خبرگزاری کار ایران

تراکتور و وعده‌های عملی نشده نقل و انتقالاتی؛ وضعیت قرمز در اردوگاه قرمز پوشان تبریز؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۴۸۵

برخلاف وعده‌های داده شده، تراکتور تا کنون در پنجره زمستانی اقدام جدی برای تقویت خود انجام نداده و این موضوع باعث نارضایتی سرمربی کروات این تیم شده است و به نظر می‌رسد سرخپوشان تبریزی که در پایین جدول قرار دارند، نیم فصل دوم خوبی را هم در پیش نداشته باشند

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال تراکتور که از ابتدای فصل شرایط مناسبی را تجربه نمی‌کند و نتایج ضعیف این تیم را در انتهای جدول قرار داده است، برخلاف وعده‌های داده شده در پنجره زمستانی تا این لحظه نتوانسته فعالیت خاصی داشته باشد و در حالیکه روزهای پایانی نقل و انتقالات را سپری می‌کنیم حتی شایعه‌های نقل و انتقالاتی هم پیرامون این باشگاه به گوش نمی‌رسد تا اوضاع خطرناکی برای محبوب‌ترین تیم شمال غرب کشور و یکی از سه تیم محبوب فوتبال ایران در پیش باشد. 

 

نتایج ضعیف و وعده‌های زمستانی 

تراکتور ضعیف‌ترین روزهای خودش در لیگ برتر را سپری می‌کند و از زمانی که در لیگ هشتم به مسابقات برگشته هرگز چنین حال و روزی را از قرمز پوشان تبریزی سراغ نداشتیم و تیمی که در بدترین شرایط خودش مدعی سهمیه آسیایی بود حالا به نظر می‌رسد باید برای بقا بجنگد. تراکتوری‌ها از ۱۶ بازی تنها ۱۴ امتیاز کسب کرده و در حالی در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفتند که فقط سه امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. در شرایطی که این نتایج موجب نارضایتی هواداران شده بود، کادرفنی و مسئولان باشگاه وعده بازسازی تیم در نیم فصل را می‌دادند ولی تا این لحظه و در روزهای پایانی نقل و انتقالات اتفاق خاصی رخ نداده است. 

 

خلاصه وضعیت نقل و انتقالاتی

تراکتور تا این لحظه تنها محمد بلبلی را به خدمت گرفته است و در جذب میثم تیموری و گادوین منشا از مس رفسنجان ناکام بود. همچنین پروسه انتقال مهدی کیانی در حال انجام است که به دلیل مصدومیت این بازیکن کمی طولانی شده است. دو بازیکن صربستانی هم مد نظر تراکتوری‌ها بود که تا این لحظه اتفاق خاصی در خصوص آنها رخ نداده و در نهایت دو بازیکن از پیکان یعنی نادر محمدی و امیرحسین جدی مد نظر این باشگاه هستند که هنوز به توافق کامل نرسیدند. 

حتی اگر همه احتمالات نقل و انتقالاتی تراکتور را هم انجام شده در نظر بگیریم بازهم اتفاق خاصی که منجر به تغییر و تحول جدی در این تیم شود به چشم نمی‌خورد و این شرایط برای تیمی که در منطقه خطر سقوط قرار دارد جالب به نظر نمی‌رسد. 

 

آخرین پنجره زنوزی؟

به نظر می‌رسد با توجه به طولانی شدن پروسه انتقال تراکتور به مس و با وجود قطعیت در این ماجرا، تراکتور آخرین پنجره نقل و انتقالات خود را زیر نظر محمدرضا زنوزی سپری می‌کند و این پنجره تا کنون اتفاق خاصی را رقم نزده و می‌تواند یک شکست دیگر در دوران مالکیت وی تلقی شود. تا کنون به جز جذب یک بازیکن، عمده فعالیت تراکتوری ها به پرداخت بدهی‌های منجر به بسته شدن پنجره و البته رساندن دریافتی بازیکنان جدایی طلب به بالاتر از کف دریافتی برای فسخ یک طرفه قرار داد بوده و اتفاق منجر به تقویت تیم رخ نداده است. 

 

قیمت های نجومی برای رضایت نامه: جدایی ستاره‌ها منتفی شد؟

تراکتور در خصوص جدایی ستاره هایش یک سیاست خاص را در نظر گرفته است. آنها با پرداخت معوقات این بازیکنان جلوی فسخ یک طرفه قراردادشان را گرفتند و اعلام کردند در ازای دریافت مبلغ مورد نظر رضایت نامه این بازیکنان برای باشگاه های خواهان صادر خواهد شد و رقم های قابل توجهی برای این نفرات در نظر گرفته شد. محمدرضا اخباری ۷ میلیارد، اکبر ایمانی ۶ میلیارد، ابوالفضل رزاق‌پور ۳ میلیارد، سامان نریمان جهان ۵ میلیارد، سعید واسعی یک میلیارد، محمد عباس زاده ۵ میلیارد و در نهایت پیمان بابایی ۸ میلیارد. تا این لحظه این ارقام نجومی وضعیت جدایی بازیکنان را مختل کرده و مسئولان تراکتور که به دنبال درآمدزایی و پرداخت بدهی‌ها از این راه بودند در این پروسه هم موفق عمل نکردند. اگرچه به نظر می‌رسد حفظ نفرات کلیدی تیم برای تراکتور اتفاق خوبی است ولی پیشنهاداتی که با آن مخالفت شده و در کنار آن مسائلی که در پرداخت معوقات بازیکنان با مسئولان باشگاه رخ دادن نشان می‌دهد دل این بازیکنان شاید چندان با تیم نباشد و نتوانند توانایی‌های خود را کاملا نشان دهند. ضمن اینکه تراکتور در حال حاضر با وجود همین نفرات نتایج نیم فصل نخست را کسب کرده و اگر قرار بود این بازیکنان گره از کار تراکتور باز کنند تا الان چنین اتفاقی رخ می‌داد. 

 

نارضایتی سولدو از نقل و انتقالات؟

شنیده ها از تبریز حاکی از آن است که سولدو فهرستی شامل ۶ بازیکن بازیکن و در اولویت بندی‌های متفاوت به باشگاه داده و تاکنون تنها بلبلی در شرایطی جذب شده که بین اولویت های اصلی نبود. اگرچه با مهدی کیانی هم توافق کامل انجام شده ولی او هم مشخص نیست با توجه به وضعیتش چقدر بتواند برای تراکتور به میدان برود. حتی اگر جذب محمدی و جدی از پیکان را هم انجام شده بدانیم که البته احتمال منتفی شدن هر دو گزینه هم وجود دارد بازهم این نقل و انتقالات مد نظر سرمربی کروات نبوده است. شنیده ها حاکی از ناراحتی سولدو از نقل و انتقالات تراکتور دارد و باید دید در روزهای باقی مانده تا پایان پنجره زمستانی اتفاق خاصی رخ خواهد داد یا نه. شاید در صورت تداوم این روند شاهد گرفتن تصمیماتی در خصوص ادامه همکاری با تراکتور از سوی سولدو باشیم.

 

مس ناجی تراکتور نشد

هواداران تراکتور دلخوش به تغییر مالکیت باشگاه بودند تا بلکه با روی کار آمدن مجموعه مس سونگون و تجربه‌های موفق این مجموعه در تیم داری در رشته های ورزشی، روحی تازه در کالبد سرخپوشان دمیده شود و اثر آن در پنجره زمستانی دیده شود ولی طولانی شدن پروسه انتقال باعث شد پنجره زمستانی هم در اختیار زنوزی باشد تا این تیم در وضعیت نا مطلوب و در خطر سقوط به دسته پایین تر از تیم‌های منفعل نقل و انتقالات باشد. 

 

یادداشت: حسن بابازاده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز