خبرگزاری کار ایران

گلی که شانس قهرمانی را زنده نگه داشت

رودی ژستد: قهرمان قرن استقلال!

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۰۴۲

ارزش گلی که مهاجم مورد انتقاد استقلال به ثمر رساند؛ تنها ۷ هفته دیگر مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، استقلال تهران در مسابقه حساس دربی پایتخت روز گذشته همچنان روند شکست ناپذیری را در لیگ لیست و یکم حفظ کرد.

آبی پوشان تهران که بازی را با هیجان بالا آغاز کرده بودند و تلاش زیادی هم از جمله ضربه خطرناک ارسلان مطهری و صحنه مشکوک پنالتی کوین یامگا، رخ داده بود اما برخلاف جریان بازی روی ارسال رامین رضاییان و ضربه سر علی نعمتی گل دریافت کردند تا در نیمه نخست با این نتیجه شکست بخورند.

استقلال برای نیمه دوم تلاش داشت تا نتیجه را عوض کند؛ این به تغییرات فرهاد مجیدی در ترکیب ارتباط مستقیمی داشت. او ابتدا زبیر نیک نفس را به جای محمد دانشگر وارد زمین کرد و سپس به جای روزبه چشمی و وریا غفوری، صالح حردانی و عزیزبک آمانوف را به میدان روانه کرد. با این تغییرات استقلال به سیستم چهار دفاعه بازگشت و حملات ادامه داشت اما با تغییر اصلی در خط حمله نتیجه بازی عوض شد.

به جای امیرحسین حسین زاده و ارسلان مطهری که از ابتدای مسابقه روی خلق موقعیت موفق اما در گلزنی ناموفق بودند، آرمان رمضانی و رودی ژستد وارد زمین شدند. تغییری که تنها کمتر از سه دقیقه به لحظه کلیدی بازی دربی و منفجر شدن سکوهای آبی کمک کرد.

رودی ژستد به عنوان یکی از مهاجمانی که در نبردهای هوایی، حفظ توپ، جایگیری و کارهای ترکیبی در خط حمله به خصوص همراه با کوین یامگا همواره موفق بوده اما آنچه که هواداران از یک مهاجم به عنوان گلزنی خواستار بودند را تا پیش از این مسابقه کم انجام داده بود. مهاجم ۳۳ ساله با ثبت ۲ گل و ۲ پاس گل طی ۱۶ بازی قبلی اگرچه بسیار مورد انتقاد قرار نداشت اما مهاجمی نبود که برای گلزنی امید اصلی هواداران باشد؛ او ورق را برگرداند.

رودی ژستد: قهرمان قرن استقلال!

ارسال حردانی در دقیقه ۸۰ از حوالی همان جایی که رضاییان برای نعمتی در نیمه اول ارسال کرده بود، یک شیرجه تماشایی از سوی ژستد را به دنبال داشت تا جلوتر از پاهای کشیده شده فرشاد فرجی و دستان احمد گوهری به زیبایی به تور دروازه مدعی کسب عنوان قهرمانی بچسبد.

ژستد که با استقبال گسترده درون زمین از سوی بازیکنان و فریادهای روی سکو پس از به ثمر رسیدن گل تساوی مواجه شد، اکنون تنها بازیکن خارجی استقلال است که در یک مسابقه دربی موفق به گلزنی شده است؛ اتفاقی که طی تمام ادوار مسابقات شهرآورد رقم نخورده بود.

گلی که یحیی گل محمدی را به مرز انفجار رساند اکنون به غیر از اینکه روند شکست ناپذیری آبی‌ها را به هفته بیست و سوم رسانده، موجب شد امیدهای قهرمانی با حفظ اختلاف شش امتیازی با پرسپولیس کماکان ادامه‌دار باشد. ارزش گلی که مهاجم مورد انتقاد استقلال به ثمر رساند؛ تنها ۷ هفته دیگر مشخص می‌شود. کسب عنوان قهرمانی بزرگترین هدف تمام آبی‌ها پس از سال‌ها ناکامی است و در صورت کسب این جام در پایان فصل، ضربه سر ژستد در آخرین دربی قرن مطمئنا او را به یک قهرمان فراموش نشدنی تبدیل می‌کند.

رودی ژستد: قهرمان قرن استقلال!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز