خبرگزاری کار ایران

لیست تیم ملی و علامت سوال‌های بزرگ؛

آقای اسکوچیچ درباره دکوری‌های تیم ملی توضیح بدهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۰۱۴

حضور برخی از نفرات در فهرست اخیر تیم ملی با توجه به عملکرد باشگاهی‌شان عجیب به نظر می‌رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، فهرست اخیر تیم ملی فوتبال ایران از سوی اسکوچیچ اعلام شد و با وجود اینکه اکثر نفرات این تیم قابل پیش بینی بودند ولی بازهم حضور نفراتی که در ترکیب تیم‌هایشان تعداد بازی زیادی نداشتند عجیب به نظر می‌رسد و با انتقاداتی همراه بود. به بررسی عملکرد بازیکنان دعوت شده در فهرست اصلی در بازه زمانی آخرین بازی تیم ملی مقابل سوریه که در 25 آبان انجام شد تا امروز پرداختیم. بدون شک نفراتی که حضورشان در فهرست جای سوال دارد احتمال حضورشان در ترکیب اصلی تیم ملی زیاد نیست و احتمالا قرار است به نیمکت پیچ شوند ولی در همین حد که به اردو فراخوانده شدند هم جای علامت سوال دارد که امیدواریم سرمربی تیم ملی نسبت به آن پاسخگو باشد. به بررسی عملکرد نفرات دعوت شده می‌پردازیم و پیدا کردن آنهایی که دعوت شدنشان عجیب بود در این فهرست و با توجه به آمار ارائه شده کار سختی نیست.

 

علیرضا بیرانوند

بیرانوند بعد از آخرین حضورش در لباس تیم ملی مقابل سوریه برای تیم باشگاهی خودش 3 بازی انجام داده، دو بازی کامل و یک بازی 45 دقیقه ای و بعد از آن مصدومیتی برایش پیش آمد. او در مجموع این 3 بازی 5 گل دریافت کرد و در دیدارهای اخیر تیمش هم نیمکت نشین بوده است.

 

امیر عابدزاده

او بعد از آخرین حضورش در تیم ملی 7 بار برای پونفرادینا بازی کرده است و حضور ثابتی در ترکیب تیمش دارد. یک بازی را به دلیل مشکوک بودن به کرونا از دست داده و 5 گل دریافت کرده و 2 کلین شیت داشته و در مجموع عملکردش قابل قبول بوده است.

 

پیام نیازمند

نیازمند هم در این بازه زمانی دو بار برای تیمش به میدان رفته است. یک بار در مسابقات حذفی در دقیقه 87 و برای ضربات پنالتی وارد زمین شد و با عملکرد خوب خودش در نهایت در برتری 5-3 تیمش در ضربات پنالتی نقش مهمی ایفا کرد ولی در مرحله یک چهارم نهایی در ترکیب پورتیموننزه مقابل مافرا تن به شکست 4-2 داد و از این مسابقات حذف شدند.

 

مدافعان:

صادق محرمی

محرمی یکی از نفراتی بود که در مورد دعوتش به تیم ملی شک و شبهه وجود داشت و دلیلش نیمکت نشینی در دیدارهای اخیر دینامو بود. محرمی در لیگ بعد از اردوی تیم ملی یک بازی 45 دقیقه ای مقابل هایدوک داشته و در 3 بازی خارج از فهرست و یک بار هم نیمکت نشین بوده است، یک بازی در لیگ اروپا مقابل خنک، یک نیمه در جام حذفی کرواسی و یک بازی مقابل شریف در پلی آف لیگ قهرمانان اروپا با 87 دقیقه حضور خلاصه عملکردش برای تیم کروات بوده است.

 

محمدحسین کنعانی زادگان

4 بازی در جام ستارگان قطر و 7 بازی در لیگ ستارگان قطر به طور کامل و 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفته است و حضور ثابتی در ترکیب تیم داشته که نشان می‌دهد بازیکن مهمی در ترکیب الاهلی بوده. کنعانی زادگان یک بار هم مقابل الوکره در جام ستارگان برای تیمش گلزنی کرده است. مدافعی که این روزها درگیر حواشی زیادی است و دعوتش به اردوی تیم ملی انتقاداتی به همراه داشت از لحاظ فنی بازیکن مهمی برای اسکوچیچ محسوب می‌شود.

 

شجاع خلیل زاده

شجاع خلیل زاده 4 بار برای تیمش بعد از حضور در تیم ملی بازی کرده است. یک بازی در ترکیب الریان در دقیقه 33 تعویض شده و در سایر دیدارها حضور ثابت داشته و مقابل الوکره هم موفق شد یک گل به ثمر برساند.

 

مجید حسینی

مجید حسینی 10 بازی بعد از آخرین دیدار تیم ملی در ترکیب کایسری اسپور بازی کرده است و یک پاس گل هم داده است. او به جز یک بازی که مصدوم بود در سایر دیدارها حضور کامل در ترکیب تیمش داشته است. او در جام حذفی هم دو بازی برای تیمش انجام داد و مقابل ایگدیر در جریان برتری 4 گله تیمش دو گل به ثمر رساند.

 

امید نورافکن

نورافکن پس از ترک اردوی تیم ملی بعد از بازی با سوریه به فاصله 3 روز بعد در ترکیب اصلی سپاهان مقابل تراکتور قرار گرفت و بعد از آن 10 بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی برای تیمش داشته و در تمام دیدارها حضور 90 دقیقه ای در زمین را تجربه کرده که حاصلش 3 پاس گل و یک گل بوده است. نورافکن در دیدار اخیر مقابل مس رفسنجان محروم بود و تنها نماینده در فهرست قطعی تیم ملی از سپاهان است.

 

میلاد محمدی

محمدی هم از بازیکنان ثابت آ.ا.ک یونان است. 7 بار بعد از آخرین بازی تیم ملی در ترکیب تیمش حضور داشته و فقط یک بار در دقایق پایانی تعویض شده و در سایر دیدارها حضور کامل داشته است. دو بازی از فهرست اصلی کنار گذاشته شد و بعد دوباره به ترکیب اصلی برگشت. او یک پاس گل مقابل پاناتینایکوس داده است.

 

سیاوش یزدانی

در هر 11 بازی کامل برای استقلال بعد از اردوی قبلی تیم ملی حضور داشته و تعویض هم نشده است. او یک مدافع مستحکم در قلب خط دفاعی استقلال و از نفرات مهم و کلیدی این تیم است. در شرایطی که استقلال درگیر ویروس کرونا بود و گفته می‌شد بازیکنی از این تیم دعوت نمی‌شود حضور یزدانی اتفاق جالبی در فهرست تیم ملی بود.

 

صالح حردانی

نسبت به حضور او در تیم ملی هم انتقاد وجود دارد. مدافع راست فولاد بعد از اردوی قبلی تیم ملی 10 بازی برای تیمش انجام داده که حاصلش یک پاس گل مقابل نساجی بود. او در دیدار دهم مقابل سپاهان عملکرد ضعیفی داشت و در دقیقه 63 تعویض و دیگر برای فولاد بازی نکرد و در 3 دیدار اخیر تیمش در جام حذفی و لیگ غایب بوده است.

 

هافبک ها:

 

سعید عزت الهی

او به تازگی به الغرافه پیوسته و هنوز برای تیم جدیدش به میدان نرفته ولی برای تیم قبلی خودش وایله 2 بار در لیگ بازی کرده و در جام حذفی هم در ترکیب تیمش حضور داشته است.

 

میلاد سرلک

سرلک حضور ثابت و کاملی در ترکیب پرسپولیس دارد، 12 بار برای تیمش بعد از اردوی قبلی تیم ملی داشته، یک گل به صنعت نفت و یک پاس گل مقابل تراکتور داده و 2 بازی در جام حذفی داشته که یک پاس گل مقابل ویستا توربین داده است.

 

احسان حاج صفی

کاپیتان تیم ملی 5 بازی بعد از ترک اردوی اخیر تیم ملی برای آ.ا.ک یونان داشته است و دو بازی هم بیرون از ترکیب بوده و 3 بازی را از روی نیمکت دنبال کرده است. دو بازی 90 دقیقه ای و 3 بازی هم به عنوان یار تعویضی به میدان آمده است.

 

وحید امیری

11 بازی در لیگ و یک بازی در جام حذفی پس از دیدار ایران مقابل سوریه نشان از حضور کامل وحید امیری در تمام دیدارهای پرسپولیس دارد. او در پست های مختلف برای تیمش به میدان رفته است و فقط در دیدار جام حذفی مقابل ویستاتوربین به تشخیص گل محمدی خارج از ترکیب بوده است.

 

مهدی ترابی

او هم مثل وحید امیری در هر 12 بازی برای تیمش به میدان رفته و در دو بازی تعویض شده است و تنها غیبتش به بازی جام حذفی مقابل ویستاتوربین برمیگردد. 3 گل و 3 پاس گل حاصل کار او در این دیدارها بوده است.

 

احمد نوراللهی

4 بار برای شباب الاهلی در لیگ امارات بعد از ترک اردوی تیم ملی بازی کرده و یک گل به ثمر رسانده است. او در دیدار اخیر تیمش مقابل الخور خارج از فهرست بوده و 2 بازی هم در جام حذفی برای تیمش داشته است.

 

سامان قدوس

او در 12 بازی تیمش بعد از اردوی تیم ملی برای برنتفورد در 6 بازی به میدان رفته که هیچکدام حضور کامل نبوده و دقایقی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شده و در 6 بازی دیگر به طول کامل نیمکت نشین بوده است. او یک پاس گل مقابل واتفورد برای تیمش داده است.

 

علیرضا جهانبخش

9 بازی برای فاینورد در لیگ هلند در کنار یک بازی در لیگ اروپا حاصلش 2 گل و یک پاس گل برای جهانبخش بوده است. او در دیدار اخیر مقابل تیم سابقش نایمنخن موفق شد یک گل بزند و یک پاس گل بدهد و عملکرد درخشانی داشت تا در اوج آمادگی به اردوی تیم ملی فراخوانده شود.

 

علی قلی زاده

مهاجم ایرانی شالروا 9 بازی در لیگ بلژیک برای تیمش بازی کرده که حاصلش 2 گل و یک پاس گل بوده است. او در اکثر دیدارها حضور کامل در ترکیب داشته ولی در 3 دیدار در دقایق پایانی تعویض شده است و یکی از نفرات اصلی و کلیدی این تیم بلژیکی محسوب می‌شود.

 

الهیار صیادمنش

او هم مثل شهاب زاهدی برای زوریا بازی کرده است. در 5 بازی برای تیمش در بازه زمانی اردوی قبلی تیم ملی تا اردوی حال حاضر داشته که حاصل حضورش در ترکیب این تیم یک پاس گل مقابل تیم لیوف و یک گل برابر دیناموکیف بوده که اوج عملکردش در این مدت محسوب می‌شود.

 

مهاجمین:

 

مهدی طارمی

بازگشت او به تیم ملی مهم ترین اتفاق فهرست جدید اسکوچیچ بود و طارمی در اردوی قبلی حضور نداشت ولی در همین بازه زمانی 8 بار برای پورتو در لیگ پرتغال به میدان رفته است. او در 4 بازی پیاپی مقابل فامالیکائو، بلننسز، ارسیتول و بنفیکا گلزنی کرده و مقابل بنفیکا و بریستول پاس گل هم داده است. یک گل هم در بازی با پورتیموننزه به ثمر رسانده. دو بازی مقابل لیورپول و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا داشته و 3 بازی در جام حذفی که حاصلش یک پاس گل مقبال فیرنسه بوده است.

 

سردار آزمون

سه بازی در لیگ روسیه برای زنیت بعد از اردوی تیم ملی داشته که موفق به زدن گل یا دادن پاس گل نشده است و بازی مقابل دینامو موسکو را هم به دلیل مصدومیت از دست داده است. در لیگ قهرمانان اروپا یک گل برابر چلسی به ثمر رسانده که خیلی پر سرو صدا بود و در جام حذفی هم دیداری در این بازه زمانی برگزار نشده است.

 

کریم انصاریفرد

انصاری فرد هم بعد از 10 بازی که تیمش بعد از اردوی آخر تیم ملی بازی کرده در 3 بازی در ترکیب اصلی حضور نداشته است و در 7 بازی دیگر فقط مقابل پاناتینایکوس حضور کامل در ترکیب داشته و در همان بازی هم موفق به گلزنی شده و در سایر دیدارها یا تعویضی وارد زمین شده و یا در نیمه دوم جایش را به بازیکن دیگری داده است.

 

کاوه رضایی

کاوه رضایی در 9 دیداری که تیمش بعد از آخرین اردوی تیم ملی داشته 2 بازی نیمکت نشین بوده و در سه دیدار در فهرست تیمش حضور نداشته است و در 6 دیدار دیگر هم در ترکیب اولیه جایی نداشته است و به عنوان یار تعویضی به زمین آمده و مجموع دقایق حضورش به 90 دقیقه نمی‌رسد. او گل و پاس گلی نداده است.

 

مهدی قایدی

چهار بازی برای تیمش شباب الاهلی بعد از اردوی تیم ملی به میدان رفته و در دیدار اخیر مقابل الخور در ترکیب حضور نداشته است. او موفق شده در این بازه زمانی یک گل مقابل النصر به ثمر برساند. همچنین در کاپ امارات هم دو بازی برابر عجمان داشته و یک بار گلزنی کرده است.

 

شهاب زاهدی

عضو جدید فهرست تیم ملی در لیگ برتر اوکراین و برای زوریا سه بازی در لیگ از تاریخ اردوی قبلی تیم ملی داشته که در یک بازی 45 دقیقه و در بازی دیگر 80 دقیفه برای تیمش بازی کرده و در دیدار دیگر حضور 90 دقیقه‌ای در ترکیب تیمش داشته ولی گلی به ثمر نرسانده است. دو بازی در لیگ کنفرانس حضور داشته که در یک بازی 45 دقیقه جلوی تیم رم و یک حضور 8 دقیقه‌ای دیگر هم داشته است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز