خبرگزاری کار ایران

برنامه سپاهان در تعطیلات زمستانی؛ تغییرات اساسی در راه است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۱۰۰

در جلسه روز پنجشنبه مدیران باشگاه سپاهان با سرمربی این تیم فعالیت های لازم برای بهبود شرایط تیم بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، شکست سپاهان مقابل مس رفسنجان در هفته شانزدهم لیگ برتر و در ادامه شکست این تیم مقابل آلومینیوم در جام حذفی و حذف از این رقابت‌ها منجر به این شد که نارضایتی نسبت به شرایط تیم به اوج خودش برسد و هواداران هم اعتراض شدیدی نسبت به این موضوع داشتند. محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از بازی با مس عنوان کرد که برای کمک به سپاهان آمده ولی شرایط مطابق میلش پیش نرفت و در ادامه اعلام کرد طی روزهای آتی تصمیماتی خواهد گرفت که رنگ و بوی استعفا داشت. این موضوع قرار بود در جلسه روز پنجشنبه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

ماجرای استعفایی که تکذیب شد

صبح روز پنجشنبه خبر استعفای محرم نویدکیا در رسانه‌ها منتشر شد و باشگاه سپاهان هم واکنشی به این موضوع نشان ندارد تا حدود 3-4 ساعت بعد که نشست میان سرمربی و مدیران باشگاه به پایان رسید و طی بیانیه‌ای این ماجرا تلویحاً تکذیب شد و اعلام شد اخبار رسمی فقط از رسانه رسمی باشگاه پیگیری شود. ولی ماجرای این خبر و تکذیب دیرهنگام آن چه بود؟

ماجرا از آن قرار است که محرم نویدکیا پیش از ورود به جلسه استعفای خودش را آماده کرده بود و قصد داشت آن را در نشست با مدیران باشگاه مطرح کند و این را قبل از ورود به جلسه به اطلاع یکی از افراد رسانه‌ای نزدیک به خودش قرار می‌دهد و این ماجرا پایش را به رسانه ها و فضای مجازی باز می‌کند. نویدکیا استعفایش را در جلسه با مدیران باشگاه مطرح کرد ولی ضمن مخالفت با این استعفا از او خواسته شد در این مورد صحبتی به بیرون نقل نشود تا باشگاه بتواند خبر استعفا را تکذیب کند. بعد از اینکه رضایت نویدکیا برای این موضوع جلب شد بحث تقویت تیم و کادرفنی برای نیم فصل دوم در دستور کار قرار گرفت و طرفین به نتایج خوبی رسیدند و حالا ظاهراً قرار است مربی خارجی به کادرفنی اضافه شده تا از این نظر سپاهان تقویت شود. همچنین صحبت از ورود یکی از مربیان با تجربه به عنوان مدیرفنی به نیمکت سپاهان هم مطرح است.

 

وضعیت نقل و انتقالات، از دروازه تا خط حمله

محرم نویدکیا پیش از این در یک نشست خبری اعلام کرده بود نیاز به خرید بازیکن در نیم فصل ندارد و تیم کاملی در اختیار دارد تا به شایعات نقل و انتقالاتی پیرامون تیمش پایان دهد. با این وجود صحبت از جذب چند بازیکن در پنجره زمستانی مطرح بود و باشگاه آن را پیگیری می‌کرد ولی تا این لحظه هیچ کدام به نتیجه نرسیدند.

یکی از پست‌هایی که سپاهان نیاز به تقویت دارد دروازه است. کریستوفر کنت اتریشی نتوانسته انتظارات را برآورده کند از همین رو صحبت از جذب چند گزینه برای این پست مطرح بود که هیچدام به صورت جدی مطرح نشده است. صحبت از مذاکرات باشگاه با رشید مظاهری بود که این موضوع صحت ندارد و بعد از اینکه مذاکرات ابتدای فصل باشگاه سپاهان با وی به نتیجه نرسید دیگر مذاکره جدی میان طرفین شکل نگرفت. همچنین بحث پیشنهاد به بیرانوند و پیام نیازمند هم مطرح شد که این دو بازیکن هم دور از دسترس به نظر می‌رسند و تنها گزینه موجود محمدرضا اخباری است که جذب او با توجه به شرایط تراکتور و اینکه 1-2 تیم دیگر هم به صورت جدی خواهان به خدمت گرفتن وی هستند کار راحتی نیست. از همین رو به نظر می‌رسد جذب گلر در پنجره زمستانی منتفی است و سپاهان همچنان روی کنت به عنوان گلر اول حساب خواهد کرد مگر اینکه شرایط تغییر کند و امکان جذب یک گلر سطح اول و مطرح فراهم شود که در این اوضاع بازار نقل و انتقالات بعید است.

در خط دفاع و هافبک هم صحبت از جذب نفراتی مطرح بود که یکی از آنها سعید صادقی از گل گهر سیرجان است که با مخالفت صریح این باشگاه مواجه شد و اعلام کرد بازیکن این تیم جایی نخواهد رفت. حتی صحبت از معاوضه رفیعی و صادقی هم مطرح شد که خیلی جدی نبود. در خط حمله سپاهان شرایط بازگشت محبی به ایران را بررسی می‌کند که کار سختی است و باید دید به نتیجه می‌رسد یا نه.

 

جدایی طلب ها

چند بازیکن سپاهان که عمدتاً نیمکت نشینان این تیم هستند و پیشنهاداتی دارند صحبت از جدایی‌شان مطرح است. در دروازه سپاهان نیما میرزازاد که فرصت بازی پیدا نکرده دو پینشهاد لیگ برتری دارد و باید دید باشگاه اجازه جدایی به او می‌دهد یا نه. سپاهان در نیم فصل نخست از کریستوفر کنت در دروازه استفاده کرده و در جام حذفی هم بعضاً به حجت صدقی فرصت بازی رسیده و این نشان می‌دهد میراززاد نزدیک به ترکیب اصلی نیست و از همین رو شاید با جدایی او موافقت شود. هرچند نویدکیا گفته به بازی او اعتقاد دارد و روی استفاده از او در آینده حساب کرده است.

در خط دفاع هم محمدرضا مهدیزاده که با حضور گولسیانی، پورقاز و نژادمهدی فرصت زیادی برای بازی به دست نیاورده با پیشنهادات لیگ برتری روبرو شده و خودش هم بی میل به جدایی نیست و باید دید تصمیم باشگاه در این خصوص چه خواهد بود.

رضا میرزایی بازیکن دیگری است که از یک باشگاه لیگ برتری برای جذبش نامه زده شده است که البته با مخالفت باشگاه سپاهان روبرو شده ولی شرایط اگر خود بازیکن تمایل به جدایی داشته باشد و باشگاه مقصد هم مصر به این انتقال باشد به زودی شاهد جدایی وی باشیم.

یاسین سلمانی، هافبک جوان سپاهانی‌ها هم پیشنهاد خارجی دارد که بعید است سپاهان با جدایی او در این مقطع موافقت کند و احتمالاً این موضوع به پایان فصل موکول خواهد شد.

 

خلعتبری، تقریباً جدا شده

جدایی محمدرضا خلعتبری از سپاهان تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. او همراه تیمش در سفر به رفسنجان حضور نداشت و این موضوع با اعتراض تلویحی نویدکیا هم در نشست خبری همراه بود، اگرچه خود خلعتبری سرماخوردگی را دلیل غیبتش در این بازی عنوان کرده بود ولی او به دنبال جدایی از سپاهان است و پیشنهادات خوبی از نساجی و فولاد دارد که از همین رو جدایی‌اش تقریباً قطعی به نظر می‌رسد. مذاکرات وی با فولاد به شکل جدی پیش می‌رود و احتمالاً به زودی شاهد امضای قرارداد خلعتبری با اهوازی‌ها باشیم.

 

ماجرای سروش و شهریار

سروش رفیعی و شهریار مغانلو نیم فصل پر فراز و نشیبی در سپاهان پشت سر گذاشتند. موقعیت خراب کردن‌های پیاپی مغانلو در ترکیب سپاهان و همچنین افت محسوس سروش رفیعی نسبت به فصل قبل با اعتراض هواداران این تیم روبرو بوده است. سروش رفیعی در مقطعی برای تولد فرزندش از باشگاه مرخصی گرفت و به کانادا رفت و سه بازی حساس تیمش را از دست داد که مهم‌ترین آن بازی با استقلال بود. اگرچه نویدکیا تاکید کرد خودش این مرخصی را به رفیعی داده ولی این باعث کاهش فشار انتقادات به وی نبود. همچنین شهریار مغانلو که گل‌های مهمی برای سپاهان زده، فرصت‌های زیادی را هم خراب کرده است. او پیش از شروع فصل اعلام کرده بود دوست دارد در پرسپولیس بماند و بعد به سپاهان منتقل شد و حالا خیلی از هواداران این تیم عقیده دارند او دلش با تیم نیست. همچنین در مقطعی به دلیل اعتراض به تعویضش با نویدکیا به مشکل خورد که البته این موضوع ابعاد بیشتری پیدا نکرد. بعد از شکست مقابل مس رفسنجان بیشترین ترکش انتقادات متوجه رفیعی و مغانلو شد و کار به جایی رسید که آنها پیج رسمی باشگاه را آنفالو کردند تا ناراحتی خود را نشان داده و به شایعات نقل و انتقالاتی هم پایان دهند. اگرچه هر دو نفر پیشنهادات لیگ برتری دارند ولی باشگاه به صورت جدی با جدایی آنها مخالف است و اجازه جدایی نخواهند داشت و تا پایان فصل در سپاهان می‌مانند.

 

مذاکره با مربیان خارجی؟

در روزهای اخیر شایعاتی از مذاکره با مربیان خارجی مطرح شده ولی با توجه به نشست نویدکیا با مسئولان باشگاه فعلاً او در تیم ماندنی است ولی اگر در ادامه شرایط خوب پیش نرفت و دوباره بحث استعفا یا قطع همکاری شکل گرفت باشگاه اولویت خود را روی جذب مربی خارجی خواهد گذاشت و برخلاف اخبار مطرح شده فعلاً صحبتی با گزینه‌های داخلی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز