خبرگزاری کار ایران

لیورپول در سن سیرو مقابل اینتر

یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا: بایرن مونیخ به دنبال حفظ رکورد مقابل سالزبورگ

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۷۰۵۹

در چارچوب مسابقات دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های بایرن مونیخ و لیورپول امشب به مصاف سالزبورگ و اینتر خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، یک مسابقه مورد انتظار لیگ قهرمانان اروپا امشب در سن سیرو برگزار خواهد شد، زمانی که دارنده اسکودتو یعنی اینترمیلان میزبان شش بار قهرمان اروپا، لیورپول برای بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی است.

قرمزها یکی از سه تیمی بودند که در رقابت‌های امسال مرحله گروهی را با رکورد 100 پیروزی درصد به پایان رساندند، در حالی که نراتزوری پس از رئال مادرید در گروه دوم شد. اینترمیلان برای اولین بار در یک دهه اخیر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا شرکت خواهد کرد و در حالی که امیدها برای صعود به مراحل آخر این رقابت ها زیاد است، آنها کار دشواری برای غلبه بر یکی از برگزیدگان مسابقات خواهند داشت.

تیم سیمونه اینزاگی با 10 امتیاز از 6 بازی خود در گروه D دوم شد و پنج امتیاز کمتر از رئال مادرید کسب کرد.  نراتزوری در خانه و خارج از خانه مقابل شریف تیراسپول اولین بازی‌های تورنمنت را برد و چهار امتیاز از دو تقابل خود با شاختار دونتسک را به دست آورد، اما نتوانست مقابل لوس بلانکوس امتیاز بگیرد.

اینتر پس از شکست در دو بازی آخر خود در سری آ، شکست 2-1 مقابل آث میلان و تساوی 1-1 با ناپولی در آخر هفته گذشته، وارد مسابقه چهارشنبه می شود. این نتایج باعث شده است که مردان اینزاگی در صدر جدول توسط میلان شکست بخورند، اما آنها یک بازی بزرگ در پیش دارند.

نراتزوری مشتاق بازگشت با یک نتیجه مثبت در اواسط هفته خواهد بود، اگرچه کسب نتایج در برابر باشگاه های انگلیسی در اروپا در طول سال ها ثابت شده که برای آنها چالش برانگیز بوده است. از فصل 04-2003، اینتر در دو بازی از سه بازی قبلی خود در مقابل رقبای انگلیسی حذف شده است. هر سه این بازی‌ها در یک هشتم نهایی بوده: شکست مقابل لیورپول در فصل 08-2007 و منچستریونایتد در فصل 09-2008، قبل از شکست مقابل چلسی در فصل 10-2009.

اینتر روز چهارشنبه با چالش سخت دیگری روبرو خواهد شد اما فرم خانگی آنها باید اعتماد به نفس زیادی را فراهم کند زیرا آن‌ها از ابتدای سال 2021 تنها سه بازی از 30 بازی رقابتی خود در سن سیرو را در تمام رقابت‌ها باخته اند. لیورپول با پیروزی 1-0 در لیگ برتر در خارج از خانه مقابل برنلی آخر هفته گذشته، برد خود را در تمام رقابت‌ها به 6 بازی افزایش داد.

ضربه نزدیک فابینیو در نیمه اول به شاگردان یورگن کلوپ کمک کرد تا به فاصله 9 امتیازی از منچسترسیتی، صدرنشین لیگ، برسند و قرمزها یک بازی عقب افتاده هم دارند. لیورپول اکنون توجه خود را به لیگ قهرمانان اروپا معطوف کرده و امیدوار است که در دو بازی آخر حذفی در این رقابت ها بهبود یابد. از زمان کسب ششمین تاج اروپایی خود در فصل 19-2018، قرمزها در مرحله یک هشتم نهایی مقابل اتلتیکو مادرید در فصل 20-2019 حذف شده‌اند و در مرحله یک چهارم نهایی فصل پیش هم مغلوب رئال مادرید شدند.

در این دوره، تیم کلوپ در فرم فوق‌العاده‌ای بوده و 17 گل به ثمر رسانده و در هر 6 بازی گروهی، از جمله هر دو رویارویی با  آث میلان، پیروز شده است.  لیورپول می تواند بعد از تاتنهام در فصل 11-2010 تبدیل به دومین تیمی شود که در یک فصل برابر اینتر و آث میلان پیروز می‌شود. دیدار میان هفته لیورپول پنجمین بازی آن‌ها مقابل اینتر در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. قرمزها در نیمه نهایی جام باشگاه‌های اروپا 1964-1965 در مجموع 4-3 شکست خوردند - همان فصلی که اینتر قهرمان شد - قبل از اینکه 43 سال بعد در یک شانزدهم نهایی 2007-2008 انتقام بگیرد. لیورپول در آن بازی در مجموع 3-0 به لطف گل‌های دیرک کویت، استیون جرارد و فرناندو تورس پیروز شد.

لیورپول ابتدا قرار بود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ردبول سالزبورگ برود اما قرعه‌کشی مجدد انجام شد و قرمزها اکنون به مصاف اینترمیلان می‌روند. رقابت رفت و برگشت با نراتزوری از سوی هواداران قرمزها به عنوان یک مسابقه چالش برانگیزتر از رویارویی با سالزبورگ تلقی می شود اما با این وجود، کلوپ و همکارانش همچنان تیم قدرتمندی برای برتری در این بازی خواهند بود.

ترکیب احتمالی اینترمیلان:

 هندانوویچ، اشکرینیار، دی وریج، باستونی، دامفریس، ویدال، بروزوویچ، چالهان اوغلو، پریشیچ، مارتینز، ژکو

 ترکیب احتمالی لیورپول:

 آلیسون، الکساندر-آرنولد، ماتیپ، فن دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، جوتا، مانه

بایرن مونیخ - سالزبورگ

بایرن مونیخ چهارشنبه شب برای بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل ردبول سالزبورگ به اتریش سفر خواهد کرد. سالزبورگ به‌عنوان یک تیم تقریبا ضعیف وارد دور حذفی می‌شود اما می‌توان با شکست غافلگیرکننده بایرن در بوندسلیگا در هفته گذشته مقابل بوخوم، آن‌ها را به پیروزی تشویق کرد.

ردبول سالزبورگ اولین تیم اتریشی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که پس از کسب 10 امتیاز از شش بازی خود در گروه D دوم شد و تنها با یک امتیاز کمتر از لیل، به مرحله حذفی رسید. جمع آوری هفت امتیاز از سه بازی ابتدایی، دی روتن بولن را در موقعیتی قوی برای کسب امتیاز قرار داد، پیش از شکست های متوالی مقابل وولفسبورگ و لیل، امیدهای آنها در 16 تیم پایانی معلق ماند.

مردان ماتیاس جیسل برای صعود به حداقل یک امتیاز مقابل سویا در آخرین بازی گروهی خود نیاز داشتن اما آنها توانستند هر سه امتیاز را به لطف ضربه نیمه دوم نوآ اوکافور به دست آورند، که باعث جشن پرشکوه در اردوگاه سالزبورگ شد. جیسل با تنها 33 سال سن، به خاطر هدایت تیم سالزبورگ به مرحله یک هشتم نهایی، در کنار افزایش برتری خود در صدر جدول بوندسلیگا اتریش به 14 امتیاز، با نهمین قهرمانی متوالی در صدر جدول لیگ برتر در حال حاضر شایسته تقدیر است.

سالزبورگ که از 6 بازی اخیر خود در برابر تیم‌های آلمانی تنها یک برد را کسب کرده، اکنون با این وظیفه دشوار روبرو است که در مقابل بایرن مونیخ به مصاف یکی از قهرمانان مسابقات برود.

 دای روتن بولن پس از دور گروهی، با قهرمان شش دوره اروپا آشنا خواهد شد.  بایرن مونیخ برای نوزدهمین فصل متوالی به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد، پس از پایان مرحله گروهی با رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی، شاهکاری که تنها دو تیم دیگر توانستند در رقابت‌های این فصل به آن دست یابند.

پیروزی های خانگی و خارج از خانه مقابل بارسلونا، بنفیکا و دینامو کیف باعث شد تا باواریایی‌ها به عنوان برنده گروه E، با زدن 22 گل و دریافت تنها 3 گل، به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند. در حالی که فرم آن‌ها در لیگ قهرمانان اروپا بی عیب و نقص بوده، بایرن اخیراً در بوندسلیگا دچار یک افت جزئی شده و دو بازی از پنج بازی اخیر خود را باخته است، از جمله شکست شگفت انگیز 4-2 از بوخوم در هفته گذشته! شکست 7-0 بایرن در بازی رفت به سرعت توسط بوخوم فراموش شد، که از پشت برای کسب یک پیروزی به یاد ماندنی، شاگردان یولیان ناگلزمن را به چهارمین شکست خود در لیگ محکوم کردند. فاصله تا صدر جدول بوندسلیگا اکنون به 6 امتیاز کاهش یافته و بروسیا دورتموند نزدیکترین رقیب بایرن در رده دوم است اما باواریایی‌ها همچنان از کسب دهمین عنوان متوالی خود در این دوره مطمئن هستند.

دیدار چهارشنبه لیگ قهرمانان اروپا، چهارمین دیدار بایرن مونیخ با یک تیم اتریشی در مرحله حذفی یک رقابت اروپایی خواهد بود. در هر یک از سه بازی آخر، آنها به دور بعد صعود کرده‌اند و راپید وین را در جام برندگان جام 1966-1967 و اتریش وین را در رقابت‌های متوالی جام باشگاه ‌های اروپا در 1985-86 و 1986-87 شکست دادند.

با این حال، بایرن در هیچ یک از سه بازی خارج از خانه خود در برابر همتایان اتریشی خود موفق به پیروزی نشد و برای عبور از این آمار به فرم خود در بازی‌های خانگی تکیه کرده است. چنین آماری به سالزبورگ اعتماد به نفس می دهد، زیرا آنها با شکست دادن لیل، وولفسبورگ و سویا رکورد ۱۰۰ درصد برتری خانگی در رقابت های این فصل را دارند. با این اوصاف، بایرن در حال حاضر دارای طولانی ترین فرار بدون شکست از خانه در تاریخ جام باشگاه‌های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا است، زیرا آنها در هیچ یک از 21 بازی اخیر خود در خارج از خانه شکست نخورده‌اند و باواریایی‌ها به شدت از تمدید این دوره حمایت خواهند کرد.

 ترکیب احتمالی سالزبورگ:

 کان، کریستنسن، اونگوئن، وبر، اولمر، سوسیچ، کامارا، سیوالد، آرونسون، آدیمی، اوکافور

ترکیب احتمالی بایرن مونیخ:

اولرایش، پاوارد، سوله، اوپامکانو، هرناندز، کیمیچ، تولیسو، گنابری، مولر، سانه، لواندوفسکی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز