خبرگزاری کار ایران

نصیرزاده: از پرسپولیس و استقلال خوب دفاع نکردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۹۸۸۹

کارشناس حقوقی فوتبال گفت: در ماجرای حذف دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا، از این دو تیم در کنفدراسیون فوتبال آسیا خوب دفاع نکردیم و می توان در فرصت 10 روزه با حضور فیزیکی در کنفدراسیون اینکار را انجام داد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ نصیرزاده در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: کمیته ایتسناف مدارک اولیه را بررسی می کند و از نیازهای اولیه ضروری بازرسی میدانی می کند. کمیت استیناف گاه اعتراضات را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

وی ادامه داد: وقتی کمیته بدوی مجوز حرفه ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را برای نخستین بار رد کرد موجب شد کنفدراسیون فوتبال آسیا حساس شود که مشکلات کجاست.

این کارشناس حقوقی فوتبال توضیح داد: بسیاری از کشورهای دیگر نیز باشگاه های خود را از جام باشگاه های آسیا حذف شده دیدند و این بدان معنا است که کنفدراسیون آسیا امسال سختگیری بیشتری را در دستور کار قرار داده است. یا ما خیلی خوب دفاع نکردیم و یا مسائل را نتوانستیم حل کنیم. خیلی از مواردی که موجب حذف است مسائل مالی است. مشکل مالیاتی یا تراز مالی از این مسائل است.

نصیر زاده افزود: پرسپولیس زمان بررسی مجوز حرفه ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته بوده و وقتی باشگاهی پنجره نقل و انتقالاتی بسته دارد به مفهوم تبیهاتی است که در جای دیگری برای آن باشگاه اتفاق افتاده و نتوانسته مطالبات مالی را پرداخت کند. پرسپولیس یا استقلال به دلیل حضور در مسابقات قبلی و به دلیل تحریم ها چند میلیون دلار از فدراسیون فوتبال آسیا طلبکار هستند و آنچه سبب شده تراز مالی این دو باشگاه بهم بخورد این است که کنفدراسیون فوتبال آسیا پول این دو باشگاه را پرداخت نمی کند.

وی عنوان کرد: داوران و ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز نتوانستند مبلغ محدود خود را دریافت کنند. 65 درصد درآمد باشگاه ها برگرفته از حق پخش تلویزیونی است که در ایران سخت می توان آنرا محقق کرد و این رقم نمی شود در قالب یکی از باکس های حرفه ای گری به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه شود.

مدیرعامل اسبق ماشین سازی تاکید کرد: فرصت 10 روزه به تمام تیم های حذف شده از لیگ قهرمانان آسیا داده شده و همه تیم ها این فرصت را دارند که توانایی متقاعدکنندگی داشته باشند و به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کنند که خود این کنفدراسیون پول باشگاه ها را نداده و تراز مالی باشگاه ها را منفی کرده اند. حتی با حضور فیزیکی بهتر می توانند کمک کنند.

نصیرزاده ادامه داد: وجود تماشاگران زیاد در ایران به نسبت دیگر کشورهای آسیا نکته مهمی است از اینرو امیدواریم آنها از این موضوع عقب نشینی کنند زیرا بدون حضور تماشاگران ایرانی، لیگ قهرمانان تماشاگر ندارد. ذات ما دقیقه 90 است. اگر حضور فیزیکی پیدا کنند و درباره اهمیت حضور پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان آسیا دفاع کنند.

وی گفت: امروز صبح خبری خواندم که بزرگترین شرکت هواپیمایی ایتالیا ورشکست شد. ما سه تیم بخش خصوصی داریم. شهر خودرو، تراکتور و نساجی. شهر خودرو امروز مشکل مالی دارد و تراکتور نیز متکی به شرکت هواپیمایی بود از اینرو به یکباره مشکلاتی ایجاد شد. زمانی که بازیکنان خارجی به تراکتور آمدند وضعیت ارزی به این شکل نبود وبدهی ها سنگین شد و رقم ها 10 برابر شدند. مالک باشگاه علاقه مند به تیم داری بود اما به دلیل مشکلات مالی، تراکتور منتقل شد.

این کارشناس حقوقی فوتبال تاکید کرد: بیشتر انتقال تیم تراکتور به دلیل مسائل اقتصادی بود. در مجلس نیز جلسه ای برگزار شد و در راستای مسوولیت های اجتماعی مقرر کردند که مس سونگون که 20 درصد مس کشور را تامین می کند مالک باشگاه شود تا بتواند این باشگاه به سودآوری برسد. تراکتور هم 500 هزار دلار از حضور در رقابت های آسیایی از کنفدراسیون فوتبال آسیا پول طلب دارد که دریافت نکرده است. این باشگاه به بازار بورس هم می توانست وارد شود.

نصیرزاده یادآور شد: 60در صد بدهی های آقای سولدو نقد و 40 درصد نیز چک پرداخت شده است. باشگاه تراکتور 58 میلیارد تومان بدهی دارد که بیشترین آن مربوط به فرچونه است. باشگاه تراکتور برندی دارد و تیم پرهواداری است که کارشناسان روی آن قیمت می گذارند و این بدهی را که مس پرداخت خواهد کرد حالت بیعانه خواهد گرفت.

مدیرعامل اسبق باشگاه فوتبال ماشین سازی گفت: ماشین سازی 347 هزار یورو بدهی دارد و بدهی داخلی اش زیاد نیست و اگر این باشگاه را نیز منتقل کنند می توان به جایگاه اصلی اش برسد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز