خبرگزاری کار ایران

سجادی: تکلیف ما حمایت همه جانبه از تیم ملی در مسیر جام جهانی است/ از ابقای اسکوچیچ حمایت می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۷۹۳۲

وزیر ورزش و جوانان در مورد وضعیت فدراسیون فوتبال و تیم ملی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره کیش، جزیره فوتبال به عنوان سفیر رسمی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در جمع خبرنگاران گفت: ان‌شاءالله از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود. امشب، شب بسیار فرخنده ای است. همه بزرگان و خوبان ورزش مانند آقایان دایی، مهدوی کیا، شمسایی، جباری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در اینجا حضور دارند. آقای کشاورز نیز میهمانان عزیزی را گلچین کرده و به اینجا دعوت کردند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: اصل رویداد قطر، ورزشی است. ان‌شاءالله بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن استفاده کنیم. بالاخره این تمرین خوبی برای حضورمان در حوزه خلیج فارس است. من عرض کرده بودم که جام جهانی یکی از رویدادهای خیلی مهمی است که در پیش داریم اما ما ورزشی ها می دانیم که کشورهای حوزه خلیج فارس، میزبانی های زیادی را برگزار می کنند. حتی در نیمه دوم سال که هوای مطبوعی در این منطقه وجود دارد، حتی خیلی از تیم های ورزشی فوتبالی و سایر رشته ها، حوزه خلیج فارس را به مناطق دیگر اروپا که هوای سردتری دارد، ترجیح می دهند.

وی ادامه داد: باید از رویدادهای مختلف، دوره های تمرینی، کمپ های تمرینی، چمن های خیلی خوب، استخر و سالن های ورزشی و سایر ویژگی های منطقه آزاد استفاده کنیم. مثلا یکی از این ویژگی ها، مسئله ویزا بوده که جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه ای را برای جزیره کیش در نظر گرفته است. ان‌شاءالله با مدیریت ارزشمندی که اکنون کار خودش را انجام می دهد، نه تنها برای جام جهانی بلکه برای سایر رویدادهای ورزشی منطقه هم استفاده خواهیم کرد.

وزیر ورزش در پاسخ به ابقای دراگان اسکوچیچ گفت: به هر حال جزر و مد فوتبال زیاد است. 

او درباره اینکه فقط 130 روز به آغاز جام جهانی مانده و باید فکری در این خصوص اندیشیده شود چرا که با دو دستگی های موجود و استوری های بازیکنان وضعیت خوب به نظر نمی رسد، پاسخ داد: پیشنهاد من این است که این جملات را دیگر تغییر دهیم. ما یک تیم ملی داریم که آن را خیلی دوست داریم. فدراسیون فوتبال نیز مانند سایر فدراسیون ها فنی است. من 52 فدراسیون و بیش از 100 انجمن ورزشی داریم. همه آنها را نیز قبول داریم و بالاخره خودمان انتخاباتشان را برگزار کرده و از آنها حمایت می کنیم.

سجادی در ادامه صحبت هایش اظهار داشت: بضاعت مدیریتی ورزشی ما در این فدراسیون ها وجود دارند. قرار نیست ما به جای فدراسیون ها فکر کنیم و کار کنیم. ما باید از آنها حمایت کنیم و کنارشان باشیم، قوت قلب دهیم و از منابع مادی و معنوی کشور همه جوره استفاده کنیم تا فدراسیون های ما موفق شوند که یکی از آنها فدراسیون فوتبال است که چندین رویداد مهم در پیش دارد و یکی از آنها جام جهانی است.

او اضافه کرد: خود من علاقه مند هستم که بعد از جام جهانی، تیم ملی امید راهی جام جهانی شود. امیدوارم بحث های استانداردسازی پرسپولیس و استقلال نیز انجام شود. سرخابی ها یک بار محروم شدند و امیدوارم بتوانند مجوز ورودشان به لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند. ما کارهای خیلی بزرگی در پیش داریم. کمپ تیم های ملی را باید استاندارد کنیم. هتل آکادمی را در استادیوم آزادی داریم.

وی گفت: آقای ماجدی روز گذشته گفتند که شرایط فعلی این هتل آکادمی در شأن تیم ملی نیست و برنامه ریزی کردیم تا آنجا را بازسازی کنیم. ما کار زیاد داریم از جمله کمپ پزشکی – ورزشی. ما تکالیف زیادی داریم و باید انجام دهیم از جمله حمایت از تیم ملی که به نحو احسن در جام جهانی حضور پیدا کند. 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در این مسیر فرصت خیلی زیادی نداریم. الحمدالله 17 بازیکن لژیونر خیلی خوب داریم. در نتیجه آنها بیرون از ایران و در اختیار تیم های باشگاهی هستند. درست است که می خواهیم راهی جام جهانی شویم اما نخبگان تیم در اختیار تیم های باشگاهی هستند. همیشه این تورنمنت در تابستان برگزار می شده اما امسال و به دلیل آب و هوای قطر در پاییز برگزار می شود. باشگاه های دنیا نمی توانند بخاطر جام جهانی تعطیل شوند. بازیکنان ما نیز در استخدام آنها هستند که تمرینات خودشان را برگزار می کنند.

سجادی ادامه داد: ما دو فیفا دی مهم در پیش داریم. در فیفا دی دوم هیچ تیم عاقلی بازی تدارکاتی برگزار نمی کند چون بازیکنانش ممکن است آسیب ببینند. اما برای فیفا دی شهریور ماه برنامه ریزی شده است. حالا من اسم نمی برم ولی آقای میرشاد ماجدی دو بازی تدارکاتی را فیکس کرده که یکی از آنها اروگوئه است و تیم دوم را نیز در حال قطعی کردن هستند. ان‌شاءالله در شهریور ماه و در کشور اتریش فیفا دی خوبی داشته باشیم. 

وی درباره اینکه از تصمیم ابقای اسکوچیچ حمایت می کند یا خیر، گفت: صد در صد. هر تصمیمی که فدراسیون فوتبال بگیرد، خالصانه، قاطعانه و برادرانه در خدمتشان خواهیم بود. هر حمایت مادی و معنوی نیاز باشد، انجام می دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز