خبرگزاری کار ایران

عبدی: تیم ملی برای بازی با یمن برنامه متفاوتی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۱۷۵

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: استراتژی ما برای بازی با یمن متفاوت است.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، حسین عبدی در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی فوتبال نوجوانان مقابل یمن، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در این مرحله از مسابقات حضور داریم. برای بازی آخر تلاش زیادی کردیم و همانطور که با بازیکنان و کادر فنی‌ام صحبت کردیم، می‌دانستیم چگونه بازی کنیم. برای بازی مقابل یمن حاضر هستیم و می‌رویم ببینیم چه خواهد شد و امیدوارم همه از بازی در این رویداد زیبا لذت ببرند. در این رده سنی، همانطور که قبلا گفتم، همه چیز برای پیشرفت فوتبال است. پس تلاش خواهیم کرد تا تجربه خوبی بدست آوریم و بعد از آن، اگر شانس خوبی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشیم، بسیار خوشحال خواهیم شد که در نیمه نهایی نیز حاضر باشیم.

وی در خصوص نحوه آماده‌سازی تیم ملی فوتبال نوجوانان و حضور در مسابقات تاجیکستان، ازبکستان و ژاپن افزود: از ۱۴ ماه قبل آماده‌سازی را شروع کردیم. در ابتدای تمرینات آماده سازی تیم، بعد از ۱۵ روز به مسابقات CAFA در تاجیکستان رفتیم. اولین تورنمنت ما و بدون هیچ بازی دوستانه قبلی بود و آنجا قهرمان شدیم. بعد از آن تیم نوجوانان ایران به ازبکستان دعوت شد و فقط با قانون تفاضل گل نایب قهرمان شدیم. بعد از آن به ژاپن رفتیم. در ژاپن با تیم زیر ۱۸ سال بازی کردیم. در آن زمان بازیکنان ما زیر ۱۶ سال بودند. از آن مسابقات عبور کردیم و بار دیگر نایب قهرمان شدیم. سپس به تاجیکستان رفتیم و اول شدیم. از این روند تجربه خوبی به دست آوردیم و نتایج خوبی کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی عنوان کرد: حضور در بلاروس و در این اواخر امارات، باعث شد تا بازیکنان را بیشتر ارزیابی کنیم و دیگر فرصتی برای بازی دوستانه وجود نداشت. بنابراین فقط در ایران اردو زدیم، که البته تحریم‌هایی که برای انتقال پول به ما تحمیل شده هم دلیل دیگر آن بود. به همین دلیل بیشتر اردوهای ما در ایران بود. همانطور که اشاره کردم دو بار به مصاف تیم عربستان در دبی رفتیم، مسابقه بسیار خوبی بود و کمک بسزایی در روند آماده سازی داشت. ضمن اینکه باعث شد تا بازیکنان اعتماد به نفس خوبی به دست آورند. نتیجه دو بازی با عربستان (صفر صفر و یک بر یک) بود. بازی با عربستان بسیار مفید بود چرا که تیم بسیار خوبی بود و توانست به تیم ایران کمک زیادی کند.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در ادامه اظهار داشت: پس از برگزاری بازیهای دوستانه، برخی از بازیکنان در  باشگاههای خود به رقابت با حریفان پرداخته و متاسفانه مصدوم شدند که با تلاش کادر پزشکی توانستند به تیم برگردند و بلافاصله توانستیم آنها را ریکاوری کنیم. بنابراین یکی از چیزهای مهمی که در این سطح و این سن باید به آن فکر کنیم، فقط در مورد ریکاوری جسمانی نیست، بلکه به بازیابی ذهنی نیز باید فکر شود. تمام رقابت ها و همه بازی ها را پشت سر می گذاریم، سپس نه تنها از نظر فیزیکی، تاکتیکی یا فنی، بلکه از نظر فعالیت تیمی و ذهنی نیز باید بازیابی شویم.

عبدی ادامه داد: همانطور که می بینید، رابطه بسیار خوبی با تیم های حریف داریم. بعد از مسابقه، خواهیم دید که چه خواهد شد. امیدوارم همه چیز خوب پیش برود. اولین استراتژی من در این رده سنی، سلامتی بازیکنان است. دوم اینکه از فوتبال لذت ببرند و عملکرد خوبی داشته باشند و در مرحله سوم اگر بتوانیم عملکرد خوبی داشته باشیم، نتیجه خوبی نیز حاصل خواهد شد. برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی فقط به یک امتیاز نیاز داشتیم. همه چیزهایی که نیاز داشتیم را مقابل کره ترتیب دادیم. بنابراین خیلی تلاش کردیم و می دانستیم چگونه با آنها بازی کنیم. برای هر مسابقه استراتژی منحصر به فردی داریم زیرا هر تیمی سبک بازی متفاوتی دارد. مقابل کره بهترین خود بودیم، دو گل به ثمر رساندیم و فرصت‌هایی برای گلزنی بیشتر داشتیم و به آنها فرصت گلزنی ندادیم. دلیل این عملکرد خوب، سبک متفاوت و برنامه بازی متفاوتی بود که بازیکنان انجام دادند.

وی تصریح کرد: در مورد ریکاوری نیز همانطور که قبلا اعلام کردم زمانیکه با تیم خود در این سطح و رده سنی عملکرد خوبی دارید، ریکاوری بهتری نیز خواهید داشت. موضوعی که می‌تواند بسیار آسان و یا بسیار سخت باشد. به عنوان مثال، اگر بازی را باختید، ریکاوری بسیار سخت است. اما زمانی که شما یک نتیجه خوب داشته باشید، ریکاوری بسیار آسان تر است، زیرا همه از بازی لذت برده اند، خوشحال بوده و از عملکرد خود راضی هستند. اما سبک من فقط ریکاوری جسمی نیست، بلکه ریکاوری ذهنی هم بسیار مهم است. به عنوان مثال برای بازی بعدی فرصت 2 روزه برای ریکاوری داریم. (بعضی از مسابقات، فقط یک روز و ریکاوری آن بسیار سخت است، به خصوص از جنبه فیزیکی). به استخر می رویم، از بودن با همدیگر لذت می‌بریم و به عنوان یک فعالیت جمعی با هم هستیم. و بعد از آن، بازیکنان را به دو دسته تقسیم می‌کنیم، بازیکنانی که بازی کردند و آنهایی که بازی نکردند.

سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران افزود: سپس داخل هتل تنیس- فوتبال بازی می کنیم. زیرا یکی از چالش های بزرگ همه تیم ها فاصله تا زمین تمرین است. وقتی یک ساعت تمرین دارید و باید 2 ساعت در راه زمین به سر ببرید، ریکاوری بسیار سخت می‌شود. بنابراین تصمیم گرفتم داخل هتل بمانیم، تغذیه خوبی داشته باشیم، با هم بازی کنیم و لذت ببریم. بعد از آن به بازی بعدی فکر می‌کنیم. علاوه بر این، با برخی اقدامات تفریحی که در داخل تیم خود داریم، می توانیم از نظر روحی بهتر ریکاوری کنیم. اگر ریکاوری ذهنی خوبی داشته باشید، می توانید از نظر فیزیکی بهتر باشید.

عبدی درمورد ارزیابی از بازیهای مرحله گروهی گفت: در اولین مسابقه، ما واقف به قدرت افغانستان بودیم. بنابراین خیلی تلاش کردیم تا هر چه زودتر گلزنی کنیم و به دنبال گل های بیشتر برویم. بنابراین این یک فشار برای ما بود. برای تیم های قطری نیز همین طور بود. قطر جلوی ما آمد تا یک امتیاز بگیرد. بنابراین شدت بازی بسیار زیاد بود. در سومین بازی، بعضی تیم ها مانند کره جنوبی هستند که خیلی زیبا فوتبال بازی می‌کنند و موقعیت و مالکیت بازی ها را حفظ می‌کنند. بنابراین اگر آمار بازی ها را ببینید، متوجه می‌شوید که ۷۰ درصد توپ با آن بوده است و حدود ۳۰ درصد برای ما. این نشان می‌دهد که کره تیم خیلی خوبی بود، چه زمانی که مالکیت توپ را داشت و چه زمانی که نداشت. بنابراین شدت بازی، بسیار بالا بود.

 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز