خبرگزاری کار ایران

مهدوی‌کیا: از حریفان عقب تر هستیم اما پا پس نمی‌کشیم/با این وضعیت کارمان برای المپیکی شدن سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۴۷۲

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: از حریفان خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا خیلی عقب تر هستیم اما پا پس نمی کشیم.

به گزارش ایلنا، مهدی مهدوی‌کیا در حاشیه تمرین امروز تیم ملی امید کشورمان اظهار داشت: پیشاپیش سال جدید را خدمت همه هموطنان عزیزم تبریک می‌گویم. در مرحله اول اردو سعی کردیم از بازیکنان حاضر در لیگ دسته یک، دو و حتی سه که استعدادیابی شده بودند، استفاده کنیم تا قبل از ا عزام به مسابقات قهرمانی آسیا استعدادهای کل کشور را دیده باشیم. در مرحله دوم این اردو قرار است بازیکنان لیگ برتری به ما اضافه شوند. امیدواریم بتوانیم از این فرصت‌ها استفاده کرده و خودمان را به خوبی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که از خرداد در ازبکستان آغاز می‌شود، آماده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال امید در مورد اینکه آیا در بین بازیکنان حاضر در مرحله اول اردو نفر خاصی توانسته نظرش را برای حضور در مراحل بعدی اردو جلب کند، توضیح داد: قطعاً سعی کردیم بهترین نفرات لیگ‌های یک، دو و سه را در اردو ببینیم. بچه‌های لیگ برتری را هم در هفته آینده خواهیم دید. تا قبل از خرداد یک تا دو اردوی دیگر خواهیم داشت و سپس به جمع‌بندی خوبی می‌رسیم تا بتوانیم با تیم کامل در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کنیم.

مهدوی‌کیا در مورد سطح پشتوانه‌های فوتبال ایران در رده‌های پایه گفت: کشور ما همیشه استعدادهای خیلی خوبی داشته و از لحاظ پشتوانه هیچ‌وقت مشکلی نداشتیم. قصد داریم با تیم زیر 21 سال در این مسابقات شرکت کرده و خود را برای حضور در مقدماتی المپیک آماده کنیم. قطعاً این موضوع تبعاتی برای ما خواهد داشت زیرا تیم‌های دیگر با بازیکنانی که سن بیشتری دارند به این رقابت‌ها می‌آیند اما هدف و برنامه‌ریزی ما این است که از بچه‌های زیر 21 سال استفاده کنیم. 

وی ادامه داد: پتانسیل خیلی خوبی در کشورمان وجود دارد اما باید از لحاظ امکانات شرایط را بهتر کنیم. متأسفانه هیچ دیدار دوستانه‌ای نداشتیم و اردوهای‌مان خیلی کم بود. خیلی از  حریفان عقب‌تر هستیم. در گروه خیلی سختی با حضور قطر و ازبکستان میزبان هم‌گروه شدیم. آنها سال‌ها است در اردوهای مختلف بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند اما این موضوع دلیلی برای پا پس کشیدن قدرت فوتبال ما نیست. جوانان خیلی خوبی داریم و امیدواریم بتوانیم با آنها قدم‌های خیلی خوبی برداریم.

سرمربی تیم فوتبال امید در خصوص برنامه‌هایش برای مرحله دوم این اردو عنوان کرد: حدود 25-26 بازیکن لیگ برتری را که سن زیر 21 سال دارند به اردو دعوت کردیم. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از 20 فروردین اردوی یک هفته‌ای دیگری داریم. دوست داریم در تعطیلاتی که از اواخر فروردین تا نیمه اردیبهشت وجود دارد استفاده کرده و اردویی را برگزار کنیم. اگر بتوانیم یک تا دو بازی دوستانه هم برگزار کنیم بچه‌ها در شرایط مسابقه قرار می‌گیرند. 

مهدوی‌کیا در خصوص اینکه تاکنون هیچ بازی دوستانه برای شاگردانش تدارک دیده نشده است، گفت: در این اردو نتوانستیم برای برگزاری بازی دوستانه به هماهنگی برسیم. از قبل با یک یا دو تیم صحبت کرده بودیم اما برای فیفادی برنامه‌های خود را چیده بودند. امیدواریم بتوانیم با یکی از تیم‌های لیگ‌ برتری دیدار تدارکاتی برگزار کنیم اما در اردوهای دیگر قطعاً نیاز به برگزاری دیدار تدارکاتی با کشورهای دیگر داریم تا خودمان را بسنجیم.

وی درباره اینکه آیا امکانات و پشتیبانی از تیم امید به حدی است که بتوانیم این تیم‌ را پس از سال‌ها در المپیک ببینیم، پاسخ داد: به نکته خوبی اشاره کردید. برای رسیدن به موفقیت نیاز به ابزار دارید. اگر تفاهم و تعامل خوبی بین کمیته المپیک و فدراسیون در جریان باشد، در ماه‌های آتی می‌توانیم اردوهای خوب خودمان را داشته باشیم اما از همه مهم‌تر نیاز به برگزاری دیدار تدارکاتی داریم زیرا این بچه‌ها باید در بازی‌های ملی باید دیده شوند.

سرمربی تیم فوتبال امید عنوان کرد:‌ تصمیم گرفتیم از بازیکنان زیر 21 سال برای رده سنی زیر 23 سال استفاده کنیم اما این نفرات در تیم‌های باشگاهی خود هم ثابت بازی نمی‌کنند. حتماً‌ باید در شرایط مسابقه باشند. می‌دانید سبک دیدارهای ملی متفاوت است و کار سختی داریم. اگر صعود به المپیک راحت بود کار ما به حدود 48 سال کشیده نمی‌شد. قطعاً با برنامه‌ریزی درست و برگزاری دیدارهای تدارکاتی خوب طبق پتانسیلی که در فوتبال‌مان می‌بینیم این اتفاق شدنی است به این شرط که امکانات در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز