکو آخر خود، 4 مسابقه در لالیگا و سوپرکاپ اسپانیا در ژانویه را باخته بود که دوره آن‌ها از دهه 1960 بود. آن شکست در عربستان سعودی بسیار مهم بود، یک نقطه عطف، شکستی که توسط خوان لاپورتا، که علیرغم باخت، به شدت از تیم تمجید کرد، استقبال به دنبال داشت.

این قابل درک بود، با توجه به اینکه بهبود آشکار بود، اگرچه شکست خوردن از سرسخت ترین رقبای شما همچنان ناامید کننده است. فرنکی دی یونگ که روز یکشنبه در برنابئو فوق العاده بود، همان زمان خاطرنشان کرد که بارسلونا هرگز نباید راضی به شکست یک ال کلاسیکو باشد.

این نه تنها استانداردهای بالای او، بلکه استانداردهای ژاوی و تیمش را نشان می دهد، که دائماً به دنبال بهبود عملکرد و اصلاح اشتباهات هستند. نکته قابل توجه این است که ژاوی چقدر سریع به بارسلونا انرژی داد که در شش بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا فقط دو گل به ثمر رساند و به لیگ اروپا سقوط کرد و در عین حال در رده نهم جدول قرار گرفت.

از زمانی که ژاوی به خانه بازگشته، با پیروزی های بزرگ مقابل اتلتیکو مادرید، ناپولی و والنسیا، گام های زیادی رو به جلو برداشته شده است. بازیکنان به طور فزاینده‌ای قادر به پیروی از سیستمی هستند که ژاوی راه‌اندازی کرده و حرکات خودکاری که او می‌خواهد آنها بتوانند در خواب انجام دهند.

بارسلونا دیگر خسته و ناتوان به نظر نمی رسد که از نظر ذهنی بازی هایی به این بزرگی را انجام دهد. درست زمانی که روز پنجشنبه در یک جو آتشین استانبول گالاتاسرای را شکست دادند، در برنابئو قدم زدند و آن را به باغ خود تبدیل کردند.

از حمله پویای عثمان دمبله و پیر امریک اوبامیانگ که ترکیبی عالی برای گل اول انجام دادند تا فران تورس که به میل خود در خط دفاعی تکان‌دهنده مادرید سرگردان بود، بارسا روی بازی تسلط داشت.

آن‌ها با 4 گل پیروز شدند اما اگر 8 گل به ثمر می‌رسید غیرمنصفانه یا غیر واقعی نبود. ژاوی بازی‌ای را انجام می‌دهد که مناسب آنهاست و فوتبالی به سبک پپ گواردیولا را برمی‌گرداند و ناگهان بازیکنان بزرگ بارسا جوان شده‌اند.

حتی در شرایطی که تیم به راحتی بر بازی مسلط بود، ژاوی از کنار زمین فریاد زد و خواستار تلاش بیشتری شد. او تصمیم درستی گرفت تا رونالد آرائوخو را در پست دفاع راست قرار بدهد، در حالی که مدافع میانی به خوبی با وینیسیوس جونیور را اداره می‌کرد و روی یک ارسال گلزنی کرد تا برتری بارسلونا را دو برابر کند.

حرکت تورس همچنان خوشحال کننده است، و حتی با وجود اینکه پایان بازیکن ملی پوش اسپانیایی متغیر بوده، او به طرز درخشانی سومین گل را از پاس اوبامیانگ به دست آورد، قبل از اینکه بازیکن ملی پوش گابنی با یک ضربه چیپ عالی گل چهارم را به ثمر برساند.

علاوه بر کارهای ژاوی، ماتو آلمانی، مدیر ورزشی، درست در ژانویه تماس های خود را دریافت کرد تا این دو بازیکن پویا را به همراه دنی آلوز و آداما ترائوره ​​به خدمت بگیرد. مادریدی ها کریم بنزما را در اختیار نداشتند، اما حتی اگر این بازیکن فرانسوی آماده بود، فاصله بین دو تیم لرزان به نظر می رسید. آنچلوتی به یک کوه خشم تبدیل شده بود، که شاید بازیکنانش را به بهترین شکل مدیریت کرده باشد، اما بارسلونا ژاوی قادر به شکست دادن هرکسی است که مقابل آنها قرار می گیرد.

او اولین مربی بارسلونا بود که اولین ال کلاسیکو خود را در لالیگا با چهار گل پس از هلنیو هررا در سال 1959 برد و احساس کرد که چهار گل مناسب است، با توجه به اینکه ژاوی در پیروزی 6-2 فوق العاده برابر مادرید در سال 2009 چهار پاس گل داد.

ژاوی در آن بازی به عنوان بازیکن بر مادرید تسلط داشت و حالا دوباره از ناحیه فنی این کار را انجام داده است. و در واقع او تازه شروع کرده است. این دیدار اما فرصتی برای بارسلونا بود تا پیامی را برای رقبای خود ارسال کند. اما به جای انداختن آن از صندوق نامه، آنها در را کوبیدند. جرارد پیکه دقایقی پس از پایان بازی در توییتر نوشت: «ما برگشتیم.» چه کسی می تواند مخالف این موضوع باشد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز