خبرگزاری کار ایران

حاضر هستیم قرارداد بازیکنان خود را منتشر و مقایسه کنیم

محمد ربیعی: ژستد شاید گلزنی نکند اما تاثیر او در بازی استقلال مشهود است/ بی انصافی ست موفقیت مس را نبینیم و فقط حرف از پنالتی بزنیم/ برنامه ای برای کسب سهمیه آسیایی نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۵۸۷

سرمربی مس رفسنجان معتقد است ثبات باعث شده تا این تیم بتواند نتیجه لازم را کسب کند.

محمد ربیعی سرمربی مس رفسنجان در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص نتایج خیره کننده این تیم در پایان رقابت‌های نیم فصل اول گفت: با توجه به تغییراتی که در ابتدای فصل داشتیم یک مقداری زمان برد تا برآیند ذهنی ما به بار بنشیند و جاری شود. اما رفته رفته به تکامل رسیدیم و نظر شخصیتی به باور پذیری رسیدیم و با مرور زمان این باور و اعتماد در بین همه اعضای شکل گرفت. طبیعت فوتبال همین است شما در یک مقطع خوب هستید و در یک زمانی ناکام. مهم این است که شما بتوانید روند کیفی خود را حفظ کنید که من امیدوارم هستم در تیم ما نیز همین موضوع باشد.

وی افزود: قالب فنی تیمی ما نتیجه داده  و از طرفی انسجام و وحدت خوبی بین بازیکنان و اعضای تیم شکل گرفته است. و به معنای واقعی درون تیم ما روحی شکل گرفته که تشنه موفقیت است. همچنین وحدت و رفاقتی که بین بازیکنان جاری است توانسته ما را به موفقیت برساند. کما اینکه اگر دقت بیشتری به خرج می‌دادیم می‌توانستیم شگفتی ساز باشیم اما به هر حال این باشگاه دومین سال است که در لیگ برتر حضور دارد و خیلی زود است که بخواهیم از حالا بین تیم های مدعی و خوش ساختار فوتبال ایران باشیم. ما از لحاظ سخت افزاری هنوز دچار مشکل هستیم و کم تجربه هستیم و نیازمند حضور موثرتر و پر استمرار تری هستیم. روند ما از سالی که موفق به حضور در لیگ شدیم و سال گذشته که در لیگ بودیم تا امروز به نظر من صعودی بوده است که امیدوارم این روند ادامه دار باشد.

سرمربی مس رفسنجان در خصوص تاثیر ثبات کادر فنی و حضور او بر روی نیمکت این تیم در سه سال اخیر بیان کرد: قطعا ثبات نتیجه مثبتی دارد و تاثیر بزرگی بر روی نتایج مس داشته است چرا که شناخت خوبی بین من و مدیریت باشگاه و همچنین بازیکنان شکل گرفته است و این درک صحیحی که از یکدیگر داریم به مجموعه مس کمک بزرگی کرده است. در مرحله بعدی پروژه های فنی زمان بر است و در بلند مدت نتیجه می‌دهد و موفقیت حاصل می‌شود. فکر میکنم ثبات همیشه نتیجه داده حتی اگر نتیجه گیری شاخص آن نباشد و این به نظر من بزرگترین مزیت مس است.

ربیعی در خصوص اینکه عده ای مس را متهم به متمول بودن می‌کنند گفت: هر تیمی بنا به موقعیتی که دارد خرج می‌کند. من بارها گفتم این تیم به هیچ وجه متمول نیست. من گفتم حاضرم قراردادهای تیم ما ‌و سایر تیم‌ها علنی شود تا ببینم آیا ما متمول هستیم یا بقیه. خیلی ها به ما گفتند شما در مسابقات پیش فصل به اردو خارج از کشور رفتید درحالی که به همین دلیل می‌بیند ما برنامه برای برگزاری اردو در نیم فصل دوم نداریم و در این موضوع صرفه جویی کردیم. در سال‌های گذشته سعی میکردیم در نیم فصل دوم ۵تا ۶ بازیکن را جذب کنیم اما اکنون برنامه دیگری داریم و نهایتا یک یا دو نفر جذب کنیم. تیم های هستند که به مراتب بیشتر از ما هزینه کردند و کسی با آنها کاری ندارد. باشگاهی که نظم خوبی در پرداختی بازیکنان و اعضای خود دارد را نمی‌توان متمول دانست و این باشگاه بیشتر متعهد به وعده های خود است. من حاضرم سازمان لیگ قرارداد تمامی تیم‌های لیگ را علنی کند و ابتدا قرارداد بازیکنان ما را بگوید تا بیینم چه کسی متمول است.

وی در خصوص تاثیر متعهد بودن باشگاه مس به قرارداد بازیکنان بر روی نتیجه گیری این تیم اظهار داشت:  این مسئله تاثیر گذار و مهمی است که باید در این خصوص از مدیریت باشگاه و مدیریت مجموعه ای مس تشکر ویژه ای کنم و با توجه اینکه من روی این موضوع حساس هستم و تاکید دارم همیشه در زمان مقرر باشگاه به تعهدات خود عمل کرده است و این تاثیر مثبتی بر روی عملکرد تیمی ما داشته است.

سرمربی مس رفسنجان در خصوص استفاده چرخشی از دو دروازه‌بان خود در این فصل نیز اذعان کرد: چنین چیزی در باشگاه ما وجود ندارد. ما دو دروازه‌بان خوب داریم که هر دو آنها استایل خاص خود را دارند و از هر دو آنها رضایت دارند و سعی کردیم با توجه به پتانسیلی که دارند شرایط بازی از آنها استفاده کنیم؛ علاوه بر اینکه در هر بازی نظر مربی دروازه‌بان در خصوص وضعیت صوفیانی و فایز الرشیدی را جویا خواهم شد و با همفکری با او تصمیم گیری می‌کنیم.

ربیعی در خصوص حضور بازیکنان خارجی و تاثیر آن بر روی فوتبال ایران اظهار داشت:  به جرات می‌گویم قرارداد بازیکنان خارجی ما از نظر ریالی نسبت به سایر تیم‌ها برای ما بسیار پایین تر در آمده است. از طرفی مقداری زمان می‌خواستند تا با سبک و سیاق لیگ ما بیشتر آشنا شوند. ولی به صورت کلی هر چقدر ما بتوانیم بازیکن با کیفیت اروپایی جذب کنیم به طور حتم برای پیشرفت فوتبال ما موثر خواهد بود. می‌توانم بگویم رودی ژستد کاملا تاثیر گذار برای استقلال بازی می‌کند هر چند گلزنی نمی‌کند و روند کیفی که از او می‌بینم کاملا تاثیر گذار است. همچنین کوین یامگا که به فوتبال استقلال لول داده است.

وی در مورد درخشش محسن آذرباد کاپیتان این تیم نیز اذعان داشت: محسن سه سال است شاگرد من است. از لحاظ شخصیتی و اخلاقی فوق العاده حرفه ای است و به خوبی به آشنایی کاملای در خصوص تفکرات من در حین بازی رسیده است. در دو سال قبل نیز بسیار تاثیرگذار بوده است و از عناصر اصلی ما در صعود به لیگ برتر بود و با توجه به ثباتی که داریم می‌تواند بهتر از این هم عمل کند.

سرمربی مس رفسنجان در مورد درخشش منشا در این تیم برخلاف حواشی که همواره داشته است، گفت: به جرات می‌توانم بگویم تا حالا حاشیه ای از منشا ندیدم که به تیم ما لطمه بزند و او در خدمت تیم است. او ارتباط فوق العاده و همراه با احترام را همیشه با من داشته است ‌و حرف شنوی دارد و در تمرینات و بازی ها پر تلاش و سخت کوش است و در خدمت ماست و هیچ حاشیه ای از او ندیدم ولی با این وجود روی بازیکنان نظارت داریم تا همه در مسیر نظم و انضباط و موازین اخلاقی کشور ما باشند.

ربیعی در خصوص پنالتی های که برای مس در این فصل گرفته می‌شود و تاثیر آن بر روی نتیجه گیری این تیم نیز اظهار داشت: من هیچ وقت به کسانی که منصفانه یا مغرضانه ما را نقد می‌کنند خرده نگرفته‌ام. ما در آیتم میزان امید گل در رقابت های این فصل دومین تیم لیگ برتر هستیم. وقتی توانستم شانس گل بیشتری ایجاد کنیم و در محوطه جریمه حریف حضور فعالی داریم به هر حال مدافعین حریف را ‌دچار اشتباه نیز می‌کنیم که در نهایت منجر به پنالتی برای تیم ما می‌شود. از طرفی به گواه همه کارشناس ها تمامی این پنالتی ها درست بوده است و در برخی موارد حتی برای ما چند پنالتی نیز گرفته نشده است و حتی به اشتباه علیه ما پنالتی نیز گرفته شده است. متاسفانه این صحبت‌ها که منصفانه نیز نیست باعث می‌شود ذهنیت منفی علیه تیم ما ایجاد شود. در کل کمی بی انصافی است که عملکرد هجومی تیم ما را به پنالتی نسبت بدهیم.

سرمربی مس رفسنجان در پایان با توجه به حضور این تیم در جام حذفی و قرار گرفتن در بین ۴ تیم برتر لیگ در خصوص اینکه آیا این تیم موفق به کسب سهیمه آسیایی در پایان فصل خواهد شد گفت: برنامه ریزی ما کسب سهیمه آسیایی نیست. هدف گذاری ما این است که امسال تیم محترم و خوبی باشیم و همیشه به بچه ها گفته ام از فوتبال لذت ببرند تا بتوانیم یک نمایش خوب از خود ارائه دهیم کیفیت خود را ارتقا ببخشیم تا هم هواداران ما لذت ببرند هم سایر علاقه مندان به فوتبال از تماشایی بازی ما لذت کافی را ببرند. حالا اینکه در پایان چه اتفاقی رقم بخورد بستگی به لطف خدا و تلاش بازیکنان دارد. اگر توانستیم سهیمه را بگریم که خیلی هم عالی است و اگر هم نشد ما هیچ چیز را از دست نداده‌ایم و این توقع با توجه به حضور ما عقلانی نیست.


 

 

گفتگو: محمدرضا قاسمی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز